جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

دکتر ترکان:

فدراسیون پزشکی ورزشی شاخص ارتقای سلامت در ورزش کشور است

فرزانه ترکان

رئیس کمیسیون همبستگی کمیته ملی المپیک گفت: فعالیت‌های پزشکی ورزشی به عنوان شاخص ارتقای سلامت، هم در ورزش قهرمانی و پهلوانی و هم هماهنگی‌های ورزش‌های همگانی با المپیک مرتبط است و ما می‌توانیم از امکانات بین‌المللی در این جهت بهره ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر فرزانه ترکان در همایش تجلیل از افتخارآفرینان ستادی، صاحبان کرسی‌های بین المللی و پیشکسوتان پزشکی ورزشی گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی از ابتدا که نوپا محسوب می شد تا اکنون، پیشرفت چشمگیری داشته است. سال ۷۳ که بنده در فدراسیون  پزشکی ورزشی مشغول به خدمت شدم، ورزش بانوان از آقایان جدا بود و ما در قالب انجمن‌ها فعالیت می کردیم. فدراسیون پزشکی ورزشی، انجمن پزشکی ورزشی را در کنار خود داشت، همچنان که فدراسیون‌های دیگر هم انجمنی مترادف خود داشتند.

وی افزود: در آن زمان نایب رییس پزشکی ورزشی بودم و با حداقل‌ها و با امکانات تقریبا صفر کار را آغاز کردیم. همکاران بانوانم در استان‌ها زحمت فراوانی را متحمل شدند و برای اولین بار ۲۳ استان دارای پزشکی ورزشی بانوان شد و این نهاد نوپا شکل گرفت و رشد کرد.

دکتر ترکان ادامه داد: در خیابان حجاب فضای کوچکی داشتیم که توانستیم به زحمت کلینیک پزشکی ورزشی را در آنجا راه اندازی کنیم که هنوز هم روی پا مانده است و بعد از ادغام، ورزش بانوان و آقایان در قالب فدراسیون پزشکی ورزشی کار خود را ارائه داد. اهمیت بسیاری برای زحمات خانواده پزشکی ورزشی قائلم.

دکتر ترکان ادامه داد: من به نمایندگی از المپیک در کمیسیون سولیداریتی، همکاری بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را که بسیار نزدیک و تنگاتنگ است، به  فال نیک می‌گیرم. خوشبختانه زحمت‌های فراوانی در حال انجام است که امیدوارم فعالیت‌های پزشکی ورزشی به عنوان شاخص ارتقای سلامت هم در ورزش قهرمانی و پهلوانی و هم هماهنگی‌های ورزش‌های همگانی بتواند با المپیک مرتبط شود و ما بتوانیم از امکانات بین‌المللی در این جهت بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.