شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کووید 19 (کرونا ویروس) درمراکز ورزشی و استخر های شنا

دستورعمل کرونا در مراکز ورزشی و استخرها

این راهنما برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در مراکز ورزشی و استخرهای شنا شامل کلیه ورزشگاه ها، سالن های ورزش، باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی تهیه شده است.

شناسایی راه های انتقال عامل ایجادکننده بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد. راه های انتقال این ویرر وس هنوز به طور دقیق مشخص نشده است ولی به عنوان یک اصل کلی ویروس های تنفسی به طور عمده از طریرق ریز قطرات یا از طریق سرفه یا عطسه و یا لمس اشیاء آلوده منتقل میگردند. بر اساس دانسته های کنونی این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه، تنگی نفس میتواند بروز نماید و در موارد شدیدتر ممکن است منجربه ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ گردد. درصد مرگ ناشی از این بیماری هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.
با عنایت به آخرین اطلاعات، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان می باشد. این ویروس میتواند در فاصله 1 تا 2 متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود. راه دیگر انتقال ، تماس دستها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره دربها ، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها، پریز و کلیدهای برق و کلیه وسایلی که به طور عمومی و مشترک استفاده میشود (اسکناس، اسناد و مدارک دست به دست شده و نظایر آن) بنابراین حائز اهمیت است پس از تماس با هر فرد یا اشیاء مشکوک دست و صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید.


برای مطالعه بیشتر می توانید فایل مطلب را از اینجا دانلود کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.