چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

دکتر تامینی:

فدراسیون پزشکی ورزشی نقش خود را در حمایت از ورزشکاران به‌خوبی ایفا می کند

حسن تامینی

دکتر حسن تامینی، عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید دارد این مجموعه به خوبی برای جامعه ورزش شناخته شده است و خدمات شایسته ای به ورزشکاران سراسر کشور ارائه می کند.

با دکتر تامینی در حاشیه یکی از نشست های هیات رئیسه گفت وگویی انجام دادیم که در پی می اید:

نقش فدراسیون پزشکی ورزشی و خدمات تخصصی این فدراسیون را برای مجموعه ورزشی کشور چطور می بینید؟

 هر جایگاهی نقش خاصی برایش تعریف می شود. تعریفی که در مورد فدراسیون پزشکی ورزشی شده، این است که پشتوانه‌ای برای تمام ورزشکاران سراسر کشور است تا از امکانات سلامت و به نوعی بیمه‌ای برخوردار باشند و در صورتی که خدای نکرده مشکلی برایشان پیش آمد، از خدمات فدراسیون بهره ببرند.  در این چند سال به‌خوبی فرهنگسازی شده، فدراسیون پزشکی ورزشی نقش خود را به شایستگی ایفا کرده  و در سراسر ایران شناخته شده است. تمام ورزشکارانی که به طور رسمی یا حتی غیر رسمی فعالیت ورزشی دارند، در صورتی که عضو کمیته خدمات درمانی فدراسیون باشند، از خدمات درمانی به خوبی بهره می‌برند و با کمترین هزینه، سلامت خود را به‌دست می‌آورند.   در مجموع به نظر من فدراسیون پزشکی ورزشی با گام‌های مثبتی که برداشته، نقش خود را به‌خوبی ایفا و ورزشکاران بسیاری را به استفاده از خدمات پزشکی ورزشی تشویق کرده است. خوشبختانه الان ورزشکاران همه به این رسیده‌اند که حمایت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی پشتوانه قوی برای آنهاست.

با توجه به این که هیات رییسه از ارکان رده بالای تصمیم‌گیر در فدراسیون‌های ورزشی است، اهداف کلانی که در این فدراسیون دنبال می‌شود، چیست؟

ما اهدافمان را براساس نیازهای جامعه هدف تعریف می کنیم. هر حیطه ورزشی نیازهای خاص خودش را دارد که از پیش تعریف و ابلاغ شده است و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود. به طور مثال موضوع درمان حسن یزدانی، ستاره کشتی ایران مطرح می شود که در اسرع وقت بهترین تصمیم در مورد ایشان اتخاذ شود. یا مثلا تصمیماتی در سطح کلان، که جایگاهی تعریف کنیم تا همه ورزشکاران عزیز ما در سراسر کشور بتوانند از امکانات تخصصی و فوق تخصصی فیزیوتراپی، دندانپزشکی و... برخوردار باشند.

فدراسیون پزشکی ورزشی تا چه حد توانسته است در جهت تحقق اانتظارات جامعه ورزش گام بردارد؟

خدا را شاکریم که فدراسیون تا کنون در کار خود موفق عمل کرده است. ذکر این موضوع لازم است که فدراسیون باید خود پشتوانه قوی داشته باشد تا در بحث درآمدها موفقیت کسب کند. باید از سطح پشتوانه قوی برخوردار باشد تا بتواند حامی خوبی برای دیگران به حساب بیاید. تا کنون که شرایط عالی پیش رفته است و در تمام سطوح ورزشی نیز تمام ورزشکاران موفق بوده‌اند و نظرسنجی‌ها نشان می دهد همه از کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی و البته از تمام امکانات درمانی آن، رضایت قابل قبولی دارند.

چه برنامه‌ها و اهدافی را در این زمینه، در هیات رییسه فدراسیون دنبال می‌کنید؟

وزیر محترم ورزش معتقد بودند فدراسیون پزشکی ورزشی باید چندین کار مثبت و بزرگ انجام دهد تا پشتوانه قوی‌ای برای ورزشکاران باشد. اول این که یک مرکز و جایگاه تخصصی و فوق تخصصی سلامت در تهران فراهم کنیم. به همین منظور جایگاه‌های بسیاری را بازدید کرده و مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم تا عزیزانی که دچار پروسه‌های طولانی درمانی می‌شوند بتوانند در یک جای واحد مشکلاتشان را حل کنند. یکی دیگر بحث بیمه هاست که نگرانی وجود ندارد و برای تمام کسانی که علاقه داشته باشند تحت پوشش بیمه فدراسیون باشند، پشتوانه سازی‌ها انجام شده و مقدمات پیشرفت کار فراهم شده است. همچنین اختیاراتی به استان‌ها داده شده است تا بتوانند کار خود را پیش ببرند و نیازمند مرکز نباشند.

خبرنگار: محبوبه نورانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.