یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

کنترل اثرات روحی کروناویروس با ورزش‌های هوازی

ورزش هوازی

ایسنا/اصفهان دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه ورزش علاوه بر اثرات فیزیکی که بر روی بدن می گذارد، اثرات روحی و روانی نیز به دنبال دارد، گفت: در شرایط فعلی، کروناویروس بیشتر اثرات روحی بر روی افراد داشته، بنابراین به افرادی که قادر به ورزش کردن هستند توصیه می‌شود روزانه ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسانی که دچار ضعف و نقص سیستم ایمنی بدن هستند، نسبت به سایر افراد بیشتر مستعد بیماری هستند، درحالی که ورزشکاران و کسانی که ورزش می‌کنند دارای سیستم ایمنی قوی‌تری هستند.

وی با بیان اینکه ورزش کردن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، گفت: نمی‌توانیم اثر مستقیم ورزش را بر کروناویروس بیان کنیم، اما ذات ورزش علاوه بر اثرات فیزیکی که بر روی بدن می گذارد، اثرات روحی و روانی نیز به دنبال دارد که می تواند برای مقابله با این بیماری موثر باشد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، کروناویروس بیشتر اثر روحی بر روی افراد داشته، تصریح کرد: ورزش می‌تواند نقش موثری در کنترل استرس داشته باشد، بنابراین به افرادی که قادر به ورزش کردن هستند توصیه می‌شود روزانه ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کروناویروس قربانی ورزشکار هم داشته است، خاطرنشان کرد: اگرچه ورزشکاران نسبت به سایر افراد دارای سیستم ایمنی قوی‌تری هستند، اما لازم است نکات بهداشتی از سوی این افراد هم جدی گرفته شود. محمدی حضور ورزشکاران در محیط‌های ورزشی غیراستریل را عامل اصلی انتقال ویروس دانست و ادامه داد: محیط‌های سربسته که تهویه مناسبی ندارند موجب انتقال ویروس می‌شوند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه در دوره شیوع ویروس، قاعدتاً فعالیت های ورزشی فردی که مبتلا به ویروس می شود، با توجه به مشکلاتی که به همراه دارد، دچار اختلال می شود، افزود: به غیر از افرادی که به بیماری دچار می شوند، به همه افراد ورزش توصیه می شود تا سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنند.

محمدی با بیان اینکه در دوره بیماری هیچ گونه فعالیت ورزشی اثر بخشی وجود ندارد، چراکه درصورت ابتلا به کروناویروس، فرد دچار تنگی نفس می‌شود، گفت: با توجه به شیوع این بیماری، فعلا ورزش کردن در محیط‌های سربسته توصیه نمی‌شود و بهتر است شهروندان در فضاهای باز مانند پارک‌ها و حاشیه رودخانه‌ها ورزش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری که کمک شایانی به تقویت سیستم قلب و عروق و ایمنی بدن می‌کند، توصیه می‌شود.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه نظافت شخصی باید توسط همه شهروندان رعایت شود تصریح کرد: استحمام، ضدعفونی کردن وسایل منزل و محیط کار بسیار مهم است و افراد در محیط‌های عمومی تا حد امکان حضور نداشته باشند، همچنین در صورت حضور استفاده از ماسک و دستکش توصیه می‌شود و لباس‌های خود را در محیط آزاد و باز قرار دهند و به داخل منزل نبرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.