جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

یادداشت دکتر خلیلیان درباره باز پس گیری حق میزبانی فوتبال ایران؛

دیپلماسی فعال ورزشی نجات بخش بحرانها

لیگ قهرمانان

دکتر مهرزاد خلیلیان در یادداشتی به بررسی موفقیت دیپلماسی فوتبال ایران در بازپس گیری حق میزبانی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم های ملی فوتبال کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در یادداشت دکتر خلیلیان آمده است:" پس از وقایع تاسف بار اخیر که قلب هر ملتی را آزرده و غمناک می نماید شاید توفیقات ورزشی بهترین مرهم بر دل مردمی داغدار باشد که همچنان در همه صحنه ها حضور داشته و با شکیبایی و امید، دل به آینده ای روشن تر بسته اند.

 در کارزار نابرابری که علیه ایران عزیز به راه انداخته اند رقبای منطقه ای نیز با سوء استفاده از فرصت، در پی زخم زدن از پشت بر پیکر فوتبال غرورآفرین کشورمان بودند و کنفدراسیونهای آسیایی بویژه AFC که ایران را مهد ورزش قاره پیر می دانند، مسلما مطلعند که نمی توان به سادگی از سد تیم های ایرانی عبور کنند.

 بنابراین یکی از استراتژی های رقیبان منطقه ای برای اخذ امتیاز و یا از میدان به در کردن تیم ها و باشگاه های ما، لابی های پشت پرده و ناجوانمردانه ای است که همواره ورزش ایران را تهدید می کند، اما خوشبختانه با فراست و هوشیاری که در تیم رهبری کننده گروه اعزامی به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا دیده شد ملاحظه کردیم که دیپلماسی ورزشی بویژه در فوتبال همیشه می تواند گره گشای مشکلات و مسایل مختلف باشد و گفتگو ها و مذاکرات فنی و تخصصی است که در کنار همدلی و اتحاد نتیجه بخش خواهد بود.

اینجاست که دارا بودن کرسی های مختلف ورزشی در سطح آسیا و جهان اهمیت خود را نشان می دهد. باید قدردان هوش و زکاوت گروهی باشیم که به موقع یک خطر بالقوه را از فوتبال کشور برطرف نموده و مهیای آینده ای باشیم که نیاز به تفکر، توسعه و توجه بیشتر دولتمردان و البته جامعه ورزش کشور دارد. "

 دکتر مهرزاد خلیلیان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.