شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان

باشگاه های ورزشی مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کروناست

کرونا باشگاه

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: باشگاه‌های ورزشی مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کروناست به همین منظور باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود.

احمد باقری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطورکلی مکانهای ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد. وی اضافه کرد: از آنجا که سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی و از طریق لمس سطوح بیشتر می‌شود و وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها و سالن ها ورزشی مشترک است بنابراین مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم.  رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با تاکید بر رعایت بهداشت فرعی بویژه در حین ورزش از سوی ورزشکاران و مربیان خاطرنشان کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است. باقری مقدم افزود: ضدعفونی کردن متداوم ورزشگاه، سالن ورزشی، کفپوش، رختکن و سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضروریاتی به شمار می‌رود که برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت دارد. وی کاهش هرچه بیشتر تجمع ورزشکاران و هواداران را ضروری خواند و گفت: از انجا که این ویروس سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، لذا باید در کاهش ازدحام‌ها تلاش کرد  و شمار اشخاص حاضر در یک محل مانند ورزشگاه را کم کرد. رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و اصفهان هنوز به شرایط بحرانی نرسیده است، اظهارداشت: برای مثال تعویق یا لغو بازی‌های لیگ برتر مانند مسابقه فردا بین سپاهان و پرسپولیس از لحاظ پزشکی لازم نیست، اما با این حال موازین بهداشتی باید بطور جدی مد نظر قرار گیرد.

باقری مقدم درباره فعالیت های این هیات در ارتباط با کرونا گفت: بازرسی‌ها برای رصد میزان رعایت موارد بهداشتی با ۲۰ بازرس در استان در حال انجام است و این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد. وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ۲ و سه مرحله‌ای برای مربیان ورزشی با محوریت جلوگیری از این بیماری مسری نیز به همت این هیات آغاز شده و بیشتر خواهد شد. شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند. همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.