یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

دکتر خلیلیان تاکید کرد؛

تشویق ورزشکاران هرمزگان به عضویت در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی

مجمع هرمزگان

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی خواستار اهتمام و برنامه ریزی هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان به منظور افزایش ورزشکاران سازمان یافته(عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی) شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر مهرزاد خلیلیان در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی هرمزگان با اشاره به گسترده بودن استان ساحلی - مرزی هرمزگان و علاقه مندان به ورزش در این دیار، گفت: متاسفانه با وجود جمعیت زیاد استان که بیش از یک میلیون و  ۷۰۰ هزار نفر است، فقط ۵۰ هزار ورزشکار عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی هستند که قابل قبول نیست.

وی از همکاران هیات پزشکی ورزشی استان خواست تلاش مضاغفی در جهت ساماندهی ورزشکاران داشته باشند.

دکتر خلیلیان گفت: باید ورزشکاران عزیز را آگاه کرد که سالانه با پرداخت مبلغ ناچیز ۲۰ هزارتومان به عضویت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی دربیایند و بتوانند از خدمات این فدراسیون بهره مند شوند، ما یک صندوق هستیم و هیچ بیمه ای توان رقابت با چنین صندوقی را ندارد که با دریافت فقط ۲۰ هزار تومان تا بیش از ۱۰ میلیون تومان به ورزشکار غرامت بدهد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: این بستر متعلق به جامعه ورزش است و ورزشکاران حق دارند از خدمات آن بهره مند شوند. فدراسیون پزشکی ورزشی برای استان هرمزگان اهمیت بسیاری قائل است و از مسئولیت های خود می داند که خدمت رسانی بیشتری به این استان استراتژیک انجام دهد.

وی اهمیت اطلاع رسانی درباره پزشکی ورزشی را متذکر شد و افزود: ۵۰۰ باشگاه در سطح استان هرمزگان وجود دارد و آمار  ۵۰ هزار بیمه شده، قابل قبول نیست. مجمع هیات باید وظیفه خود را انجام دهد همچنان که سخت افزار آماده است، فکر و اندیشه هم که آماده است و نیروی انسانی هم که آماده است.   باید محیط  را آماده کرد و بسترسازی کرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به برنامه ریزی این فدراسیون برای توسعه فعالیت در زمینه سلامت همگانی خاطر نشان کرد: امید است با همدلی در این دو ماه آخر سال گام های موثری در جهت سلامت مردم و ورزشکاران برداریم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.