جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

/فیلم خبری/

اعلام خبر سامانه آنلاین پرسش و پاسخ درباره کرونا(ویژه پرسش های مرتبط با ورزش)

اعلام انلاین

کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید.

شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا

شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور

نظرات

  • پیمان ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۱:۱۱
    6 5
    سلام می خواستم ببینم آیا ناس مصرف کردن با توجه به اینکه اهک دارد می تواند ویروس کرونا را منتقل کند از شخص سازنده به مصرف کننده
    پاسخ سایت: سلام همانطور که می دانید ناس ترکیبی از تنباکو و آهک است. در واقع عوارض مصرف و اعتیاد به آن کمتر از ابتلا به بیماری کرونا نیست. و با توجه به عوارض کلیوی و ... توصیه به عدم مصرف وترک آن است. در خصوص پاسخ به سوالتان با وجود آهک در آن احتمال زنده ماندن ویروس در آن وجود دارد. خصوصا اگر فرد تهیه کننده مقدار زیادی از ویروس را وارد پودر ناس کرده باشد.
  • محمود حسینی ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۱۰:۱۳
    0 0
    ۲۰ روز است سرفه خشک دارم البته شدت ندارد و شدتش هم تغییرنمی کند و خیلی خیلی کم هم ریه ام درد می کند ولی تب و نفس تنگی ندارم .تا چه وقت اگر این علائم باشد و شدت نیابد من از بابت کرونا میتواند خیالم راحت باشد ؟ بعبارت دیگر مدت بیماری با علایم خفیف حداکثر چند روز است ؟
    پاسخ سایت: سلام با توجه به نوع علایم و طول مدت آنها دلیل آن کرونا ویروس نمی تواند باشد. کرونا ویروس در موارد خفیف ( 80 در صد موارد ) همراه با تب سرفه خشک و احساس زخم در گلو است. این علایم در صورت تشدید نشدن حداکثر ظرف مدت دو هفته بهبود می یابند. با این وجود با توجه به اینکه شانس ابتلا بعد از این صفر نیست در صورت داشتن علایم موارد خفیف تا بهبودی کامل خود را قرنطینه کنید. و در صورت داشتن تنگی نفس به پزشک مراجعه نمایید.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۰۵:۲۱
    0 0
    خانومم خواب بود که بیدارشد وگفت زبانم خشک شده ودستهایم درد میکنه این علایم مربوط به چیه نه سرفه و نه عطسه میکنه چون نگران میشه خواستم راهنمایم کنید
    پاسخ سایت: با سلام این علایم جز علایم شایع ویروس کرونا نیست ولی در صورتی که به دنبال آن علامت هایی مثل تب، بدن درد و سرفه ایجاد شد بهتر است مراجعه به پزشک داشته باشند.
  • ایدا ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۰۹:۲۸
    0 0
    سلام. خستهه نباشین. ببخشید من دو تا سوالا داشتم. یکیش اینه ک : بابام ده ساله که بیماری پمفیگوس گرفته و دارو های کورتن و ... می خورد ولی تقریبا یک سال است که دارو ها رو کم کرده ینی کمی نسبت به قبل درست شده. خیلی لاغر است خدااا نکنههههه خدا نکنه ویرووس به بدنش بره‌‌ ‌(خدااااا نکنه) احتمالش چقدر هست درست بشه؟؟؟؟؟ تو رو خدا اینو جواب بدین. دوم اینکه اگ مثلا فقط درون ماشین باشیم و به یه جای خلوت مثلا کوه و ... بریم بازم احتمال کرونا داریم؟
    پاسخ سایت: با سلام با توجه به اینکه احتمالا دچار ضعف سیستم ایمنی هستند در گروه پر خطر قرار دارند و باید بیشتر از دیگران اصول پیشگیری از ابتلا را رعایت کنند تا دچار عوارض نشوند. در خصوص سوال دوم، در صورت رعایت نکات بهداشتی و فردی برای جلوگیری از ابتلا، مشکلی نیست.
  • ماهان ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۶:۲۱
    0 1
    سلام من از دیروز تا حالا تنگی نفس دارم، اما حالم خوب هستش و تب یا سرفه و همینطور علائم سرماخوردگی ندارم. چند روز پیش کم و بیش استرسی شدم و رعب و وحشت من رو گرفت چند ساعت تنگی نفس داشتم. چون قبلاً هم سابقه خودبیمارانگاری داشتم و کم و بیش حملات ترس داشتم اما با تنگی نفس همراه نبود. از دیروز به همراه تنگی نفس و کمی سوزش در سمت راست سینه به خاطر استرس تپش قلب زیادی دارم. میشه منو راهنمایی کنید. من به مدت ۱۴ روز هستش که از خونه هم بیرون نرفتم، مادرم هم همینطور.
    پاسخ سایت: با سلام در حال حاضر به علت شیوع کرونا داشتن تنگی نفس و احساس سوزش سینه نیاز به بررسی بیشتر دارد و بهتر است به پزشک مراجعه شود.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۶:۳۵
    0 1
    سلام ببخشد من دو هفته پیش ابریزش بینی داشتم رفتم دکتر و خوب شدم..باز دوباره یه ده روزی هست که زیره گلوم یا همون ریه هم مثل گلو درد خشک خشک شدن و صرفه دارم ..ولی خلط هم دارم..حالت حساسیت هم دارم..تب ندارم..چهار روز پیش رفتم دکتر airokastو theochl_Gو رینو فکس ۱۲۰ داده ..ولی هنوز همون اثرات هست و تو نفس کشیدن مشکل دارم..ایا مربوط به کرونا هست؟؟؟
    پاسخ سایت: با سلام آبریزش بینی از علایم شایع کرونا نیست.ولی به علت داشتن گلو درد ، سرفه و تنگی نفس بهتر است به پزشک مراجعه شود و اقدامات لازم انجام شود.
  • فاطمه رهنما ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۶:۳۷
    0 0
    با سلام و عرض ادب،ایا محلول بتادین و اب بعنوان ضدعفونی کننده موثرمیباشد.متشکرم
    پاسخ سایت: با سلام. بهترین محلول جهت ضدعفونی سطوح ، الکل و یا وایتکس است(سفید کننده با درصد مشخصی که بر روی ظرف آن نوشته شده است با مقداری آب مخلوط کنید تا کاملاً رقیق شود) .
  • مرتضی ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۷:۵۷
    0 2
    سلام خسته نباشید ببخشید در مورد شخصی که اعتیاد به تریاک داره آیا ممکنه در وجود این شخص ویروس کرونا وجود داشته باشه و علائم مخفی بمونه چون همانطور که میدانید مصرف تریاک ، علی رغم مضرات مرگ آور ، مزایایی مثل پوشش درد ، جلوگیری از آبریزش بینی و ... داره و در کل شخص مصرف کننده تریاک ، هیچوقت دچار علایم سرماخوردگی نمیشه حالا سوالم اینه که ممکنه ویروس کرونا وجود داشته باشه ولی تریاک مانع بروز علائمش بشه؟ ممنون میشم پاسخ بدهید با تشکر
    پاسخ سایت: با سلام مطالعات نشان داده است که استفاده از مواد مخدر باعث ضعف سیستم ایمنی فرد می شود. پس این افراد مستعد ابتلا به این ویروس می باشند و استفاده از مواد مخدر نمی تواند علایم شایع این بیماری مثل تب و سرفه را کم کند.
  • علی ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۲۳:۳۱
    0 3
    با سلام من دست کثیف یه نفر به گردنم خورده که نمیدونم مریض بوده یا نه اما تا خونه رسیدم با الکل ضدعفونی کردم اما حمام نرفتم احتمال داره ویروسی انتقال پیدا کنه
    پاسخ سایت: با سلام یکی از راه های انتقال این ویروس تماس دست شما با سطوح و یا جاهای آلوده، و سپس تماس دستتان با سر یا صورت خود می باشد. با شستن دست ها با آب و صابون یا الکل این ویروس قابل انتقال نیست.
  • الهه ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۰:۳۶
    1 0
    سلام سه روزه سر درد و تب دارم و از دیروزم سرفه میکنم و بیحالم . صدامم بشدت گرفته
    پاسخ سایت: با سلام از آنجایی که علایم ذکر شده از علایم شایع عفونت با ویروس کرونا هست حتما مراحعه به مرکز بهداشتی درمانی جهت ویزیت و اقدامات لازم داشته باشید.
  • فرزاد ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۳:۵۸
    0 0
    سلام من چند وقت هست گلوم خشک شده امروز هم گلو درد گرفتم علت چیست
    پاسخ سایت: با سلام گلو درد یکی از علایم عفونت سیستم تنفسی میتواند باشد و در صورتی که علی رغم درمانهای حمایتی بهبود نیابد و یا همراهی با تب و بدن درد داشته باشد باید بررسی شود.
  • مهدی ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۴:۱۴
    1 1
    سلام. من صرفه خشکی دارم که در گذشته هم البته الرژی داشتم و بعد از سرماخوردگی و گلو درد سرفه تا مدتها با من بود. الان هم بعد از ۴-۳ روز گلودرد بدون خلط چند ساعته که سرفه خشک دارم و البته با استرس و عرق سرد توهم کرونا. چه بابد بکنم؟ ممنون
    پاسخ سایت: با سلام در صورتی که سرفه همراه با علایم دیگری مثل تب و لرز یا بدن درد همراه شد بهتر است بررسی بیشتر و مراجعه به مروز بهداشتی درمانی داشته باشید.در حال حاضر حتما بهداشت تنفسی را رعایت کنید.
  • محمود ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۸:۵۲
    0 0
    با سلام آیا استفاده از محلول آب و آهک و یا کلر در ضدعفونی محیط علیه کرونا موثر است
    پاسخ سایت: برای ضد عفونی دستها بهتر است از مواد حاوی الکل 70 درصد استفاده کرد. برای گندزدایی سطوح از مواد حاوی کلر هم استفاده نمود. در آیین نامه آمده است: • مواد ضد عفونی کننده باید دارای گواهی نامه های لازمه از سوی وزارت بهداشت بوده، پایه الکلی داشته و ترجیحاً حاوی مشتقات کواترنر آمونیوم باشد. • می توان از قرص های کلر برای گندزدایی سطوح استفاده نمود و ترکیبات آب ژاول نیز مناسب است. • میزان و نحوه استفاده از این مواد مطابق با دستورالعمل تولید کننده خواهد بود.
  • محمدرضا ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۳:۱۷
    1 0
    سلام خسته نباشید.من چند روزیه احساس تنگی نفس دارم گاها نفس کم میارم و تپش قلب میگیرم احساس میکنم نفس کشیدنی ریه ام رو یکی تو مشتش میگیره ولی نه سرفه دارم نه تب.لازمه به پزشک برای تست کرونا مراجعه کنم؟
    پاسخ سایت: با سلام اگر تنگی نفس شدید باشه باید به پزشک مراجعه کنید. اما احتمالا علائم کرونا ویروس رو ندارید.
  • سارا ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۴۷
    0 0
    دوهفته سرما خوردم ابریزش بینی وگلودردوسردرد دارواستفاده کردم خوب شدم بعد چهارتا پنج روز بعد دوچاره سرفه خشک شدم الان تقریبا ده روز هست سرفه خشک دارم واول صبح فقط بیدارمیشم یه کوچولو گلودرد
    پاسخ سایت: با سلام اگر تنگی نفس ندارید. قرنطینه خانگی، دوری از سایر افراد در خانه، رعایت بهداشت فردی، نوشیدن مایعات و درمانهای حمایتی بدون نسخه مثل استامبنوفن توصیه میشه. اگر علایم تشدید شد یا تنگی نفس پیدا کردید حتما به پزشک مراجعه بفرمایید
  • سارا ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۵۶
    0 0
    سلام ،من قبلا سردرد وابریزش بینی وگلو دردداشتم دارومصرف کردم خوب شدم بعدچهاروپنج روز بعد بهبودیم دوچاره سرفه خشک شدم الان تقریبا ده روز است سرفه خشک دارم بااول صبح بیدارمیشم یه کوچولوگلودرد دارم یخورده ضعف نشانه چیست
    پاسخ سایت: با سلا نیاز به معاینه داره. با توجه به طول کشیدن بیماری بهتره به پزشک مراجعه کنید.
  • Snowgirl ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۸:۴۲
    0 0
    سلام وقتتون بخیر من دوروزه که وسط قفسه ی سینم درد مبهمی رو حس میکنم مثل تیر کشیدنه،اما تب و سرفه و آبریزش بینی ندارم ممکنه مبتلا به کرونا باشم؟
    پاسخ سایت: سلام هرچند برای تشخیص نیاز به اخذ شرح حال بیشتر و معاینه دقیق هست، اما علایم شما به اضطراب نزدیکتره. اگر تداوم داشت به پزشک مراجعه بفرمایید.
  • حسن ف ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۳
    0 0
    سلام خسته نباشید ؛ ایا کسائی که کبوتربازی میکنن هر روز کبوترارو هوا میکنن امکان گسترش ویروسها و میکروبها را دارد و اگر دارد بطریقی به مرجعی که وظیفه جمع اوری دارن اطلاع رسانی کنید .ممنونم از زحمات با ارزش شما.
    پاسخ سایت: سلام بیماریهای دیگری هستند که از طریق پرندگان منتقل میشن اما در مورد کروناویروس جدید عنوان شده که از راه پرندگان منتقل نمیشه. ضمنا این سوال ارتباطی با حوزه کار ورزش نداره. موفق باشید
  • احمد ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۱:۰۵
    0 0
    سلام از دو روز پیش گلودرد دارم ، آبریزش بینی ، از امروز احساس کمبود نفس دارم انگار اکسیژن به سرم نمی رسه ، سرفه ندارم ولی گاهی عطسه دارم
    پاسخ سایت: با سلام بهتره با توجه به علائم حتما به پزشک مراجعه بفرمایید.
  • مهسا ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۱:۴۵
    0 0
    سلام ببخشید من ۱۰ روزه سرفه بی دلیل دارم و گلوم درد نمیکنه حس میکنم از استرس نفس نمیتونم بکشم و همراه با تپش قلب خفیفه ۴ روز پیش بیمارستان بودم و میزان اکسیژنم ۹۸ درصد بود ایا ممکنه بعد از رفتن ب بیمارستان دچار کرونا شده باشم یا قبلا داشته باشم؟این سنگین شدن نفسم نمیزاره بخوابم
    پاسخ سایت: سلام اگر علائمی مثل سرفه و تنگی نفس دارید و این علائم تشدید شده اند، بهتره به پزشک مراجعه بفرمایید.
  • رحمت زارعی ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۱:۵۶
    0 0
    با سلام... من چند روزیه ک احساس سرما دارم.. ینی دماغم کیپ شده و کمی اب ریزش بینی ضعیفی هم دارم.. سرفه ندارم ولی گاهی عطسه دارم.. مشکل اصلی من اینه ک تب ندارم ولی یکسره عرق میکنم با اینکه پیشونیم سرده و شاید دچار عرق سرد شدم. میخواستم بدونم مشکلم چی میتونه باشه.. تشکر
    پاسخ سایت: با سلام تشخیص بدون معاینه امکان پذیر نیست. علائمی که ذکر کردید به سرماخوردگی معمولی و رینوسینویت مربوط میشه. اگر تنگی نفس، تب و سرفه خشک ندارید، در منزل بمونید، بهداشت فردی و حفظ فاصله با دیگران رو رعایت کنید و تز درمانهای رایج سرماخوردگی استفاده بفرمایید.
  • حامد ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۲:۴۰
    0 0
    سلام. ما سرباز گزینش و عضویابی سپاه هستیم. کادری های عزیزمون توی این اوضاع مشغول به تحقیقات در بیمارستان ها هستند و ما هرروز در معرض خطر ابتلا به بیماری هستیم چون راننده هستم و دوستان کادری اصلا اهمیتی به موضوع نمی دهند. ما باید چه کاری انجام بدیم. لطفا راجع به سربازها گزارشی مطرح کنید در راه خدا. با تشکر
    پاسخ سایت: سلام و خسته نباشید اگر در معرض تماس با افراد آلوده هستید، استفاده از ماسک و دستکش توصیه میشه. ضمنا حیطه مسئولیتهای فدراسیون پزشکی ورزشی محدود به ورزش هست.
  • فاطمه ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۳:۰۳
    1 0
    سلام من یک هفته پیش گلودرد داشتم خوب شد کاملا،،این هفته یکم آبریزش بینی داشتم اونم خوب شده،، من به پزشک مراجعه کنم؟
    پاسخ سایت: سلام اگر سرفه خشک، تنگی نفس و تب و لرز ندارید، نیازی به مراجعه به پزشک ندارید.
  • امین ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۳:۲۳
    0 0
    با سلام و خسته نباشید من تقریبا یک هفته هست که احساس تنگی نفس دارم. البته به صورتی نیست که نتونم نفس بکشم و زیاد اذیت بشم . فقط احساس میکنم تو سینه ام هنگام تنفس یه چیزی هست. تو این هفته تبم از 36.5 بیشتر نرفت و سرفه ی خشک هم نداشتم. ایا این تنگی نفس. نشانه ای از ابتلا به کروناویروس هست؟ ممنون
    پاسخ سایت: سلام بدون معاینه نمیشه تشخیص داد ولی احتمالا مشکل شما کرونا ویروس نیست و بیشتر به حمله اضطراب مربوطه. به بهداشت فردی و همبنطور راههای رفع استرس توجه بفرمایید که در همین سایت موجوده.
  • فهم ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۰:۴۸
    0 0
    در صورت داشتن سردرد سینه درد حالت تهوع به پزشک مراجعه کنم. آیا کرونا به کودک نوزاد منتقل میشه؟؟
    پاسخ سایت: سلام. بله مراجعه به پزشک را توصیه می کنم. به نظر نمی رسد کرونا از راه جفت از مادر به جنین منتقل شود. اما بعد از تولد، امکان ابتلای نوزاد، مثل سایر افراد جامعه وجود دارد. کوچکترین بیماری که ابتلا به کرونا گزارش شده دارد، کودک شش ماهه بوده است. البته تاکنون موارد گزارش شده در کودکان، علائم خفیف داشته است.
  • احمدی ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۰:۵۰
    0 5
    باسلام خدا قوت من هفته پیش بیمارستان بودم و الان دو شبه احساس خارش در گلوم دارم و سرفه خلط آور دارم.مموکنه از علائم کرونا باشه؟تب و بدن درد ندارم ولی میگرن دارم و سرم بخاطر اون دو روزه درد میکنه
    پاسخ سایت: سلام. سرفه کرونا معمولاً بدون خلط است. اگر تماس با بیمار کرونایی نداشته اید، احتمال کرونا کم است. اما برای درمان سرفه خلط دار لازم است به پزشک مراجعه کنید.
  • مجتبی راد ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۱:۳۲
    0 0
    سلام من چند روزه ینی حدود یک هفتس حس میکنم یکی گلومو فسار داده ، تو تنفس مسکلی ندارم ولی انگار کسی دستش روی گلومه. در خصوص تب هم باید بگم تا الان چک نکردم ولی شاید یوقتایی احساس گرما میکنم.نظر بدین لطفا
    پاسخ سایت: سلام. این مساله ممکن است علل مختلفی داشته باشد که به سن، مصرف سیگار، سابقه بیماری قلبی شخصی یا خانوادگی، .... ارتباط دارد. از علل آن می توان به مشکلات قلبی، تیروئید، اضطراب... اشاره کرد. بهتر است توسط پزشک ویزیت شوید.
  • امین ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۲:۵۴
    0 0
    سلام سابقه سرفه رودارم چند روزی که سرفه دارم نه مدام شاید هر ۳ یا ۴ ساعت یک باربه صورت ممتد و از شب تاصبح ندارم یی مقداری هنگام نفس کشیدن گلوم مور مور میشه تب هم ندارم نظر شما در مورد کورنا می خواستم
    پاسخ سایت: سلام اطلاعات برای تشخیص کافی نیست. بهتره به پزشک مراجعه کنید.
  • حسین ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۰۸:۰۶
    0 0
    سلام .بنده سه ماه پیش دچار سرماخوردگی شدم همراه سرفه و تنگی نفس الحمدلله خوب شدم اما چند وقت پیش هوا طوفان شد همراه گردو خاک که مجدد دچار همان عارضه قبلی شدم ولی از دمنوش های گیاهی همچون هشت تخمه و شربت گیاهی ضد سرفه استفاده می کنم ایا به پزشک مراجعه کنم ؟
    پاسخ سایت: سلام. علائم سرفه و تنگی می تواند به علت یک سرماخودگی ساده، آلرژی، گرد و خاک و یا ابتلا به ویروس جدید باشد. بهتر است توسط یک چزشک ویزیت شوید.
  • عباس ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۰:۳۶
    0 0
    با سلام.دیروز ظهر بعد از اینکه نهار خوردم دچار دل پیچه شدید و بعد از اون دچار استفراغ شدید شدم و بعد از اون هم تب بالا دچارم شد تا اینکه نزدیک های مغرب رفتم سرم زدم تا سرم زدم حالم خوب شد اما الان ۲ روزه حالت منگی دارم احساس خواب آلودگی دارم.تنگی نفس ندارم.سردرد ندارم.فقط خواستم بدونم احتمال داره کرونا خفیف گرفته باشم
    پاسخ سایت: سلام. کرونا می تواند در حدود 10 درصد موارد با علائم گوارشی شروع شود.
  • اسماعیل ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۰:۵۰
    0 0
    من دیشب تب کردم صبح تب برطرف شد ولی افت فشارو سردرد دارم کمی گلودرد دارم
    پاسخ سایت: سلام. بیماران مبتلا به ویروس کرونا ممکن است تب از خودشان نشان دهند یا تب نداشته باشند. در صورتی که علائم خفیف است، فعلاً قرنطینه خانگی و مصرف مایعات گرم و مسکن توصیه می شود. در صورت تشدید یا تداوم علائم یا بروز تنگی نفس، به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۱:۳۶
    0 0
    سلام یکی از دوستان راهی را برای از بین بردن ویروس کرونا پیشنهاد کرده از انجایی که گفته میشود ویروس کرونا داخل معده و احتمالا خون اثر چندانی روی انسان ندارد و فقط از طریق ریه خطرناک است لذا استفاده از چادر اکسیژن با هوای گرم حدود 40 درجه احتمالا میتواند به بیمار کمک کند و میزان ویروس داخل ریه را کاهش دهد عزیزانی هم که داخل منزل هستند میتواند با گرم کردن اتاق به مدت دو ساعت و تنفس در اتاق گرم و البته خشک شانس درمان را در ابتدای بیماری بالا ببرند تقاضای من از متخصصین و پزشکان برسی دقیق و تست این روش است امیدوارم با ازمایش ها و خبر رسانی شما این بیماری ریشه کن شود با تشکر
    پاسخ سایت: سلام. در حال حاضر این روش با توجه به اینکه شواهد کافی وجود ندارد، توصیه نمی شود.اما تئوری های مطرح شده قطعاً نیاز به مطالعات مشاهده ای و یا مداخله ای دارد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۱:۳۶
    0 0
    سلام یکی از دوستان راهی را برای از بین بردن ویروس کرونا پیشنهاد کرده از انجایی که گفته میشود ویروس کرونا داخل معده و احتمالا خون اثر چندانی روی انسان ندارد و فقط از طریق ریه خطرناک است لذا استفاده از چادر اکسیژن با هوای گرم حدود 40 درجه احتمالا میتواند به بیمار کمک کند و میزان ویروس داخل ریه را کاهش دهد عزیزانی هم که داخل منزل هستند میتواند با گرم کردن اتاق به مدت دو ساعت و تنفس در اتاق گرم و البته خشک شانس درمان را در ابتدای بیماری بالا ببرند تقاضای من از متخصصین و پزشکان برسی دقیق و تست این روش است امیدوارم با ازمایش ها و خبر رسانی شما این بیماری ریشه کن شود با تشکر
    پاسخ سایت: سلام. با توجه به عدم وجود شواهد قوی در این رابطه هنوز قابل توصیه نیست. بدیهی است تئوری های مطرح شده نیاز به جمع آوری شواهد بیشتر و مطالعات مشاهده ای و مداخله ای دارد.
  • احسان ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۴:۲۳
    0 0
    سلام مادرم مبتلا به کرونا شده تو خونه داریم ازش پرستاری میکنیم، مشکل ما درحال حاضر سردرد شدیدشه، برای سردردش باید جیکار کنبم؟ ممنون میشم پاسخ بدین
    پاسخ سایت: سلام، استراحت، حفظ آرامش، مسکن های معمولی مثل استامینوفن، و در صورت تداوم سردرد و عدم پاسخ به اقدامات فوق، مراجعه به پزشک معالج
  • زهرا ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۵:۱۰
    0 0
    با سلام بنده پدرم دل درد داشتن یک هفته مجبور شدم ایشان را به درمانگاه خصوصی ببرم برای انجام سونو گرافی، میخواستم بدونم که انجام سونو گرافی احتمال انتقال ویروس کرونا را دارد یا خیر و اینکه فقد زدن زل به سر دستگاه سونو گرافی کافی است یا باید برای هر نفر ضدعفونی کنند؟ البته بعد از اینکه ب منزل امدیم ایشان حمام رفته و بدن خود را ششسته .
    پاسخ سایت: سلام، هرکونه دستگاه آلوده احتمال انتقال ویروس به سطح پوست را دارد اما تا مادامی که دست آلوده را به دهان، چشم یا بینی نزده باشند، انتقال ویروس صورت نمی گیرد. اقدام شما برای حمام بعد از بازگشتن بسیار منطقی بوده است. نگران نباشید.
  • نسیبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۹:۰۴
    0 0
    سلام دیشب خیلی احساس گرم شدن بدنمو داشتم امروز هم گلوم درد میکنه حالت نفس تنگی هم دارم توی گلوم هم سنگین شده
    پاسخ سایت: سلام، تب، تنگی نفس و گلودرد ممکن است از علائم بیماری کرونا باشند. توصیه می شود در اسرع وقت به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • مهدی میلانی ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۹:۰۸
    1 0
    الان منطقه ی ما هیچ گونه موردی گزارش نشده ولی متاسفانه جمعی از مردم ما برای کار فصلی به ساوه رفتن که منشا کرونا می باشد و قراره بیان آیا می توانید مانع از ورود این افراد به. منطقه شید تا مطمن بشید ایناها سالم هستن
    پاسخ سایت: سلام، این مساله در حوزه اختیارات فدراسیون پزشکی ورزشی نمی باشد. به هر حال به شما توصیه به رعایت بهداشت دستها و پرهیز از حضور در مناطق شلوغ را داریم.
  • اعظم ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۹:۲۳
    1 0
    سلام من از ده روز پیش احساس درد در قفسه سینه و گلو میکردم به دکتر مراجعه کردم دو روز خوب شدم اما بعد از دو روز احساس درد در قفسه سینه و گرگرفتگی داشتم. روز بعد احساس خفگی و عرق می کردم دوباره به دکتر مراجعه کردم دارو داد. روز بعد با سرفه همراه شد باز هم به دکتر مراجعه کردم گفت کرونا نیست تب ۳۷ درجه با اکسیژن خون۹۷ داشتم. چرا پس خوب نمیشم
    پاسخ سایت: سلام، این مساله را نمی توان به شکل آنلاین پاسخ داد و بهتر است به مرکز درمانی مراجعه فرمایید.
  • ناشناس ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۰:۱۳
    0 0
    سلام.من یکی از کارکنای شرکت کیمیا الیاف شیراز هستم.الان همه شرکت ها تعطیل شدن بغیر از شرکت ما.همه ترسیدن.هر شیفت نزدیک ۴۰۰ نفر کارکن هست ۳ شیفت هستیم احتمال گرفتن ویروس کرونا خیلی زیاده.لطفا پیگیری کنید
    پاسخ سایت: سلام، این موضوع خارج از اختیارات حوزه پزشکی ورزشی می باشد. به هرحال، رعایت بهداشت و شست و شوی مکرر دست ها و استفاده از ماسک را توصیه می کنیم.
  • سعید ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۰:۵۸
    0 0
    من دو هفته هست که آب ریزش بینی شدید دارم یعنی اگر سیتریزین نخورم اصن نمیتونم کارامو بکنم سابقه آلرژی هم دارم ولی هیچوقت این مدت طول نمیکشید تب و تنگی نفس ندارم ولی میترسم به پزشک مراجعه کنم
    پاسخ سایت: سلام، معمولاً کرونا آبریزیش بینی ندارد. به علاوه، به شکل معمول، از زمان شروع علائم تا بروز تنگی نفس، بیشتر از 5 روز طول نمی کشد. بیشتر به نظر می رسد علائم شما آلرژیک است.
  • پویا ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۱:۰۱
    0 0
    سلام سه روز هست سرفه دارم و انگار خلط کمی از سینه ام خارج میشه درد قفسه سینه دارم ولی تب ندارم تنگی نفس خیلی کم گاهی اوقات و سیگار هم زیاد میکشم این علائم نیاز به معاینه پزشک دارد؟
    پاسخ سایت: سلام، قطعاً ترک سیگار به نفع شماست. سرفه کرونایی معمولاً خشک است. خلط احتمال زیاد به علت برونشیت مزمن ناشی از سیگار است. اما سیگار عامل خطر بیماری قلبی است و ممکن است درد سینه ناشی از آن باشد. به هر حال برای تشخیص بهتر توصیه می شود به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • رها ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۲:۴۴
    0 0
    باسلام مادر من چند روزه لرز و عرق سرد دارن یه کم گلو درد هم دارن ولی تب و تنگی نفس ندارن این میتونه نشانه کرونا باشه ؟
    پاسخ سایت: سلام، گلودرد می تونه از علائم کرونا باشه. لرز در بسیاری از موارد بدنبال تب میاد و درجه حرارت بدن باید با ترمومتر اندازه گیری شود. به هر حال توصیه می شود در منزل بمانند. مایعات گرم میل کنند استراحت داشته باشند و در صورت بروز تنگی نفس به مرکز درمانی مراجعه کنند.
  • شمس ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۲:۴۸
    0 0
    ببخشید آیا بیماری کرونا برای فردی که مبتلا به ام اس است خطر جدی دارد وشکنده است؟
    پاسخ سایت: سلام، افراد مبتلا به ام اس هم به علت خود بیماری و هم به علت داروهای مصرفی ایمنی ضعیف تری نسبت به افراد دیگر دارند. باید مراقبت بیشتری برای پیشگیری ار ابتلا داشته باشند.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۲:۵۳
    0 0
    باسلام مادر من چند روزه لرز و عرق سرد دارن یه کم گلو درد هم دارن ولی تب و تنگی نفس ندارن این میتونه نشانه کرونا باشه ؟
    پاسخ سایت: سلام، گلودرد می تونه از علائم کرونا باشه. بسیاری از موارد لرز بدنبال تب بروز می کند. برای اینکه ببینید تب دارند یا خیر باید درجه حرارت بدن را با ترمومتر اندازه بگیرید. به هر حال توصیه می شود در کنزل بمانند. مایعات گرم فراوان مصرف کنند. استراحت کنند و در صورت بروز تنگی نفس به مرکز درمانی مراجعه کنند.
  • مریم ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۲۳:۳۱
    0 0
    باسلام من ۵ روز پیش اندکی تب داشتم همراه لرز الان تب و لرز ندارم ولی سرفه دارم خشک ولی زیاد نیست ولی از ۵ روز قبل حس بویایی و چشایی ندارم علایم کروناست یا انفولانزا؟
    پاسخ سایت: سلام، علائم کرونا و آنفلوانزا خیلی شبیه هم هستند. به هر حال توصیه می شود مایعات گرم بخورید، در منزل بمانید و درصورت بروز تنگی نفس به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • ناشناس ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۱۹
    0 0
    سلام خسته نباشین من گلوی چرکی دارم وسرفه می کنم خلط دار هست از علائم کروناس؟؟
    پاسخ سایت: سلام، معمولاً سرفه کرونا خشک و بدون خلط است.
  • Sara ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۴۷
    0 0
    سلام من چند روز احساس میکنم انتهای گلوم انگار چیزی گیرکرده و آب دهان قورت میدمم درست نمیشه وپشت قفسه سینم ازپشت حالت گرفتگی رو احساس میکنم یجور احساس سنگینی سرفه ندارم.تب هم اندازه نگرفتم ولی حس گرگرفتگی دارم البتع این حس گرگرفتگی جدیدنیس ماه هاس که همیشه تجربش میکنم دهانم سقف دهان و گلوم خشکه ولی بی سرفه ینی ممکنه کرونا باشه؟؟؟
    پاسخ سایت: سلام، اگر تب ندارید، بعید است مربوط به کرونا باشد. بیشتر به نظر می رسد مربوط به رفلاکس مری باشد. در تشخیص افتراقی باید بیماری های قلبی را در نظر داشت. توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.
  • احسان هستم ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۱:۳۴
    0 0
    وقت بخیر. بین دو کتفم دردی شبیح قولنج دارم ولی سخن تنفس می کنم، سرفه دارم، در بعضی مواقع صدایه منم هم دو رگه میشه. یا مهربون به ویروس هستش
    پاسخ سایت: سلام، توصیه می شود به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • اعظم ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۲:۰۷
    0 0
    به مراکز درمانی مراجعه کردم میگه استشمام وایتکس داشتین. سرفه هام شدید نیست دیگه تنگی نفس ندارم ولی قفسه سینه ام گاهی درد میگیره
    پاسخ سایت: سلام، مایعات گرم فراوان میل کنید.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۲:۱۸
    0 0
    سلام همسرم از سر شب تب داره و تمام بدنش داغه و احساس کوفتگی بدن داره و سوزن سوزن شدن بدن آیا این میتونه از علائم کرونا باشه ؟ چیکار کنم؟
    پاسخ سایت: سلام، تب و ک.فتگی بدن می تونه از علائم کرونا باشه. به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • ساناز ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۲:۲۰
    0 0
    سلام همسرم از سر شب تب داره و تمام بدنش داغه و احساس کوفتگی بدن داره و سوزن سوزن شدن بدن داره آیا این میتونه از علائم کرونا باشه چیکار کنم؟
    پاسخ سایت: سلام، تب و کوفتگی بدن می تونه از علائم کرونا باشه. به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • مريم ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۲:۵۵
    0 0
    سلام، اين درسته كه عطسه از علائم كرونا نيست؟
    پاسخ سایت: سلام، علائم شایع کروناویروس شامل تب، سرفه خشک و تنگی نفس است. عطسه از علائم شایع کرونا نمی باشد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۴:۴۰
    0 0
    سلام حستخ نباشید از پریشب تا حارا سردرد شدید گزفتم وبدن درد شدید در بازو پاهام و تبو لرزم دارم از بدن درد خوابم نمیبره
    پاسخ سایت: سلام، تب، سردرد و بدن درد ممکن است نشانه بیماری کرونا باشد همچنین ممکن است علت مهم دیگری داشته باشد. به مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • زهرا ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۹:۳۳
    0 0
    با سلام دو نفر از اعضای خانوادمون به کرونای خفیف مبتلا شدن پدرو مادرم تقریبا ۴ساعت با اونا تویه اتاق بودن البته با ماسک و دستکش احتمال ابتلا چه قدره
    پاسخ سایت: سلام، اینکه فاصله اونها با بیماران چقدر بوده و آیا تماس فیزیکی با بیماران داشته اند یا صورت خود را لمس کرده اند نیز بسیار مهم است. به هر حال در فاصله کمتر از یک متر احتمال ابتلا بالاتر از 80 درصد است. فعلاً باید در منزل قرتطینه باشند و مراقب بروز علائم باشید. به طورکلی با توجه به شیوع کرونا اصلاً توصیه نمی شود دوستان و فامیل به عیادت بیمار بروند.
  • نازنین ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۹:۴۸
    0 0
    سلام میخواستم بدونم کرونا چه مدت روی دست و چه مدت روی لباس میماند؟
    پاسخ سایت: سلام، کرونامیروس می تونه تا 9 روز در محیط بیرون زنده بماند اما در مورد دست تا 6 ساعت و در مورد لباس تا 12 ساعت ذکر شده است.
  • سایه ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۳۱
    0 0
    چه مدت لباسا رو با صابون و مایع بشوریم که از ویروس پاک شه؟و ایا افتادن پول روی حوله میتونه باعث این بشه که ویروس به حوله انتقال پیدا کنه؟
    پاسخ سایت: باسلام براى شستشوى دست ها زمان ٢٠ ثانيه توصيه شده است براى لباس ها اين زمان قطعا بيشتر است. ومعمولا بين ١٠ تا ١٥ دقيقه كافي است فقط چند بار آبكشى لباس ها را انجام دهيد.درخصوص اسكناس نيز ميدانيد يكي از منابع آلودگى است و بهتره است حوله شسته شود.
  • ساناز ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۲:۱۱
    0 1
    سلام همسرم از سر شب تب داره و تمام بدنش داغه و احساس کوفتگی بدن داره و سوزن سوزن شدن بدن داره آیا این میتونه از علائم کرونا باشه چیکار کنم؟
    پاسخ سایت: باسلام اگر فقط تب دارند و علايم تنگى نفس ندارند درخانه استراحت كنند و از داروهاي ضد تب مثل استامينوفن استفاده كنند. درصورتيكه علايم تنفسي پيدا كردند به مراكز درماني مراجعه كنند.
  • امین ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۲:۲۵
    0 0
    با سلام بنده ۳۱ ساله حدود ۴۵ روز پیش سرماخوردگی شدید داشتم خوشبختانه خوب شد الان یک هفته هست که احساس خفگی و تنگ نفسی دارم احساس سوزش ریه هم دارم البته ۲ هفته هست که اصلا از خونه نرفتم بیرون تب و سرفه و کوفتگی بدن ندارم هنگام خواب خوب هستم و مشکلی ندارم لطفا راهنمایی کنید که چه دارویی مصرف کنم چون تو این شرایط نمیشه برم دکتر ممنون
    پاسخ سایت: باسلام اگر تنگى نفس داريد حتما توسط پزشك ويزيت شويد.
  • امیر ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۲:۵۵
    0 0
    من لباسام رو با مایع و دمای ۵۰ درجه ۲۰ دقیقه تو ماشین لباسشویی میشورم کافیه برا از بین بردن کرونا؟
    پاسخ سایت: باسلام بله كافي است
  • hamed ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۴:۰۷
    0 0
    سلام،من و تمامی اعضای خانواده ام الان بالای ۱۰ روزه که سرفه میکنیم،ولی نه زیاد،زیاد خشک هم نیست،تب هم نداریم،فقط مال بابام یکبار تو این ۱۰ روز ۳۷/۵ شده،گلودرد داریم،سینه مان هم اصلا درد نمیکنه،نفس تنگی هم نداریم فقط تپش قلب داریم یکم، یکم هم درد عضله داریم،میخواستم ببینم تو کرونا میشه که تب نداشته باشی ؟
    پاسخ سایت: باسلام بيمار مبتلا به كرونا درصورتيكه تب و تنگى نفس و سرفه هاي شديد داشته باشد، بايد به مراكز درماني مراجعه نماييد درغير اينصورت در منزل بمانيد و استراحت كنيد.
  • ابوالفضل کریمی ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۴:۱۲
    0 0
    سلام محل کارم قم محل زندگی تهران یک ماه تهران نرفتم آیا عید میتونم برم تهران پیش زن و بچه و خانواده ام؟
    پاسخ سایت: باسلام اگر درمحل كارشما بيمار مبتلا به بيماري كرونا وجود داشته و شما با ايشان تماس داشته ايد بايد ١٤ روز قرنطينه باشيد تا مطمئن بشويد بيمارى نداريد و سپس به ديدن خانواده برويد.
  • سعید ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۲۰
    1 0
    سلام من چند روزه در قسمت قفسه سینم احساس سنگینی میکنم ولی نه تب دارم نه سرفه و آبریزش بینی،در نفس کشیدن هم مشکل خاصی ندارم فقط قفسه سینم سنگینه باید چیکار کنم؟
    پاسخ سایت: باسلام اگر سابقه بيماري قلبي، فشارخون، ديابت داريد جهت بررسي بيمارى قلبي به پزشك مراجعه فرماييد.
  • حمید ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۳۰
    0 0
    سلام من حدود یک هفته میشه گلوم میخاره و هر از گاهی سرفه میزنم و هیچ علائم دیگه ای هم ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
    پاسخ سایت: باسلام علائم شما فعلادال بر وجود بيمارى كرونا نيست. درصورت بروز تب همراه با سرفه هاي شديد و تنگى نفس به مراكز بهداشتى و درماني مراجعه فرماييد. فعلا استراحت در خانه و مصرف مايعات و ميوه جات توصيه ميشود.
  • حمید ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۳۰
    0 0
    سلام من حدود یک هفته میشه گلوم میخاره و هر از گاهی سرفه میزنم و هیچ علائم دیگه ای هم ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
    پاسخ سایت: با سلام دست ها را مدام بمدت ٢٠ ثانيه بشوييد و اصول بهداشتي را رعايت نماييد. در صورتيكه علائمي مثل تب و سرفه هاي شديد و تنگى نفس ايجاد شد با اورژانس شماره ١١٥ تماس بگيريد.
  • سعید ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۴۱
    0 0
    خیر هیچ بیماری خاصی ندارم فقط این چند روز مرتب پیگیر اخبار کرونا بودم و استرس داشتم که تقریبا سه روزه در قفسه سینه ام‌ احساس فشردگی میکنم.مشکلی هم‌ در نفس کشیدن ندارم.
    پاسخ سایت: باسلام مجدد در خانه استراحت فرماييد.
  • محمد ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۴۹
    0 0
    سلام وقت بخیر من از صبح تا الان که ساعت ۴ بعد از ظهر هست، احساس سنگینی در وسط قفسه سینه دارم و بینیم هم یه مقداری کیپ شده ولی تو نفس کشیدن مشکل خاصی ندارم ممنون میشم جواب نن رو بدین روز خوش
    پاسخ سایت: باسلام اگر تب و سرفه هاي شديد و تنگى نفس نداريد درمنزل استراحت بفرماييد و از ماسك هم استفاده نماييد شستشوى دست را هم هر يكساعت بمدت ٢٠ ثانيه انجام دهيد.
  • عاطفه ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۵۴
    0 0
    سلام میخواستم بدانم حضور در مترو با رعایت موارد بهداشتی (استفاده از دستکش و ماسک) باز هم خظرناک است؟
    پاسخ سایت: باسلام اگر كار ضروري نداريد درخانه بمانيد.در صورت ضرورت اقدامات بهداشتي را حتما رعايت فرماييد ولي بدانيد كه ميتوانيد در معرض خطر و ابتلاء به بيماري باشيد.
  • خشايار ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۳۲
    0 0
    باسلام من چند روز كه نفخ معده دارم و احساس خيلي كم تنگي نفس بعضي از ساعات روز ميخواستم ببينم تنگي نفسم بخاطر معدم ميتونه باشه يا ممكنه مشكوك به كرونا باشم تبم هم ٣٦.٥ ممنون
    پاسخ سایت: باسلام در صورتيكه تب نداريد احتمالا بيمارى كرونا نيز نداريد. ولي اگر تنگى نفس داريد توصيه ميشود توسط پزشك معاينه شويد.
  • حسین ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۵۵
    0 0
    سلام. من گوش میانیم چن روزه عفونت کرده و تب کردم ولی آبریزش بینی وعطسه وتنگی نفس ندارم آیا ممکن هست کرونا داشته باشم؟
    پاسخ سایت: باسلام با توجه به وجود تب توصيه ميشود به پزشك مراجعه نماييد و حتما از ماسك و دستكش نيز استفاده نماييد و نكات بهداشتي را رعايت نماييد.
  • ساجد ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۰:۲۱
    0 0
    سلام،من حدود ١٠ روز هست كه سرفه ميكنم ولي نه شديد،گلوم بصورت خفيف درد ميكنه،ولي شدتش همون اندازه مونده،سوالم اينه كه بدون تنگي نفس ممكنه كه اگه كرونا گرفته باشم،ريه ام عفونت كنه و نفهمم؟
    پاسخ سایت: باسلام درصورتيكه تب و تنگى نفس نداريد فقط در خانه مانده و استراحت نماييد. درصورت ايجاد علائمي مثل تب و تنگى نفس و سرفه هاي شديد به مراكز درماني مراجعه فرماييد. در زمانيكه در خانه هستيد مدام دست هاي خودتان را بشوييد و مسايل بهداشتي را رعايت نماييد.
  • sara ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۱:۳۱
    0 0
    سلام وقتتون بخیر من از ظهر احساس می کنم تب کردم بدنم داغ نیست فقط سرم احساس داغی دارم سرفه هم چون من از اول پاییز تا آخر زمستون مشکل سرفه کردن رودارم .و اینکه از ۲/۳ روز گذشته گوش درد دارم که دردش گاهی شدید میشه . این احساس تبم یعنی ممکنه مربوط به کرونا باشه ؟؟؟؟؟؟ از استرس زیاد میترسم اندازه گیری کنم دمای بدنم رو
    پاسخ سایت: باسلام دماى بدنتان را با دماسنج اندازه گيري نماييد.درصورتيكه تب همراه با تنگى نفس و سرفه هاي شديد داريد به مراكز درماني مراجعه فرماييد. درصورتيكه فقط تب داريد و علائم تنفسي مثل تنگى نفس و سرفه شديد نداريد درخانه بمانيد و استراحت نماييد و نگران نباشيد.
  • امیر ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۱:۳۴
    0 0
    سلام من الان یه ۴ روز تب خفیفی دارم نه گه گاه شدنش کم هم میشه ولی هیچ علاعم دیگه ای ندارم فقط تب خفیف این می‌تونه بیماری ویروسی باشه ؟
    پاسخ سایت: باسلام باتوجه به آنكه بجز تب علائم ديگر تنفسي نداريد در خانه بمانيد و استراحت نماييد.
  • محمد ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۱:۴۰
    0 0
    سلام من درکرمان کار میکنم شرکت داره تعطیل میشه ایا من میتونم برگردم تهران برم خونه یا نه
    پاسخ سایت: با سلام اگر دراين مدت با بيمار كرونا مثبت در تماس نبوديد و علائم تب و سرفه يا سرماخوردگى نداريد بله ميتوانيد پيش خانواده برگرديد فقط مسائل بهداشتي را رعايت نماييد.
  • مصطفی ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۲:۰۹
    0 0
    سلام من چهار روزی هس احساس تنگی نفس میکنم تب و سرفه خشک ندارم و 16سالمه. لازمه به پزشک مراجعه کنم؟
    پاسخ سایت: با سلام درصورتيكه تنگى نفس داريد بايد پزشك شما را معاينه نمايد.
  • علی ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۲:۲۹
    1 0
    سلام.من دو روزه احساس خارش کوچیکی ته گلوم دارم.تو این دو سه روز فقط چنتا عطسه صبحا میکنم.آیا امکان داره کوروناویروس باشه؟
    پاسخ سایت: باسلام درصورتيكه تب و تنگى نفس نداريد، درخانه استراحت نموده و توصيه هاي بهداشتي را رعايت نماييد.
  • محسن ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۳:۰۲
    0 0
    سلام.چندوقتیه احساس خفگی میکنم، نه اینکه نفسم نیاد، انگار که گلوم یچیزی هست و باد کرده، سرفه هم ندارم ، ولی حالتش برام پیش میاد.کمی هم سرم احساس سنگینی میکنه.نمیدونم علایم کروناست یانه؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    پاسخ سایت: باسلام درصورتيكه تنگى نفس داريد، بايد توسط پزشك معاينه شويد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۳:۳۶
    0 0
    سلام وقت بخیر. بیش از 8 روزه که احساس عجیبی توی ریه ام دارم تنگی نفس نیست مثل اینه که یک چیز دیواره ریه ام را برای سرفه تحریک میکنه اما سرفه نمیکنم. تب ندارم سرفه نمیکنم بدن درد یا علائم دیگه ای هم ندارم. البته این چند وقت الرژی صبح گاهی دارم و چند دفعه از بخور اب گرم استفاده کردم. ایا نیاز هست به بیمارستان مراجعه کنم
    پاسخ سایت: باسلام باتوجه به اينكه تب و تنگى نفس و سرفه نداريد نياز به مراجعه به مراكز درماني نداريد. درخانه بمانيد و توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنيد.
  • R.z ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۳۰
    0 0
    سلام علایم کرونا تا کی پدیدار میشن از زمانی که نفس تنگی داری تا سرفه. من ده روز این علایم دارم ولی نفس تنگی و سرفه هام شدید نیستن. هر چه به دکتر مراجعه می کنم میگن کرونا نیست.
    پاسخ سایت: باسلام دوره اين بيماري حدود دوهفته است و درصورتيكه توسط پزشك ويزيت شديد نگران نباشيد و در منزل استراحت نماييد.
  • م ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۴۴
    0 0
    سلام آیا احساس سوزش در قفسه سینه از علائم کرونا است
    پاسخ سایت: باسلام مهمترين علائم كرونا: تب، سرفه، تنگى نفس، لرز، ضعف و بيحالي مي باشد.
  • محمد ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۱:۰۱
    0 0
    سلام من الان نزدیک یه هفته س تنگی نفس دارم وا احساس سنگینی روی قفسه سینه.ولی شدتش اونقدر زیاد نیس، علائم دیگه مثل تب و سرفه رو ندارم. دکتر هم رفتم گفت کرونا نیس ولی علت تنگی نفس و درد خفیف روی سینه رو نگفت. هنوزم تنگی نفس دارم. باید چکار کنم؟؟؟
    پاسخ سایت: باسلام باتوجه به وجود تنگى نفس بايد براى بررسي بيماري قلبي به پزشك مراجعه نماييد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۱:۵۵
    0 0
    سلام میزان تنگی‌نفس رو‌چطوری باید فهمید مثلا من‌روز هایی‌که زیاد سیگار میکشم روزه بعدش تنگی نفسه خفیفی دارم که گاهی اوقات با خس خس همراست و بعد از اینکه تلاش به سرفه میکنم رفع میشه ایا ممکنه میزانه خطر ناکش رو توضیح بدین ایا منظور تنگی نفس غیر قابله تحمل کرونایی محسوب میشه ؟ چون هیچ کدوم از علائم دیگشو ندارم
    پاسخ سایت: باسلام همانطور كه ميدانيد دخانيات براى ريه مضر بوده بخصوص در چنين شرايطي حساس تر است. سعى كنيد مصرف آن را كلا ترك كنيد يا به حداقل برسانيد. ومنظور از تنگى نفس يعني درحال استراحت نفس كم بياوريد و نياز به استفاده اكسيژن داشته باشيد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۲:۱۲
    0 0
    اگه کسی در سرش زخمی باشه باید درخانه بماندتازخمش خوب شود یا میتواند بیرون برود
    پاسخ سایت: باسلام بهتر است درخانه بماند و توصيه هاي بهداشتي را رعايت نمايند.
  • آنیتاسادات ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۲:۳۶
    0 0
    با سلام،مبتلا به آسم هستم و یک هفته است که تنگی نفس شدید و درد شدید در ناحیه جناق سینه دارم در حدی که به راحتی نمی توانم دراز کشیده یا بخوابم و در این مدت تب خفیف هم داشتم دو روز هم هست که سرفه می کنم،و احساس خستگی و بی حالی شدید دارم به بیمارستان مراجعه کردم فقط یه آزمایش خون گرفتن و اسپری تنفسی ام را عوض کردن و گفتن نگران نباشم، در حالی که علائم هر ساعت شدیدتر شده آیا نباید واقعا نگران باشم؟
    پاسخ سایت: باسلام درصورتيكه عكس ريه و آزمايش از شما گرفتند ، تشخيص نهايي ميشود. درهر صورت اگر همچنان مشكل داريد با اورژانس ١١٥ تماس گرفته و درخواست معاينه كنيد.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۳:۱۸
    0 0
    سلام خسته نباشید.من تنگی نفس خفیف با سرفه های خشک کم هر از گاهی دارم احساسس میکنم کل سینه هام گرفته و تپش قلب از استرس گرفتم باید مراجعه کنم پزشک؟
    پاسخ سایت: باسلام باتوجه به اينكه تب و تنگى نفس شديد نداريد نياز به مراجعه به مراكز درماني نداريد. درخانه بمانيد و توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنيد.درصورتيكه تنگى نفس برايتان قابل تحمل نبود به مراكز بهداشتي مراجعه نماييد.
  • م ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۶:۱۵
    0 0
    سلام خسته نباشید حدود ۴ هفته پیش همسرم مریض شد تب و بدن درد سرفه بیشتر تب بود اون موقع هنوز تو ایران اعلام نکرده بودن که کرونا اومده رفتیم دکتر گفت یه جور آنفولانزا دو هفته طول میکشه خوبشه بعد من از ایشون مریضیو گرفتم ولی اصلا تب نداشتم دو دفعه بدن درد شدید داشتم که رفتم دکتر سرم زدن و گلو دردم داشتم وآبریزش بینی و تغییر صدا و خلط و سرفه الان ۲ هفته است گذشته گلوم خوب نمیشه. چند بار دروز درد میگیره ژلفن میخورم خوب میشه همه جور شربتی خوردم و چرک خشک کنم زیاد خوردم.احتمال داره کرونا باشه؟
    پاسخ سایت: باسلام درصورتيكه تب و تنگى نفس و سرفه شديد نداريد نياز به مراجعه به مراكز درماني نداريد. درخانه بمانيد و توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنيد. ٨٠٪؜ موارد ابتلا به كرونا بدون درمان خاص و بستري در بيمارستان و فقط با استراحت برطرف ميشود.
  • محمدرضا ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۸:۲۲
    0 0
    با سلام مي خواستم بدونم كه با خريد اقلامي مثل ميوه و آجيل در صورتيكه دو يا سه روز مصرف نكنيم و در گوشه اي بدون تماس بماند در صورت الوده بودن احتمالي به ويروس كرونا مشكل حل خواهد شد؟!
    پاسخ سایت: باسلام اقلامي مثل ميوه را ميتوانيد شستشو دهيد و پس از پوست كندن مصرف نماييد. نان را نيز قبل مصرف حرارت دهيد ولي مراقب باشيد سوختگى در نان ايجاد نشود. در خصوص آجيل هم بهتر است حدود يك هفته بماند. هنگام خريد هم دقت كنيد فروشنده از دستكش استفاده نمايد.
  • درخشانی ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۲:۵۰
    0 0
    سلام ببخشید من چند روز هست که سرفه های خشک دارم کمی حرارت بدنم بالاست فقط کمی من الان باید برم تست بدم؟ من تست آنلاین دادم ولی تو جواب مورد خاصی نبود.من۱۵سالم هست و در تبریز ساکنم
    پاسخ سایت: سلام و احترام در صورت ایجاد تب قابل توجه، تنگی نفس،درد سینه، تشدید سرفه ها یا بدتر شدن علایم حتما پزشک شما را ویزیت نماید.
  • وحید ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۰۳
    0 0
    سلام بنده مبتلا به سرطان لنفوم هوچکین بودم و درمان شدم و ۳ ماه از شیمی درمانیم میگذره و با توصیه دکتر زینک پلاس و شیره انگور مصرف میکنم آیا در صورت مبتلا به کرونا توده سرطانی دوباره بر میگرده یا نه ممنون
    پاسخ سایت: سلام انشاالله همیشه سلامت باشید هیچ مدرک علمی مبنی بر ارتباط کرونا با لنفوم و یا سایر سرطان ها وجود ندارد. ج کرونا منجر به عود سرطان نمی شود. با توجه به بیماری که دارید حتما احتیاط لازم بفرمایید که مبتلا نشوید.
  • امید شیخلو ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۲۴
    0 0
    ببخشید فوتبال بازی کردن در فضای باز مثل پارک خطر داره یانه.اصن درسته این کار؟؟باتعداد نفر بیشتراز10نفر
    پاسخ سایت: سلام در فضای باز خطر کمتر است ولی چون در حین فوتبال تماس نزدیک بدنی وجود دارد امکان انتقال وجود دارد. فعلا توصیه به این کار نمی شود.
  • رهام جوکار ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۳۶
    0 0
    سلام خسته نباشید جناب آقای دکتر.. من تقریبا یه ماهه که سرفه خشک دارم اونم هرزگاهی،و از بچگی هم تنگی نفس داشتم(البته تنگی نفس نیست خودم عادت کردم که بعضی وقتا با دهنم نفس بکشم) و خیلی خیلی حساس هستم نسبت به اینجور مسائل مثل کرونا و ‌‌‌.. هرزگاهی سردرد میگیرم تب هم به ندرت دارم که اونم در حد ۱۰ دیقه اینا از بین میره،من دیروز با رفیقم که به اجبار اون مجبور به دیدنش شدم در حد یکی دوثانیه نفس ایشون به صورت من برخورد کرد و البته من در ایشون بیماری مثل سرفه اینا ندیدم،بعد از ایشون من سردرد گرفتم و حالت تهوع دارم،میخواستم ببینم آیا انتقال در حد ثانیه هم امکان داره؟؟؟ یا اگه اینجور چیزا غیرممکنه که من بعد از رفتن ایشون مبتلا بشم،آیا امکانش هست که از استرس زیاد و فشار عصبی و حساس بودن من باشه؟؟؟!! ممنون جناب آقای دکتر اگه زودتر جواب بدید لطف بزرگی به بنده حقیر میکنید،خسته نباشید
    پاسخ سایت: سلام امکان انتقال حتی در مدت کوتاه اگر تماس مستقیم باشد وجود دارد ولی با توجه به بی علامت بودن دوست شما این احتمال بسیار ضعیف است. ولی نکته مهم این است که حداقل 24 ساعت لازم است که علایم آشکار شود پس اینکه شما از دوست خود بیماری را گرفته باشید تقریبا غیر ممکن است.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۴۷
    0 0
    اگه کسی در سرش زخمی باشه باید درخانه بماندتازخمش خوب شود یا میتواند بیرون برود
    پاسخ سایت: سلام توصیه می شود در منزل بماند. در صورتیکه کار بسیار واجب و ضروری باشد با رعایت جوانب احتیاط حتما پانسمان شود و کلاه مخصوص پزشکی روی پانسمان قرار داده شود. از وسیله نقلیه شخصی استفاده شود.
  • محمدی ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۵:۱۱
    0 0
    من حدود 10 روزه گلوم یکم خارش داره یه طرفش یکم درد داره و هر ساعتی سه چهار بار سرفه کم دارم و ابریزش بینی ندارم خیلی کم بالای بینی ام کیپه اما سردرد و تب و بی حالی ندارم علائم رو دارم؟ (روزای اول خیلی با افروز و وایتکس رقیق شده وسایل خونه رو ضدعفونی میکردیم)
    پاسخ سایت: سلام علایم شما بیشتر به حساسیت شباهت دارد تا کرونا علایم اصلی کرونا شامل تب و لرز، سرفه خشک، گلو درد، بدن درد، تنگی نفس و درد سینه است. در منزل بمانید و استراحت فرمایید مواد شوینده حاوی کلر مانند وایتکس کمتر استفاده شود. در صورتیکه سرفه های خشک تشدید شد با یک پزشک مشاوره بگیرید.
  • رضا ۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۷:۳۰
    0 0
    سلام ببخشید ایا متابی سولفیت سدیم رو اگر در اب حل کنیم اثر ضد ویروسی و کرونا داره.یعنیی جایگزین الکل کنیم .سپاس
    پاسخ سایت: سلام برای تمیز نمودن دست استفاده از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل مورد تایید وزارت بهداشت توصیه می شود. برای سطوح ار مواد گند زدا بر پایه هیپوکلریت سدیم با غلظت استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت توصیه می گردد. در رابطه با سولفیت سدیم اطلاعی ندارم.
  • احسان ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۸:۰۹
    0 0
    ایا کرونا در موی سر باقی میماند اگه اره به چه مدت؟؟؟؟
    پاسخ سایت: سلام کرونا روی هر سطحی باقی می ماند این سطح می تواند دست یا موی سر باشد یا سطوح فلزی. هنوز تحقیقی ندیدم که مدت زنده ماندن ویروس بر روی موی سر را مشخص کرده باشد. میزان زنده ماندن وروس بسته به دما، رطوبت، جنس سطح و نور خورشید دارد.
  • سحر ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۸:۳۶
    0 0
    سلام. من حدود یک ساله سیگار رو ترک کردم توی این مدت سرفه خشک داشتم .ریه م به بعضی از مواد غذایی و بوی تیز و مشروب حساسیت داره و باعث ایجاد سرفه خشک میشه. من از علائم کرونا فقط اینکه گلویم خشک میشه شبا چند بار پا میشم آب میخورم بهتر میشم سرفه هامم خیلی کم شده فقط گلوم خشک میشه .تب و لرز و سردرد هیچکدوم رو ندارم. ممکنه کرونا باشه ؟
    پاسخ سایت: سلام بسیار احتمال کمی دارد که یک فرد با علامت خشک شدن گلو به تنهایی دارای کرونا باشد. علایم شایع کرونا شامل تب، سرفه خشک، بدن درد، گلودرد، درد سینه و تنگی نفس است.
  • مسعود ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۱
    0 0
    سلام. من الان حدود ٢۵ روزی هست که خونه هستم و نه تب داشتم و نه سرفه در طول این مدت منتها استرس شدید و اضطراب زیادی داشتم و گاهی احساس نفس تنگی دارم. هر پنج شش روز یکبار در حد دوسه ساعت احساس میکنم نفسم تنگه! در طول این مدت که از خونه بیرون نرفتم استرس زیاد باعث شده معدم و شکمم سفت بشه و یبوست بگیرم چند روز و دقیقا بخاطر سفت بودن شکمم حس نفس تنگی میگیرم یا وقتی اخبار بد رو میخونم سریع استرسم تشدید میشه و میریزم بهم. در این 25 روز علامتی مثل تب و سرفه و این چیزا نداشتم. ایا بخاطر استرسه اینا یا به دکتر مراجعه کنم. الانم نه تب دارم نه سرفه نه نفس تنگی!
    پاسخ سایت: با سلام علایم شما فعلا به بیماری کرونا شباهت ندارد و به نظر می رسد استرس زیاد باعث ایجاد این موارد شده است. سعی نمایید در منزل ورزش کنید به بیماری زیاد فکر نکنید. در صورت تشدید علایم با یک پزشک مجددا مشاوره نمایید.
  • سهیل ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۲۳:۳۱
    0 0
    سلام.وقت بخیر.همسر بنده دو روز هست سرفه میکنن اما نه به صورت دائم و میگن تب دارم ولی به نظر من تب ندارن و پیشانی سرده و احساس سنگینی در قفسه سینه میکنن.آیا نیازی هست برای مراجعه به بیمارستان؟ یا میتونه به علت استرس ناشی از کرونا و تلقین باشه؟
    پاسخ سایت: با سلام از نظر من بهتر است توسط یک پزشک ویزیت شوند و اگر نظر پزشک اعزام به بیمارستان بود به بیمارستان بروند. می توانید این مورد را با شماره 4030 وزارت بهداشت مطرخ نمایید.
  • بهردر ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۲۳:۵۵
    0 0
    سلام خوب هستید من صبح که بیدار میشم گلو و زبونم بسیار خشک میشه ولی در طول روز بهتر میشه میشه گفت کاملا بر طرف میه ولی گلوم خلط دار هستش و کمی احساس چرک دارم ولی تب و بدن درد و سرفه اصلا ندارم میشه لطف کنید راهنمایی کنید ایا میتونه کرونا باشه
    پاسخ سایت: علائم شما بیشتر نشا ن دهنده سینوزیت است و دلالت بر ابتلا به کرونا نمی کند. بنابراین توصیه می شود صرفا شبها و صبحها بینیتان را با سرم شستشو و یا آب نمک خیلی رقیق ( یک لیوان آب جوشیده شده و یک قاشق چای خوری سرخالی ) شستشو دهید و همچنین قرقره کنید.
  • داوود ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۰:۳۰
    0 0
    با سلام بنده یک ماه پیش ابتدا یکی دو روز احساس خیلی خفیف سرماخوردگی داشتم و یک روز که در هوای بادی و سرد تا عصر کار کردم، از شب حالم بد شد و فقط کنار بخاری زیر پتو و تب و لرز شدید داشتم واز ان شب تا یک هفته حتی اب هم نمیتونستم بخورم. گاهی انقدر احساس کوفتگی و درد بدن داشتم که حتی احساس کردم نزدیک مرگ هستم صبحها ناگهان سرفه و عطسه پشت سر هم داشتم البته کم، سه روز که شد پزشک رفتم یک سرم و چند امپول زدم تا اینکه شب توانستم ارامتر باشم. خلاصه حدود شش کیلو وزن کم کردم و در تمام عمر چنین بیماری نگرفته بودم همزمان با من دختر هفت ساله ام هم بیمار بود سرفه خیلی داشت و صداش هم گرفته بود به هرحال گذشت ایا من کرونا داشتم؟
    پاسخ سایت: سلام احتمال قوی مبتلا به آنفلوآنزا شده اید. ولی با توجه به اپیدمی کرونا از همان حدود یک ماه قبل امکانش است.
  • علی اکبر ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۰:۳۷
    0 0
    سلام خانومم چند روزه سرفه شدید میکنه البته همیشه نیست در روز یکی دوبار به مدت 10 دقیقه سرفه میکنه خوب میشه میگه توسینه ام انگار یه چیزی بالا وپایین میره علائم دیگه ای ندیدم نیاز هست به دکتر مراجعه کنه
    پاسخ سایت: سلام صرفا سرفه شدید می تواند بدلیل حساسیت باشد. ولی در صورت داشتن تنگی نفس و با تب قطعا به پزشک مراجعه نمایند.
  • پرنا ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۰۷
    0 0
    سلام، توی شرکتی که کار می‌کنم خیلی از همکاران بیمار شدن، چند نفرشون هم مطمئنا کرونا بوده، من یکماه هست تقریبا که به خاطر این موضوع شرکت نرفتم، ولی اصرار می‌کنند که باید برم، از همکارانی که کرونا گرفتند الان چند نفر برگشتند شرکت، آیا صلاح هست که من برم شرکت؟
    پاسخ سایت: سلام با توجه به وضعیت موجود توصیه به عدم رفتن تا حد امکان می شود. ولی اگر اجبار به رفتن بود حتما فاصله دو متری با افراد مشکوک را حفظ کنید. دستهایتان را در شرکت آلوده فرض کنید و به صورت خود به هیچ وجه نزنید. در صورت امکان ماسک بزنید.نکات بهداشتی را جدی بگیرید
  • Javad ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۱۴
    0 0
    با سلام و خسته نباشید تب داشتم چون پایین بود متوجه نشدم اتفاقی گرفتم دیدم 38.5هستش قبلش سرفه تک یکی دو تا در روز داشتم تنگی نفس هم ندارم اما قبل اینکه متوجه تب خودم بشم دو شب احساس کردم دلم خواب داره چشام خواب نداره اون شبی ک متوجه شدم تب دارم تب بر خوردم بهتر خوابیدم میشه علایم کرونا باشه؟
    پاسخ سایت: سلام این علایم علل متنوعی داره ولی در شرایط اپیدمی کرونا فرض را بر کرونا میگذاریم. با این وجود نیاز به هیچ درمان اختصاصی نیست. صرفا استراحت و رعایت توصیه های بهداشتی. در صورت تنگی نفس مراجعه فوری به پزشک
  • مهشید ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۱۹
    0 0
    سلام خسته نباشید،مادرم چهل سالشون هست و یه هفته نفس تنگی و سرفه ی خشک داشت ، بعدش آبریز بینی نسبتا شدید و عطسه اش شروع شد ، الان شدت سرفه هاش خیلی زیاد شده و در حین سرفه نفسش تنگ میشه . اما تب نداره.دکتر رفت آزمایش CRP داد اما چیزی نبود. به نظرتون کروناست؟؟ چی کار باید کرد برای درمان ؟!
    پاسخ سایت: سلام با توجه به شرایط اپیدمی کرونا ترجیحا تست CBC و عکس ریه و یا CT ریه باضافه پالس اکسی متری انجام دهند.
  • زینب ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۲۹
    0 0
    سلام من دکتری شیمی دارم فک میکنم اگه دستکش و یا ماسکی ساخته بشه که وقتی ویروس روش بشینه ساختار RNA تخریب بشه.مفید باشه برای کسایی که کادر درمان هستن و بیشتر در معرض خطر هستن.من خودم جایی نیستم که تجهیزات داشته باشم خواهش میکنم این مطلب رو به مسئولین منتقل کنید
    پاسخ سایت: سلام ممنون بابت پیشنهادتان. ولی همانطور که می دانید با توجه به cost benefit یک راهکار در اینگونه موارد ارزانترین و کارامدترین راهکارها توصیه و در دستور کار قرار می گیرد.
  • حسین ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۲۹
    0 0
    سلام، در تاریخ ۲۲ بهمن بعد از رفتن به بیرون از منزل و برگشتن احساس مریضی کردم درست چند ساعت بعد احساس لرز و تب ۳۷.۸ داشتم شب اول همراه با هذیان و خشکی در گلو بود تا صبح نزدیک ۲۰ لیوان اب خوردم و ادرار کردم، بی اشتهایی و یک بار اسهال هم داشتم تا ۳ روز این وضعیت ادامه داشت ولی سرفه نداشتم که بعد بهبود پیدا کردم‌، دو هفته بعد از بهبودی تمایلاتی برای سرفه و حتی تپش قلب و درد قفسه سینه گهگاهی داشتم ، احساس میکنم در پیاده روی هم کمی نفسم نسبت به قبل کمتر شده، ایا ممکن است کرونا گرفته باشم و بهبود پیدا کرده باشم؟ و ایا ممکن است ریه ام اسیب دیده باشد؟ لازم است به مزشک مراجعه کنم؟
    پاسخ سایت: سلام با توجه به اپیدمی کرونا امکانش است. در هر صورت مراجعه به پزشک. سمع ریه ها توسط پزشک و در نهایت گرفتن عکس از ریه می تواند کمک کننده باشد
  • پرند ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۴۳
    0 0
    با سلام  مادر من حدود يك هفته پيش تب داشتند و بدن درد اما تقريبا"بعد از گذشت دو روز خوب شدند اما بعد از گذشت ٥روز از آن قضييه امروز احساس تنگي نفس و تك سرفه دارند
    پاسخ سایت: سلام توصیه می شود جهت ارزیابی به پزشک مراجعه کنند.
  • سید ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۱:۵۳
    0 0
    سلام. طرز تهیه محلول ضدعفونی سطوح با وایتکس رو میشه بگید! نمیدونم یک به نه! یک به ۹۹! یک به ۵۰! یک به ۵! من داخل ۲۰۰ سیسی آب ۴ سی سی وایتکس میریزم. این درسته؟این محلولی که من درست میکنم میشه چند درصد؟
    پاسخ سایت: سلام یک به صد یعنی داخل 200 سی سی 2 سی سی کافیه.
  • فرزانه ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۲:۱۷
    0 0
    سلام ,سه شب پیش موقع خواب یه چیزی شبیه خارش در گلوم حس کردم ک بعد شروع کردم ب سرفه کردن ,الان حدود سه روزه سرفه خشک دارم البته بدون تب یا گلو درد ، تنگی نفس ندارم آبریزش ندارم ولی بالای بینیم کیپ شده و گاهی اذیت میشم تو نفس کشیدن آیا نشونه های کرونا ست؟
    پاسخ سایت: سلام خیر. با این وجود توصیه های بهداشتی را رعایت کنید و در صورت ابتلا به تب و یا تنگی نفس به پزشک مراجعه نمایید.
  • ناصر ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۳:۳۷
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید بنده در قفسه سینه احساس درد میکنم و بعضی وقته تیر میگشد جاهای مختلف سینه واحساس تنگی نفس هم میکنم به دکتر مراجعه کنم؟
    پاسخ سایت: سلام اگرچه علایم شما لزوما ارتباطی با کرونا ندارد ولی جهت بررسی دقیقتر درد قفسه سینه به پزشک مراجعه نمایید
  • محمد ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۳:۴۶
    0 0
    تو این مدت برای ضد عفونی از اب و وایتکس استفاده کردم،تنگی نفس گرفتم،ایا اهک و اب برای ویروس کرونا مآثر است؟؟؟
    پاسخ سایت: سلام محلول ضد عفونی کننده وایتکس باید یک به صد باشد یعنی یک سهم وایتکس 99 سهم آب آب و آهک برای خانه توصیه نمی شود و عوارض خاص خود را دارد
  • علی طاهری ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۳:۵۴
    0 0
    سلام وقتتون بخیر من قفسه سینم سنگینی میکنه یکم درد داره دوروز پیش هم گلوم یکم درد داشت از چی میتونه باشه سرماخوردگی یا کورنا؟
    پاسخ سایت: سلام احتمالا کرونا نیست با این وجود با توجه به علایم جهت معاینه به پزشک مراجعه نمایید
  • ثنا ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۴:۳۰
    0 0
    سلام دخترم دو روز پیش تب داشت تبش برطرف شدده امروزهم دو سه بار سرفه کرده سرفه اش هم از خشکی دهانه موقع خواب دهانش باز می مونه حالا ماسک زدم سرفه نمیکنه میخواستم ببینم کروناست یانه
    پاسخ سایت: سلام به احتمال زیاد کرونا نیست با این وجود توصیه های بهداشتی را رعایت کنید و در صورت تنگی نفس به پزشک مراجعه نمایید.
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۱۵:۱۰
    0 0
    سلام اگردرپارک خلوت که نزدیک محل زندگیمان است پیاده روی کنیم ممکن است کرونابگیریم
    پاسخ سایت: باسلام در صورتی که علایم بیماری را ندارید، با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله با افراد و انجام پیاده روی با شدت خفیف تا متوسط، مشکلی نیست.
  • آرش ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۲۲:۳۸
    0 0
    چند روزه گلو درد دارم سرفه میکنم گلوم خشک میشه همش باید برم دکتر یا ن
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • محمد ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۳:۵۲
    0 0
    سلام. من روزشم دوچرخه سواریه این روزا با این وضعیت میشه ورزش کرد یا باید تو خونه بود دوچرخه سواری میشه رفت یا نه !؟
    پاسخ سایت: با سلام در صورتی که سالم هستید و بیماری زمینه ندارید با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری و فاصله بین افراد، با شدت خفیف تا متوسط میتوانید به ورزش خود ادامه دهید.
  • .... ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۹:۲۱
    0 0
    سلام لطفا لطفا سریعا پاسخ منو بدید فوق العاده نگرانی ایجاد کرده فردی با علائم تب و لرز شدییید کمی سرفه خشک و بدن درد و ضعف و خستگی و دل درد آیا زبونم لال خدایی نکرده میتونه مبتلا باشه؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۲۲:۱۷
    0 0
    سلام من روزی یک ساعت به پیاده روی می فتم ولی دوهفته بیشتر است ازترس مبتلا شدن بیرون نمیرم آیا پیاده روی در هوای آزاد شب خطری داره
    پاسخ سایت: با سلام در صورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی و رعایت فاصله با افراد، مشکلی نیست.
  • آرش ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۴:۰۰
    0 0
    سلام ممنونم که به همه پرسشهای مردم نگران با صبر و حوصله پاسخ میدین.یبخشید خانومم ۳ روز سرفه و کمی تب و سرگیجه داشت که با مصرف مکرر مایعات و آب نمک قرقره کردن کمی بهبود پیدا کرده اما ما هر دوتامون ۳ روزه به شدت دچار تعریق بدن میشیم.علت چیه که اینقدر عرق میکنیم ممکنه کرونا باشه؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • عبدالرضا ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۲:۱۴
    0 0
    سلام آیا رفتن به کوه با خانواده و طبیعت میتواند احتمال گرفتن کرونا باشد؟
    پاسخ سایت: با سلام در صورت رعایت بهداشت فردی و بهداشت تنفس و همچنین رعایت فاصله بین افراد، مشکلی نیست.
  • مینا ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۷:۲۳
    0 0
    سلام من دوهفته پیش گوش درد گلو درد داشتم بعد معده درد گرفتم دوبار دکتر بهتر شدم الان دروزیه کی دوبار تنگی نفس دارم میشه راهنمایی کنید.
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • شهلا ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۱:۳۸
    0 0
    سلام ببخشید من حدود ده روز پیش رفتم بازار ازهمون شب یه کوچولو خارش گلو داشتم دیگه نداشتم اما امروز نگاه کردم احساس کردم از داخل گلوم درد می‌کنه تب یا سرفه عطسه ،ابریزش ندارم گاهی قفسه سینه ام درد می‌کنه لطفاً راهنمایی کنید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • میلاد ا ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۲:۵۷
    0 0
    سلام ببخشید دوچرخه سواری هوازی که صبح هنگام با ماسک انجام شود مشکلی دارد یاخیر ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر
    پاسخ سایت: با سلام با رعایت نکات بهداشت فردی و تنفس مشکلی نیست و بهتر است با شدت شدید ورزش انجام ندهید.
  • معشاد ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۱:۳۱
    0 0
    سلام من گوشام درد میکنه و حس میکنم گلوم گرفته تنگی نفس تب هم ندارم دمای بدنم ۳۶/۷ ولی حس میکنم گلوم میخواره احساس سرفه دارم ولی سرفه نمیکنم ایا علائم کروناس
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • اکرم جغتایی ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۸:۱۸
    0 0
    ایا تب و لرز نشانه کرونا است ؟
    پاسخ سایت: با سلام از علایم شایع کرونا تب ، بدن درد و تنگی نفس و سرفه می باشد
  • علی صالحی ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۰:۴۱
    0 0
    سلام وخسته نباشین من گلو درد با تب ولرز دارم ایا کرونا دارم یاخیر مرسی منتظر جواب بدین ممنون
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • حمید ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۴۳
    0 0
    سلام حدود 22 روز است سرفهای هرچند دقیقه یکی خشک دارم انگار گلوم میخاره از دهان نفس میکشم شدت میگیرد ودر هوای سرد هم زیاد میشود .علامت دیگری ندارم کمی نفسم تنگ است. لطفا راهنمایی بفرمایید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۳:۵۵
    0 0
    سردردو تب دارم ممکنه کرونا گرفته باشم
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • زهرا ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۰:۵۲
    0 0
    سلام من ۲۰ روزی سرفه خشک دارم روزها بهتر شدم ولی شبها هنگام خواب باسرفه حالت تنگی نفس بهم دست میدهد راهنمایی کنید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • کیارش ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۳:۵۹
    0 0
    سلام من کمی احساس نفس تنگی دارم، میتونه از علاعم اولیه کرونا باشه، چیکار باید کننم؟؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • Rose ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۵:۵۷
    0 0
    سلام...ببخشید رفتن به پیاده روی در جاهایی که خیلی خلوت هستن مثل کوه و طبیعت مشکلی نداره؟
    پاسخ سایت: با سلام در صورت رعایت نکان پیشگیری و فاصله 2 متری از افراد ، پیاده روی با شدت متوسط منعی ندارد.
  • م ه ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۱:۱۴
    0 0
    سلام. من بیش از دو هفتس که سرفه خشک دارم. البته چند بار در طول روز.تب ندارم. تنگی نفس هم ندارم و حجم تنفسیم کاهش پیدا نکرده. اما احساس زخم در ناحیه قفسه سینه میکنم. آیا علائم‌کروناس؟ البته باید بگم که من به این فصل آلرژی دارم و عطسه هم‌میکنم
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • رضا ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۱:۴۳
    0 0
    سلام.من حدود ده روزه فقط سرفه ی خشک دارم معمولا هر یک ساعت ۳ تا ۵ سرفه و شب ها بیشتر میشه ولی هیچ علامت دیگه ای ندارم میخواستم ببینم مربوط ب کرونا هست یا ن
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • محمد پلویی ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۸:۱۱
    0 0
    سلام صبح بخیر و سال نو مبارک، با عرض پوزش خانم بنده دچار حمله عصبی از ناحیه پا چپ شده با توجه به اینکه درمان ایشان با کورتن هست و کورتن با کرونا منافات داره چه کار کنم؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • Rose ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۰:۰۳
    0 0
    سلام...ببخشید رفتن به پیاده روی در جاهایی که خیلی خلوت هستن مثل کوه و طبیعت مشکلی نداره؟
    پاسخ سایت: با سلام با رعایت بهداشت فردی و فاصله بین افراد مشکلی نیست
  • A ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۵
    0 0
    من چند روزیه احساس خارش گلو گهگاهی سرفه و از دیشب گلو درد و چرک گلو مشاهده میشه از بعدظهار امروزم احساس میکنم کمی داغ و بی حالم ... خیلیم استرس دارم راهنمایی بفرمایید به پزشک مراجعه کنم یا خیر
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • کامران ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۱:۴۹
    0 0
    آیا ابتلاء به کرونا ویروس کوئید ۱۹ مساوی است با مرگ یا راه درمانی هم وجود دارد ؟ با تشکر.
    پاسخ سایت: با سلام خیر.حدود 80 درصد مبتلایان بدون دریافت اقدامات خاص درمانی بهبود می یابند
  • سار ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۰:۰۸
    0 0
    آیا پیاده روی تنها و در جاهای خلوت ایراد نداره ؟
    پاسخ سایت: با سلام درصورت نداشتن علایم و رعایت بهداشت فردی و تنفسی و رعایت فاصله 1ونیم متر بین افراد منعی ندارد.
  • مهدی ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۵۲
    0 0
    با سلام . خواستم بپرسم که فاصله زمانی بین وقتی که یک نفر در معرض ویروس قرار می گیرد تا وقتی که اولین علایم کرونا در فرد ظاهر می شود چند روز است؟
    پاسخ سایت: با سلام از زمان مواجه فرد با ویروس تا بروز علایم بین 2 تا 14 و به طور متوسط 5 روز طول میکشد.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۰۶
    0 0
    سلام کسی کرونا گرفته کاملا خوب شده آیا دوباره این ویروس میگیره
    پاسخ سایت: با سلام بلی.طبق گزارشات موجود ابتلای به این ویروس مصونیت مادام العمر نمی دهد و امکان ابتلای مجدد وجود دارد.
  • علی ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۱:۲۹
    0 0
    سلام خسته نباشید بنده یک ماه است که سرفه دارم ولی خشک نیست وچندروز پیش دکتر رفتم برام دارو دادن وسرفم خوبه ولی زیاد عرق میکنم ولرز هم دارمممنون میشم راهنمایی کنید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • مسعود ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۲:۵۸
    0 0
    سلام.دو هفته ای هست که قفسه سینم درد داره و از ۵ روز گذشته سوزش سینم بیشتر شده.تو گلومم احساس زخم میکنم وقتی غذا میخورم.اما تب و سرفه ندارم.به نظرتون میتونه کرونا باششه؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • محمد ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۳:۰۳
    0 0
    باسلام همسر من ديشب تب ولرز داشت امروز صبح خوب شد ولي دوباره آخر شب تب ولرز داره. فقط هم تب و لرز داره علايم ديگري نداره. ميفرماييد چيكار كنيم؟؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • علی ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۳:۵۱
    0 0
    بخاطر استرس ناشی از کرونا برای خوابیدن یک قرص الپروزلام می خورم قرص فوق باعث ضعف سیستم ایمنی می شود،؟
    پاسخ سایت: با سلام بهتر است قبل از استفاده از هر دارو مشاوره پزشکی داشته باشید.ولی در صورتی که مشکل زمینه ای نداشته باشید یا داروی دیگری استفاده نمیکنید، در صورت استفاده از دوز صحیح، خود آلپرازولام ضعف ایمنی نمیدهد.
  • رضا ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۱:۳۰
    0 0
    من غالباً از مسیرهای خلوت دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی میرم آیا ریسک پذیری است ضمناً ویروس در هوای بسته و آزاد چگونه عمل میکند
    پاسخ سایت: با سلام توصیه می شود که در دوران شیوع کرونا تمرینات ورزشی شدید و طولانی انجام نشود.در صورت رعایت بهداشت فردی و بهداشت تنفسی و رعایت فاصله 2 متر بین افراد مشکل برای ورزش در فضای باز مکانهای خلوت و دور از تجمع نمی باشد.
  • نرگس ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۱
    0 0
    سلام آیا ممکنه کرونا علائمش بیشتر از دو هفته در فردی بروز کنه؟ یا همون 2 هفته علائمشو نشون میده؟
    پاسخ سایت: با سلام از زمان مواجهه با ویروس تا بروز علایم بین 2 تا 14 و به طور متوسط 5 روز طول میکشد و طول مدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است تا بیش از 3 هفته طول یکشد.
  • فرزانه ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۰۰:۱۸
    0 0
    سلام ببخشید پدر من یهویی بدنش سرد شد آیا خدا نکرده علام کرونا است تو رو خدا جواب بدین
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • سمیرا ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۰۳:۴۹
    0 0
    سلام.شخصی که به کرونا مبتلا شده و خوب شده آیا دوباره درگیر میشه؟؟
    پاسخ سایت: با سلام بله.یک بار ابتلا به کروناویروس مصونیت مادام العمر نمی دهد و ابتلای مجدد گزارش شده است.
  • صادقی ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۷:۳۰
    0 0
    سلام ببخشید دو روزی هست که مدام سردرد دارم امروز هم بدن درد به هش اضافه شد .ایا امکان داره کرونا داشته باشم.خواهش میکنم زود جواب بدین
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • محمد ۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۶:۱۳
    0 0
    با سلام اگه امکانش هست دقیقا منظور از تنگی نفس رو شفاف بفرمایید که بهتر قابل فهم باشه تا متوجه شویم چه موقع به پزشک مراجعه کنیم
    پاسخ سایت: با سلام تنگی نفس به صورتهای مختلف بروز می کند و فرد آن را به شکل های مختلف حس می کند . موارد زیر شکلهائی از احساس تنگی نفس است : احساس عدم توانائی نفس کشیدن ( نمی توانم نفس بکشم ) . احساس عدم توانائی بیرون دادن هوا ( نفسم بیرون نمی آید ) . احساس کم آوردن نفس ( نفس کم می آ ورم ) . ما زمانیکه نفس می کشیم متوجه نفس کشیدن خودمان نمی شویم تنگی نفس زمانی بروز می کند که فرد متوجه نفس کشیدن خود می شود .
  • ناهید ب ۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۸:۵۵
    0 0
    شما که همه رو می گی به پزشک مراجعه کنید خودمون هم می دونیم پس راهنمایی شما چیه و به چه درد می خوره این پرسشو پاسخ ؟؟؟
    پاسخ سایت: با سلام کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به "پرسش های مرتبط با ورزش" راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۰۱:۲۰
    0 0
    سلام من مواقع فوتبال بازی تنگ نفسی دارم وحالت تهوع دارم
    پاسخ سایت: با سلام باید از انجام شدت مناسب تمرینات اطمینان حاصل کنید. در دوران شیوع کرونا ورزش شدید و طولانی توصیه نمی شود.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۲۳:۰۰
    0 0
    سلام من خيلي كم نفسم ميگيره در حدي كه ميدونم نفس تنگي نيست خيلي خيلي كم هستش و قفسه ي سينم هم اصلاً نميسوزه احساس ميكنم براي بي تحركي هست چون از وقتي كه كرونا اومد ورزش نميكنم و تحرك ندارم به نظر شما برم پيش دكتر يا نه ؟؟؟
    پاسخ سایت: با سلام احساس سخت نفس کشیدن و دشواری در تنفس را تنگی نفس می گویند که می تواند از علایم کرونا باشد. مانعی برای انجام فعالیت فیزیکی در منزل در زمان شیوع کرونا وجود ندارد و در صورتی که مشکل زمینه ای خاصی ندارید و سالم هستید می توانید با شدت خفیف تا متوسط فعالیت فیزیکی داشته باشید.
  • کاوه ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۶
    0 0
    سلام.مادرم دو روز بود گلو درد داشت بیشتر سمت راست گلوش درد میکرد و به گوش راست میرسید.الان کمتر شده،دلیلش چیه؟ و اینکه در این روزا دویدن در فضای باز رو میشه انجام داد؟با فاصله بیشتر از دو متر از دیگران
    پاسخ سایت: با سلام با رعایت بهداشت فردی و تنفس( گرفتن جلوی دهان با دستمال یا آرنج هنگام عطسه یا سرفه) و فاصله 2 متری بین افراد، ورزش در مکان های خلوت و دور از تجمع منعی ندارد.
  • مژده ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۷
    0 0
    سلام ايا فقط تنگي نفس ميتونه نشانه كرونا باشه؟بدون هيچ علامت ديگري؟
    پاسخ سایت: با سلام تب سرفه و تنگی نفس از علایم شایع ابتلا به کرونا می باشند که فرد مبتلا ممکن است فقط یک و یا تمام علایم را دداشته باشد.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۲:۱۸
    0 0
    سلام با توجه به وضعیت کرونا اگر بخواهیم تمرینات هوازی در هوای آزاد انجام بدهیم چیکار باید کرد؟
    پاسخ سایت: با سلام انجام تمرینات هوازی با شدت متوسط و زمان حداکثر یک ساعت در فضای باز به شرط رعایت بهداشت فردی و تنفسی و رعایت فاصله 2 متر بین افراد منعی ندارد و باید مناطق خلوت و دور از تجمع را انتخاب کنید.
  • مهدی ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۱۰
    0 0
    من چند روزه که گلودرد دارم ولی روزی سه نوبت ورزش باشدت متوسط روبه بالا انجام میدهم. میخواستم ببینم آیا این ورزش برای من ضرر دارد؟
    پاسخ سایت: با سلام در دوران شیوع کرونا نباید جلسات ورزشی بیش از یک ساعت باشد و شدت تمرینات نباید شدید باشد.
  • بیژن تراکمه ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۰:۴۰
    0 0
    سلام خسته نباشید آیا استخر های مجتمع های مسکونی که فقط سانس خانوادگی دارد امکان ایجاد بستری برای شیوع ویروس کرونا میباشد
    پاسخ سایت: با سلام بله.در حال حاضر و با شرایط موجودنباید از استخر های مجتمع های مسکونی استفاده شود.
  • بنیامین ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۱:۱۶
    0 0
    باتوجه به تعطیلی دراز مدت باشگاه ها باشگاهایی هستن که به فعالیت خودشون ادامه میدن اما باتعداد انگشت شمار ،برای پیش گیری از کرونا از چه نوع ماسک هایی میشه استفاده کرد یا ترکیب ماسک ورزشی وماسک فیلتر دار کمکی میکنه ،افرادی که کرونا داشته باشن وخودشونم ندونن خفیف باشه باز منتقل میشه؟
    پاسخ سایت: با سلام باید در نظر داشت که مضرات انجام ورزش و به خصوص ورزش شدید در باشگاهها و سالنهای ورزشی عمومی به مراتب بیشتر از فواید آن است و باید پرهیز شود.
  • منیژه ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۰:۵۶
    0 0
    سلام.من دیروز همراه دوستانم بیرون بودم .باهم دست دادیم اما اول به دست هامون الکل زدیم. هیچ علائمی هم نداشتند.اما استدس گرفتم از همون دیروز و صبح که از خواب پاشدم بدن درد داشتم.میسه بگید اولین علامتی که ادم نشون میده کرونا داره چیه؟
    پاسخ سایت: با سلام علایم شایع کرونا تب تنگی نفس و سرفه است که مبتلایان ممکن است هر یک و یا تمام علایم را نشان دهند.
  • پیام ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۶:۱۶
    0 0
    با سلام اگر کسی به این ویروس مبتلا باشد وعلامتی هم نداشته باشد با ورزش امکان داره از لحاظ تنفسی کم بیاره واونجا خودشو نشون بده ممنون
    پاسخ سایت: با سلام اگر علائم و نشانه های بیمار خفیف بود (مثل عطسه، آبریزش بینی یا گلودرد) از بیمار خواسته میشود نرم دوی ملایم را به مدت 10 دقیقه انجام دهد. اگر در هر لحظه از انجام این کار یا پس از پایان آن، حال عمومی و یا علائم بیمار بدتر شدند، ورزشکار باید تا بهبودی کامل از انجام فعالیت فیزیکی منع شود. اگر حال عمومی و علائم بیمار پس از این مدت تغییری نکرد، مجاز خواهد بود که ورزشهای ملایم تا متوسط را انجام دهد.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۹:۱۲
    0 0
    سلام می خواستم بدونم میشه روزی نیم ساعت در فضای خلوت بدون ماسک شروع به دویدن کرد؟ ممنون
    پاسخ سایت: با سلام ورزش هوازی با شدت متوسط (نظیر پیاده روی نسبتاً تند) در محیطهای روباز و خلوت با توجه ویژه به حفظ فاصله مطمئن با سایرین (حدود 2 متر) و اجتناب از تماس با سطوح (از جمله وسایل ورزشی بوستانها) منعی ندارد.
  • شایان ادینه ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۲۲:۴۴
    0 0
    سلام ببخشید از زمانی که بیماری کرونا دچار میشی تا چند روز می تونه کشنده باشه بیماری
    پاسخ سایت: با سلام اکثر افراد مبتلا به کرونا( 80%) بدون نیاز به اقدامات خاصی بهبود پیدا می کنند.
  • ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۱:۰۷
    0 0
    سلام اگه با کسی که کرونا داشته ارتباط داشته باشیم بعد از چند روز علائم بروز میکنه تا متوجه بشیم کرونا داریم یا نه؟
    پاسخ سایت: با سلام از زمان مواجهه با ویروس تا بروز علایم بین 2 تا 14 روز( متوسط 5 روز) طول می کشد.
  • سمیه ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۱:۲۹
    0 0
    پیاده روی در خیابانی که هیچکس نیست و صبح زود خطرناک است از جهت الودگی به این‌ویروس؟
    پاسخ سایت: با سلام ورزش هوازی با شدت متوسط (نظیر پیاده روی نسبتاً تند) در محیطهای روباز و خلوت با توجه ویژه به حفظ فاصله مطمئن با سایرین (حدود 2 متر) و اجتناب از تماس با سطوح (از جمله وسایل ورزشی بوستانها) مشکلی ندارد.
  • علی ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۹:۰۸
    0 0
    باسلام. ایاورزش وکاردرصحراویروس کرونادربدن رامیتواندتشدیدکند.
    پاسخ سایت: با سلام در صورتی که مبتلا به کرونا شده اید و علایم عمومی مثل تب تنگی نفس دارید، نباید فعالیت فیزیکی انجام دهید.
  • جعفری ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۰:۳۹
    0 0
    سلام آیا ویروس کرونا از سطوح خشک به دستهای خشک قابل انتقال است ؟
    پاسخ سایت: با سلام اگر فردی عطسه یا سرفه کند، ویروس کرونا پس از خروج از بدن فرد می‌تواند روی سطوح بماند و با توجه به جنس سطح، از چند ساعت تا چند روز ممکن است باقی بماند.
  • علی اکبر ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۲:۰۹
    0 0
    سلام من یکهفته پیش ناگهان تب و لرز شدم و تا الان با آستامینوفن مشکلم حل میشد از امروز سرفه خشک هم میزنم ولی تنگی نفس ندارم درضمن تا دیروز هر۲۴ساعت یک استامنیفون۵۰۰ میخوردم مشکل حل بود ولی امروز مجبور شدم ۱۲ ساعت بخورم حال باید چکار کنم ایا کرونا است ؟
    پاسخ سایت: با سلام کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • احسان ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۳:۳۳
    1 0
    سلام وقتی یکی کرونا داره ودرمان میشه ایا ان دوباره مبتلا به کرونا میشه یا نه
    پاسخ سایت: با سلام بله موارد ابتلای مجدد گزارش شده و یک بار ایتلا ، ایمنی دائم نمی دهد.
  • نازنین ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۸:۰۸
    0 0
    کرونا چه مدت روی دست باقی میماند؟
    پاسخ سایت: با سلام اگر فردی مبتلا عطسه یا سرفه کند، ویروس کرونا پس از خروج از بدن فرد می‌تواند در روی سطوح بسته به نوع سطح از چند ساعت تا چند روز باقی بماند.
  • با سلام سبزی را چطور میشه از کرونا پاک کرد و به راهش چی هست
    پاسخ سایت: با سلام ابتدا از آب روان برای شستن میوه­ها و سبزی­ها استفاده کنید. سه قطره مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب (4 لیوان آب) حل کنید و بگذارید میوه و سبزی برای سه دقیقه در آن خیس بخورد. آب­کشی کنید. سپس از مواد ضد­عفونی کننده آماده حاوی پرکلرین برای میوه و سبزی که دستورالعمل استفاده روی آن­­­ها موجود است استفاده کرده و سپس آب­کشی کنید.
  • F ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۴:۴۴
    0 0
    سلام آیا فقط تنگی نفس میتواند ار علائم کرونا باشد؟؟؟؟...نه تب و نه سرفه
    پاسخ سایت: با سلام تب سرفه و تنگی نفس از علایم شایع کرونا می باشد که افراد مبتلا ممکن است تنها یک یا تمام علایم را داشته باشند.
  • سارا ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۰۱:۰۶
    0 0
    باسلام.آیاانجام ورزش های هوازی مثل طناب زدن وپیاده روی کردن به مدت یک ساعت،درهوای آزاد حیاط منزل که نزدیک به خیابان هست آنهم بدون ماسک(تاکیدمیکنم بدون ماسک)مشکلی ازنظرابتلا به کروناایجادمیکند؟؟باتشکر...
    پاسخ سایت: با سلام انجام تمرینات در فضای باز به شرط رعایت فاصله 2 متری و بهداشت فردی منعی ندارد
  • محمد ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۴:۴۱
    0 0
    سلام، لطفا در مورد گرفتن بیماری کرونا بصورت خفیف توضیح دهید؛و اینکه بهبودی کامل چند روز بعد میسر میشود؟ من خیلی بی اشتها و بی حال هستم،موقع خواب کمی عرق میکنم،کمی خلط گلو دارم!! بعد از ده روز همچنان این علایم با من هستند باتشکر
    پاسخ سایت: با سلام حدود 80 درصد مبتلایان به کرونا ویروس بدون دریافت اقدامات خاصی بهبود می یابند و علایم مختصری دارند. ممکن است علایم تا بیش از 2 هفته به طول انجامد.
  • احسان ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۵:۳۳
    0 0
    نفس تنگی کرونا تا کی ادامه خواهد داشت؟؟؟
    پاسخ سایت: با سلام تنگی نفس از علایم شایع کروتا است که ممکن است تا 2 هفته ادامه داشته باشد
  • مرتضی ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۲:۴۶
    0 0
    سلام من تب ندارم .یکماه پیش مریض شدم رفتم دکتر و به من ازیترومایسین و برم هگزین و ناپروکسن داد به همراه اسپری سیمبایکورت و یه مدت بهتر شدم الان دوباره تنگی نفس دارم و سرفه کم دارم در ضمن سیگاری هستم یکم درد قفسه سینه هم داشتم تو این مدت .لطفاً راهنمایی کنید .ممنون و خسته نباشید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • امیر حسین ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۳:۰۹
    8 3
    ایا من ورزش کرده ام بدنم درد میکنه کرونا دارم
    پاسخ سایت: با سلام شدت ورزش در دوران شیوع کرونا اهمیت دارد که نباید شدید باشد و جلسات ورزشی نباید بیشتر از یک ساعت باشد.
  • مجید ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۸:۳۴
    2 0
    سلام سوال من این هست که فردی بر فرض آلوده باشد و هنوز علایم در او بروز پیدا نکرده باشد آیا قابل انتقال هست.و سوال دوم اینکه علایم از روز چندم به تدریج آشکار میشود
    پاسخ سایت: با سلام احتمال انتقال از افراد ناقل بدون علامت وجود دارد و علایم بیماری بین 2 تا 14 روز و متوسط 5 روز بعد از مواجهه با ویروس در فرد ظاهر می شود.
  • س-ح ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۲۰:۵۰
    2 0
    با سلام بنده یکی از بهبود یافتگان هستم بعد از چند روز میتوانم به جامعه برگردم
    پاسخ سایت: با سلام باید 72 ساعت بدون مصرف داروی تب بر، بدون تب باشید و حداقل 7 روز از شروع علایم اولیه گذشته باشد.
  • امیرحسین ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۳:۳۴
    0 0
    سلام خسته نباشید عذر میخوام ویروس کرونا زمانی که وارد بدن میشه چند طول میکشه تا علائم اش خودشو نشان بده
    پاسخ سایت: با سلام از زمان مواجهه با ویروس تا بروز علایم بین 2 تا 14 و به طور متوسط 5 روز طول می کشد.
  • جهادب ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۳:۵۹
    0 0
    از طریق گرد و خاک و باد ویروس می تواند از روی زمین بلند شود و در هوا معلق شود
    پاسخ سایت: با سلام بله.ممکن است تا چند ساعت در گرد و خاک باقی مانده و به مرور زمان از بین برود
  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۶:۱۷
    0 0
    باسلام وخسته نباشی برادرم حدودا 15اسفند با علائم سرماخوردگی وتب متوجه شد که به کرونا مبتلا شده،سوالم اینه که چه مدت طول میکشه این ویروس کاملا ازبین بره،تا الان هم تو قرنطینه بوده ما میتونیم تواین هفته ااز نزدیک ببینیمش یا نه بازم باید بیشتر صبر کنیم
    پاسخ سایت: با سلام باید حداقل 7 روز از شروع علایم در فرد مبتلا گذشته باشد و به مدت 72 ساعت بدون مصرف داروی تب بر ، بدون تب باشد.
  • محبوبه ۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۶:۰۸
    0 0
    سلام خسته نباشید من و همسرم هر دو مبتلا به کرونا شدیم و با قرنطینه خانگی و استفاده از دارو تست کرونا از حلق منفی شده، چندروز بعد از جواب تست خطری برای کسی نداریم و میتونیم بچمونو بیاریم پیش خودمون،آیا احتمال ابتلای مجدد به کرونا داریم؟؟
    پاسخ سایت: با سلام 72 ساعت بدون مصرف دارو بدون تب بودن و 7 روز از شروع علایم گذشته باشد.احتمال ابتلای مجدد هم وجود دارد.
  • سیاوش ۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۲۱:۱۶
    0 0
    سلام‌من امروز رفتم برای سی تی اسکن بابل.فقط سوالی که سوال خیلی ها هست.ایا اتاق سی تی اسکن و اون میزی که روش دراز میکشیم ضدعفونی میشه؟چون من رفتم و بعد اینکه اومدم خونه لباسرو کامل عوض کردم ولی سرمو که باهاش رو میز خوابیدم نشستم و با همون سر خوابیدم رو بالشت.یعنی احتمال انتقال بوده؟؟و اینکه ویروس روی موی سر چند ساعت زنده میمونه؟؟
    پاسخ سایت: با سلام ماندگاری ویروس در سطوح مختلف متفاوت است و بین چند ساعت تا چند روز می باشد
  • فاطمه ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۱:۱۲
    0 0
    با سلام ایا داشتن فقط نفس تنگی میتونه از علائم کرونا باشه؟؟ و ایا کرونا میتونه کمتر از دو روز خودشو نشون بده مثل داشتن تنگی نفس؟؟؟ ممنون میشم از پاسختون
    پاسخ سایت: با سلام افراد مبتلا ممکن است فقط یک یا تمام علایم را داشته باشند و از زمان واجهه با ویروس تا بروز علایم بین 2 تا 14 روز می باشد
  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۳:۰۰
    0 0
    سلام من چند روزه حس بویایی وشنوایی ندارم هیچ مشکل دیگه ایی هم ندارم ۳تاهم بچه گوچیک دارم توروخدا جوابم رو بدید احتمال گروناهست یانه؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۱:۴۲
    0 0
    سلام شوهر من دوروزه تب و لرز و بدن درد داره شب موقع خواب هم تعریق زیاد خیلی نگرانم راهنمایی میکنید؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۶
    0 0
    لرز از علاعم کروناست
    پاسخ سایت: با سلام در گزارشات علایم لرز (حتی لرز تکان دهنده)و از دست دادن بویایی در ابتدای بیماری و خصوصا خستگی/کوفتگی مفرط شایع بوده است.
  • Tamanna ۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۲۱:۳۹
    0 0
    سلام وقت تون بخیر ببخشید من نه صرفه دارم نه سردرد دارم و ن آبریزش بینی دارم فقط طرفه راست قفسه ی سینه ام درد میکنه لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید.
  • عبدالله ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۲۱:۰۲
    0 0
    باسلام یک هفته پیش رفتم ماهیگیری داخل اب سرد رفتم بعداظهر همون روز که اومدم تب کردم رفتم امپول زدم حالم خوب شد تا بعداز سه روزدوباره تب کردم دوباره همون امپول رو زدم تبم قطع شد ولی الان عرق سرد میکنم هرچند ساعت تپش قلبم دارم ودلم هم درد میکن اضطراب هم دارم لطف میکنید راهنمایی کنید
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • پوریا زارع ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۰:۴۹
    0 0
    آیا دوچرخه سواری در روزهای جمعه به دلیل کرونا خطر داره یا با رعایت نکات بهداشتی اشکال نداره؟
    پاسخ سایت: با سلام با رعایت بهداشت فردی و فاصله مناسب، در جاهای خلوت و دور از تجمع منعی ندارد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید https://www.ifsm.ir/news/47731/
  • جواد ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۲۲:۱۲
    0 0
    سلام. از ده روز پیش همسرم سرفه می کرد ولی تب نداشت. و سرفه هاش خلط دار بود حالا دو روزه خود هم علائم آنفولانزا خفیف داشتم و امروز فقط سرفه میکنم البته زیاد نیست ولی تب ندارم و سردرد هم ندارم فقط در خواب عرق میکنم و ته گلوم هم احساس خشکی و زخم هست. البته همیشه تو فصل پاییز و بهار این شکلی میشم ولی نگران بچه ها و همسرم هستم آیا نیازه مراجعه کنیم؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۴:۳۶
    0 0
    سلام وقتتون بخیر من ۲روز پیش برای امری واجب مجبور به استفاده از مترو شدم دستمو متاسفانه به پله برقی زدم بع باهمون آبمیوه خوردم میخام بدونم چندروز باید منتظر باشمببینم علائم کرونا دارم یانه
    پاسخ سایت: با سلام از زمان مواجهه با ویروس تا شروع علایم بین 2 تا 14 روز و به طور متوسط 5 روز زمان لازم است.
  • ترنم ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۲۰:۵۳
    0 0
    ایا سرفه خشک به تنهایی نشانه کروناست؟
    پاسخ سایت: با سلام علایم شایع کرونا تب سرفه و تنگی نفس می باشد که مبتلایان ممکن است تنها یک یا تمام علایم را داشته باشند
  • نازگل ۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۵:۲۸
    0 0
    سلام توروخدا جوابمو بدید من ۴ روزهه ک سرفه خشک میکنم فقطم سرفه دارم تب ندارم کروناس؟؟؟
    پاسخ سایت: کاربران گرامی این سامانه به منظور پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با ورزش راه اندازی شده است ، لذا جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در زمینه کرونا و غیر مرتبط با ورزش با سامانه های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس حاصل نمایید. شماره تلفن 4030 پاسخگویی وزارت بهداشت درباره کرونا شماره تلفن 190 پاسخگوی نظام سلامت کشور
  • سارینا ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۱:۴۹
    0 0
    ایا بعد از دو یا سه روز علایمه کرونا نشان داده می شوند . من الان سردرد عطسه گلو درد ابریزش بینی .و خستگی و کوفتگی دارم یعنی کرونا دارم؟
    پاسخ سایت: با سلام در صورت مواجهه با ویروس کرونا تا شروع علایم بین 2 تا 14 روز زمان لازم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.