شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی یزد مقرر شد؛

تشکیل ستاد ویژه مقابله با بیماری هایی همچون دیابت

مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی اتسان یزد

در جریان مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی استان یزد مقرر شد با توجه به آمار ۱۰۰ هزار نفری شمار مبتلایان به دیابت در این استان، ستاد ویژه ای به منظوره مقابله با بیماری های اینچنین با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این مجمع که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع برگزار شد، دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از هیات پزشکی ورزشی استان خواست به منظور ترویج ورزش همگانی و سلامت همگانی ستاد ویژه ای در هیات پزشکی ورزشی تشکیل شود تا با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی و ترسیم اهداف مشخص در راستای ارتقای سلامت عمومی شهروندان این دیار اقدام کند.

دکتر خلیلیان  گفت: مشخص است که صرفا هیات پزشکی ورزشی نمی تواند به تنهایی مساله ۱۰۰ هزار دیابتی استان را با برنامه های آموزشی حل کند و تعامل با دیگر دستگاه ها ضرور است با این حال  برای این ستاد می توان مثلا دو سال برنامه ریزی کرد در واقع باید یک نهضت ایجاد شود؛ فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه حمایت لازم را  خواهد داشت و امیدواریم از دهه فجر امسال این ستاد آغاز به کار کند.

وی ادب، احترام و اعتماد را سه صفتی دانست که باید سرلوحه کار  پزشکی ورزشی باشد و گفت: باید پاسخگویی ورزشکاران باشیم که خوشبختانه در پزشکی مهمترین اصول همین است.

وی همراهی و همدلی با بخش های مختلف ورزش را ضروری دانست و ادامه داد: در زمینه بازرسی از باشگاه ها باید اهتمام بیشتری داشت. امروز یک ورزشکار سالانه با پرداخت ۲۰ هزار تومان عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی می شود و طبق جدول تعرفه های مشخص گاه تا ۸ میلیون تومان نیز هزینه درمان از ما دریافت می کند و هیچ بیمه گری نمی تواند این خدمات را ارائه دهد چرا که ما بیمه نیستیم و صندوق هستیم .

دکتر خلیلیان گفت:آمار ورزشکاران سازمان یافته استان باید به ۱۰ درصد جمعیت استان برسد. کمیته خدمات درمانی قلب فدراسیون است و باید با تشویق باشگاه ها آنها را به سمت ساماندهی ورزشکاران و بهره  مندی ورزشکاران از این خدمات سوق داد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با قدردانی از زحمات دکتر نوروزی رئیس سابق فدراسیون و کمیته خدمات درمانی یکساله شدن اعتبار عضویت در این کمیته را اقدامی ارزشمند دانست.

در این مجمع همچنین شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز طی سحنانی با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی ورزشی خواستار توسعه تعامل برون سازمانی مجموعه پزشکی ورزشی تاکید کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خواستار همراهی و نظارت اعضای مجمع هیات پزشکی ورزشی برای پیشبرد بهتر امور این هیات شد و گفت: در این راستا باید با ارائه پیشنهاد و نقد و هم اندیشی در جهت ارتقاء سطح رضایت جامعه ورزش گام برداشت.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ باشگاه ورزشی در این استان ، خواستار نظارت هرچه بیشتر بر این باشگاه ها شد.

همچنین دکتر مژگان حبیبی نیا نایب رئیس بانوان هیات طی سخنانی به اهمیت موضوع سلامت همگانی پرداخت و آمادگی هیات پزشکی ورزشی را برای توسعه خدمات در این بخش اعلام کرد.

یادآور می شود با رای مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی استان یزد دکتر حمیدرضا فلاح نژاد برای یک دوره چهارساله در راس این هیات ابقا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.