شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

توصیه هیات پزشکی ورزشی اصفهان در خصوص بازی سپاهان و پرسپولیس

سپاهان تماشاگر

ایسنا/اصفهان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص توصیه‌های پزشکی برای بازی فردا تیم‌های پرسپولیس و سپاهان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بهتر است تماشاگران کمتر به استادیوم مراجعه کنند و تمام نکات بهداشتی را به‌طورجدی رعایت کنند.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به بازی مهم و حساس دو تیم سپاهان و پرسپولیس که فردا از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که وجود ویروس کرونا در کشور تأییدشده و آمار آن رو به افزایش است؛ بنابراین به لحاظ استراتژی بهداشتی برای پیشگیری از یک همه‌گیری عمومی و بحران جدی، تمام مسئولان مرتبط و افرادی که غیرمستقیم در این زمینه فعال هستند، باید در زمینه جلوگیری از انتشار و همه‌گیری این ویروس کمک کنند.

پیشنهاد تصمیم‌گیری ستاد بحران برای کاهش تماشاگر

وی افزود: توصیه‌هایی که برای بازی فردا پرسپولیس و سپاهان می‌شود، این است که اگر ستاد بحران و مسئولان مربوطه صلاح بدانند، تعداد تماشاگران را محدود کنند تا به یک ظرفیت مشخص برای کاهش تراکم جمعیت برسد که مسئله بسیاری مهمی در پیشگیری و کنترل است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: همچنین توصیه ما به مسئولان، مدیران، تماشاگران و ورزشکاران این است که نکات بهداشتی که به‌صورت مکرر توسط رسانه‌ها و مراکز بهداشتی اعلام می‌شود را رعایت کنند. افرادی که بیمار هستند، تب دارند و یا علائم مشابه سرماخوردگی دارند و یا در خانواده فرد مشکوک مبتلا به این بیماری ها را دارند، برای پیشگیری و شیوع این بیماری به سایر افراد به ورزشگاه مراجعه نکنند و در منزل از طریق تلویزیون بازی را مشاهده کنند.

باقری مقدم خاطرنشان کرد: علاقه مندان و هوادارانی که تمایل دارند به ورزشگاه بروند، از دست دادن و استفاده از خوراکی‌های مشترک پرهیز کنند، وسایل شخصی ازجمله، لیوان و بطری آب همراه داشته باشند و در مورد استفاده از ابزار تشویق مانند صوت، پرچم، طبل و شیپور به صورت شخصی استفاده کنند. وی ادامه داد: همچنین باید از تماس‌های نزدیک پرهیز و فاصله مناسب را رعایت کنند و افرادی که مشکوک به بیماری هستند، توصیه می شود اکیداً به استادیوم نروند.

باقری مقدم در خصوص دیگر توصیه‌های پزشکی برای تماشاگران تأکید کرد: افراد باید دست‌ها را مرتب با استفاده از شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده‌ تمیز کنند و از تماس دست‌های آلوده با سر، صورت و چشم‌ها خودداری کنند و استفاده از ماسک‌های استاندارد توصیه می‌شود، درمجموع توصیه جدی ما این است که بازی را از طریق تلویزیون تماشا و تا حد ممکن کمتر به ورزشگاه مراجعه کنند، چراکه با توجه به راه‌های انتقال این بیماری حضور در مجامع پرجمعیت امکان و شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان از مسئولان درخواست کرد در وضعیت کنونی که توصیه جامعه پزشکان برای جلوگیری از شیوع این بیماری کاهش تجمعات است، بهتر است طی این دو ماه مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و برنامه‌های ورزشی را تعطیل و یا به حداقل برسانند، بنابراین اگر مسئولان برای پیشگیری از شیوع بیماری مصمم باشند، چنین مواردی از نظر پزشکی توصیه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.