سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان:

حضورخانم فرهادی زاد معاون وزیر در زنجان

♦تاثیر ساختار قامتی بانوان با اتخاذ شیوه های مناسب ممکن است

به گزارش دفتر زنجان پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، مهین فرهادی زاده معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان صبح یکشنبه در نشست با روسا و نواب روسای هیات های ورزشی استان که در سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان استان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجربا بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که به هیچ وجه نباید استعدادهایی را که در عرصه ورزش بانوان داریم، نادیده گرفته شود، گفت: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، باید به ورزش همگانی بیش از گذشته اهمیت دهیم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به ورزش همگانی باعث می‌شود تا خانواده در شرایطی که شاهد تغییر سبک زندگی و فقر حرکتی نسبت به گذشته هستیم، بیشتر در فعالیت‌های ورزشی مشارکت داشته باشند، افزود: به همین خاطر یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان، توجه به ورزش همگانی است؛ چرا که با ورود جدی به این عرصه می‌توانیم نشاط اجتماعی را تقویت کنیم.

 معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از طرح سنجش ساختار قامتی زنان به عنوان یکی از اقدامات موثر در راستای سلامتی بانوان یاد کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد روند اجرای مطلوب این طرح در سایر استان‌ها هستیم ولی معقتدیم برای اینکه طرح سنجش ساختار قامتی بانوان بتواند تاثیرات خود را داشته باشد، باید شیوه‌های مناسبی را دراجرای این طرح اتخاذ کنیم.

فرهادی زاده با تاکید بر اینکه زنان نیز همانند مردان نیاز به زیرساخت‌های استاندارد ورزشی برای فعالیت موثر در این عرصه هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در حدود ۳۰۰ پروژه ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

♦مشکلات مالی سد راه فعالیت های هیات پزشکی ورزشی

رییس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان در طی این نشست به مشکلات ساختار قامتی بانوان اشاره کرد و افزود: جهت رفع این مشکل باید پژوهشهایی انجام شود که تنهابا کمک و همراهی وزارت خانه به نتیجه مطلوب می رسیم.

صدیقه دهنایی تشکیل پرونده سلامت  و ارزیابی سلامت ورزشکاران تیم ملی به خصوص بانوان را مهم دانست وگفت: این کار نیازمند سرمایه گذاری و صرف هزینه هایی است که از وزارت خانه میخواهیم هیات پزشکی ورزشی را در این مهم یاری رسانند.

 گفتنی است رییس هیات پزشکی  ورزشی استان گزارشی از آمار ورزشکاران سازمان یافته و بازرسی های صورت گرفته از باشگاه های استان ارائه کرد، همچنین در جهت ارتقاء کیفی و کمی خدمات پزشکی ورزشی به جامعه ورزش استان گفتگو و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.