چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

دکتر صالحی امیری:

استراتژی ما برابری کیفی و کمی زنان و مردان ورزشکار در رویدادهای بین المللی است

همایش زن و ورزش

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از سخنرانان همایش ملی زن و ورزش در خصوص واکاوی مسائل فرهنگی و اجتماعی در حوزه ورزش زنان در ایران توضیحاتی را ارائه داد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر صالحی گفت: در رابطه با رفع تبعیض جنسیتی ما نیاز به ایجاد یک باور و اندیشه درونی در متن اجتماعی داریم که باور کنیم بین زن و مرد در مبانی اسلامی و انسانی تبعیضی وجود ندارد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم اندیشه ذهنی جامعه را از این منظر و اصول اخلاقی استوار کنیم و نگاه و باور در نظام سیاست گذاری و تصمیم گیری کشور را تغییر دهیم همه این مسائل حل خواهند شد.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه زنان کانون تولید امید برای نسل های آینده  هستند، خطاب به حاضرین گفت: موانع مشارکت زنان در جامعه در حوزه های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزش تقسیم می شود. اگر زنان در جامعه حضور فعال نداشته باشند ما شاهد گسترش آسیب های اجتماعی، کاهش و افول نشاط و شادی در اجتماع و کاهش اعتماد جامعه خواهیم بود.

دکتر صالحی امیری ضمن ارائه آماری از حضور زنان ورزشکار در بازی های آسیایی جاکارتا، استراتژی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را مبتنی بر برابری کیفی و کمی زنان و مردان ورزشکار در رویدادهای ورزشی بین المللی عنوان کرد و گفت: شما عزیزان در رویدادهای ورزشی مهم پیش رو نظیر بازی های المپیک، بازیهای آسیایی  و المپیک جوانان شاهد این موضوع خواهید بود.

  در این همایش که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون حضور داشت.

این همایش در 3 محور "فرهنگ، جامعه و ورزش زنان"، "زن و ورزش همگانی" و "زن و ورزش قهرمانی"، با حضور  روسای فدراسیون های ورزشی، نواب رئیس بانوان فدراسیونها، اساتید دانشگاه، مدیران و فعلان حوزه ورزش زنان برگزار نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.