سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش:

مسابقات فوتبال را نمی توان تعطیل کرد/اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی ادامه خواهد یافت/ بخش خصوصی اگر در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا کوتاهی کند ، مجوز لغو می شود

ستاد کرونا

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : کل جامعه ورزش بسیج شده برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا تا ریسک و خطر این ویروس به حداقل برسد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهرزاد خلیلیان پس از نشست صبح امروز ستاد مقابله با بیماری کرونا در ورزش، گفت:در جلسه امروز که به ریاست وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورزش را بررسی کردیم. در همین راستا وضعیت مسابقات، اولویت های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان ها بررسی شد و قرار شد پروتکل مربوطه فردا ابلاغ شود.

دکتر خلیلیان تصریح کرد : مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مسأله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم، در خصوص بقیه رشته ها با توجه به نظر فدراسیون ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می شود.

وی تاکید کرد : در استان ها هم خواهش کردیم که کسی رأسا در خصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد البته در خصوص مجامع ورزشی، کنگره ها و دوره های مختلف مربیگری و داوری اتفاق نظر وجود داشت که فعلا برگزار نشود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت : خوشبختانه در کسب سهمیه ها اکثر رشته ها اعزام شدند فقط کشتی باقی می ماند همه بچه ها هم گواهی سلامت گرفتند و اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کامل استانداردها و نکات بهداشتی به قوت خود باقیست

دکترخلیلیان گفت : از امروز ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش فعال تر با همکاری وزارت بهداشت به صورت ٢٤ ساعته در محل فدراسیون پزشکی ورزشی دایر است.

وی تصریح کرد : خط داغی را صرفا به خاطر ارتباط با مردم و مشکلات و سوالاتی و یا حتی اگر نظری دارند، اختصاص دادیم و در مجموع کل جامعه ورزش برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا بسیج شده اند.

دکتر خلیلیان گفت:به باشگاه های بدنسازی توصیه می کنیم که در سه نویت صبح، ظهر و شب نسبت به ضدعفونی کردن سطوح مختلف داشته باشند و بنا داریم نظارت بیشتری روی این باشگاه ها داشته باشیم تا ریسک و خطر بیماری زایی این ویروس را به حداقل برسانند.

وی گفت : اگر باشگاه بخش خصوصی در رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری کوتاهی کند مجوز لغو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.