چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳

گزارش کامل سفر تیم کارشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی و ایران نادو به دوحه؛

امضای قرارداد همکاری با آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر/ فراهم شدن زمینه امضای تفاهم نامه با اسپیتار/ رایزنی برای تهیه پاسپورت بیولوژیک ورزشکاران در ایران

امضای قرارداد ایران نادو و آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر

دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی  که به همراه دکتر فرزاد کبارفرد، رئیس آزمایشگاه ضد دوپینگ ایران و امیر صدیقی مشاور حقوقی در شرایطی به قطر سفر کردند که این سفر دستاوردهای ارزشمندی در حوزه مبارزه با دوپینگ و دیپلماسی منطقه ای برای ورزش کشور بویژه پزشکی ورزشی داشت.

گزارش جامع پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران از این سفر دو روزه به این شرح است:

ایران نادو و آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر قرارداد همکاری امضا کردند

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جمهوری اسلامی ایران و آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر قرارداد همکاری امضا کردند؛ این قرارداد به امضای دکتر مهرزاد خلیلیان دبیرکل ایران نادو و پروفسور کاستاس جورجا  کوپلوس، مدیر آنالیز دوپینگ این آزمایشگاه رسید.

صبح  روز دوشنبه گروه کارشناسی نادوی ایران ضمن بازدید از ازمایشگاه کنترل دوپینگ قطر و بررسی نحوه انجام عملیات تخصصی در این رابطه، جلسات مفصلی را در حضور پروفسور کاستاس برگزار و ضمن طرح سوالات مختلف از نزدیک موارد متعدد را مرور و جنبه های مختلفی را مد نظر قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید و ملاقات چند ساعته که با حضور دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی و دبیرکل ستادملی مبارزه با دوپینگ، دکتر فرزاد کبارفرد رئیس آزمایشگاه ضد دوپینگ کشورمان و دکتر صدیقی مشاور حقوقی. انجام پذیرفت دو طرف نسبت به نحوه همکاری ها در آینده به بحث و تبادل نظر پرداخته و با توجه به موارد ذیل، در نهایت قرارداد همکاری  بین دو طرف امضا شد.

۱.مورد تایید بودن آزمایشگاه قطر از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) ٢- نزدیکی کشور قطر و امکان انتقال با سرعت بیشتر نمونه های ورزشکاران کشورمان به این آزمایشگاه ٣- تسهیل نمودن انتقال ارز از سوی طرف قطری ٤- ایجاد فرصت های همکاری بیشتر بویژه برای نیروهای مستعد ایرانی ٥ - ایجاد بستر مناسب برای مساعدت در خصوص تاسیس ازمایشگاه پاسپورت بیولوژیک در ایران.

قابل ذکر است با امضای این قرار داد، ازمایشگاه قطر نسبت به کنترل نمونه های ورزشکاران ایران اقدام می کند و محدودیتی هم برای ادامه همکاری ایران نادو  با آزمایشگاه کلن آلمان نخواهد بود و همچنان تداوم خواهد داشت.

نشست تخصصی برای تهیه پاسپورت بیولوژیک ورزشکاران در ایران

نشست تخصصی اعضای نادو ایران با آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر به منظور تهیه پاسپورت بیولوژیک برای ورزشکاران کشورمان انجام شد.

پس از عقد قرارداد همکاری بین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جمهوری اسلامی ایران و آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر؛ جلسه ای با حضور دکتر مهرزاد خلیلیان دبیرکل ایران نادو و پروفسور کاستاس جورجا  کوپلوس، مدیر آنالیز دوپینگ این آزمایشگاه و همچنین دکتر کبارفرد رییس آزمایشگاه ضد دوپینگ ایران برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر بحث درخصوص همکاری های مشترک، درخصوص اجرای طرح پاسپورت بیولوژیکی برای مبارزه با دوپینگ زیر نظر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ WADA بحث و گفتگو شد.

اعلام آمادگی قطر برای بهره مندی از توانمندی ضد دوپینگ نادوی ایران

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جمهوری اسلامی ایران(ایران نادو) و نادوی قطر همکاری خود را افزایش خواهند داد.

در جلسه ای که در محل کمیته ملی المپیک قطر بین دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشورمان با دکتر ناصر الانصاری رئیس کمیسیون نادو قطر برگزار شد، طرفین ضمن بررسی فعالیت های مشترک بر افزایش همکاری ها تاکید کردند.

دکتر الانصاری با قدردانی از حمایت های همیشگی فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو ایران، اعلام کرد: قطر علاقه مند به افزایش سطح همکاری ها و استفاده از توانمندی های ایران در کنترل دوپینگ در رویدادهای بین المللی در قطر است.

دکتر حکیم چالبی: ظرفیت های پزشکی ورزشی ایران بالاست/ حضور ورزشکاران ایرانی در اسپیتار موجب افتخار ما است

دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از مرکز درمانی آسپیتار قطر با دکتر حکیم چالبی مدیر اجرایی پزشکی ورزشی باشگاه پاری سن ژرمن و همکاری های بین المللی اسپیتار دیدار کرد.

در این دیدار که صبح روزسه شنبه در دوحه برگزار شد و دکتر فرزاد کبارفرد و دکتر امیر صدیقی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی را همراهی می کردند، دکتر چالبی ضمن تایید ظرفیت های پزشکی ورزشی ایران، حضور دکتر خلیلیان در اسپیتار را بسیار مهم قلمداد کرد و حضور ورزشکاران ایرانی در این مرکز را موجب افتخار دانست. 

مرکز پزشکی درمانی قطر "آسپیتار" یکی از تخصصی ترین مراکز در جهان است که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان از امکانات درمانی و پزشکی آن بهره می برند. این مرکز در سال ٢٠٠٩ از سوی فیفا و در سال ٢٠١٥ از سوی کمیته بین المللی المپیک بعنوان مرکز درمانی برتر در حوزه پزشکی ورزشی مورد تایید قرار گرفت. ورزشکاران و قهرمانانی همچون نیمار، پائلو مالدینی، آنجل دی ماریا و روبرتو کارلوس از افراد برجسته ای هستند که از خدمات این مرکز استفاده کرده اند.

فدراسیون پزشکی ورزشی و مرکز درمانی اسپیتار قطر تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در دوحه با دکتر عبدالعزیز الکواری مدیر اجرایی مرکز درمانی اسپیتار قطر و دکتر حکیم چالبی مدیر اجرایی پزشکی ورزشی باشگاه پاری سن ژرمن و همکاری های بین المللی آسپیتار دیدار کرد.

در این دیدار که دکتر فرزاد کبارفرد و  دکتر امیر صدیقی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی را همراهی می کردند، با بازدید از مرکز فوق تخصصی پزشکی ورزشی قطر همراه بود و طرفین ضمن تاکید بر همکاری های دو جانبه بر عقد تفاهم نامه همکاری در آینده نزدیک برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی-مطالعاتی و همچنین استفاده طرفین از ظرفیت های پزشکی ورزشی، توافق کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز پزشکی درمانی قطر اسپیتار یکی از تخصصی ترین مراکز در جهان است که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان از امکانات درمانی و پزشکی آن بهره می برند. این مرکز در سال ٢٠٠٩ از سوی فیفا و در سال ٢٠١٥ از سوی کمیته بین المللی المپیک ه بعنوان مرکز درمانی برتر در حوزه پزشکی ورزشی مورد تایید قرار گرفت. ورزشکاران و قهرمانانی همچون نیمار، پائلو مالدینی، آنجل دی ماریا و روبرتو کارلوس از افراد برجسته ای هستند که از خدمات این مرکز استفاده کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.