چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

تشریح فعالیتهای هیأت پزشکی قزوین در برنامه ورزشی نشاط

برنامه نشاط

رئیس و نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با حضور در برنامه زنده ورزشی نشاط به تشریح فعالیتهای این هیأت پرداختند.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، روز سه شنبه 13 اسفند ماه جاری دکتر محمدرضا مدبر رئیس و ساناز حبیب وند نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با حضور در برنامه زنده ورزشی نشاط به تشریح فعالیتهای این هیأت و اعلام برنامه های آتی پرداختند. در این برنامه حبیب وند با تشریح تاریخچه و ساختار هیأت پزشکی به آنلاین شدن صدور بیمه ورزشی اشاره کرد و گفت تمامی ورزشکاران می توانند با مراجعه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی و با پرداخت حق عضویت ناچیز از خدمات پوشش درمانی در آسیب های ورزشی تا بهبودی کامل برخوردار گردند. همچنین امکان استفاده از خدمات توانبخشی تخصصی، تغذیه و روانشناسی ورزشی به صورت رایگان یا با پرداخت مبلغی ناچیز برای دارندگان بیمه ورزشی فراهم شده است. دکتر مدبر نیز ضمن تشریح دوره های آموزشی تخصصی که با استفاده از برترین اساتید کشوری و استانی و با هزینه ای اندک برای ورزشکاران برگزار شده به دوره پزشک تیم که برای اولین بار در دی ماه جاری در هیأت برگزار شد اشاره کرد. وی افزود: با توجه به برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت در تیر ماه سال جاری و اعلام برنامه های 4 ساله اینجانب، تهیه آمبولانس از مواردی بود که با پیگیری های مستمر خیلی زود به آن دست یافتیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کمک شایان توجهی به یکی معظلات ورزشکاران در مسابقات ورزشی شد. همچنین معظل دیگر کلینیک فیزیوتراپی هیأت در ورزشگاه غدیر به دلیل وجود پله های نامناسب در دست بررسی است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

دکتر مدبر در ادامه به فعالیتهای هیأت در مقابله با ویروس کرونا با استفاده از دستورالعمل ستاد مقابله کشوری اشاره کرد و تشکیل ستاد استانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، ارسال دستورالعمل های فدراسیون از طریق صفحات مجازی و ارسال توصیه های مراقبتی و تغذیه ای از طریق کارشناسان هیأت، ارسال پوسترهای فدراسیون و چاپ پوسترهای آموزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان را از دیگر اقدامات این هیأت دانست.

گزارشات تهیه شده از آسیب دیدگان ورزشی که در خلال برنامه پخش شد حاکی از افزایش رضامندی ورزشکاران از خدمات پزشکی ورزشی در چند سال اخیر بود. همچنین دکتر مدبر به سئوالات ورزشکاران که از طریق شماره پیامک برنامه به صورت آنلاین ارسال شد پاسخ داد و افزود: انجام امور مراجعین را به شکل مؤثر و کارآمد و در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری دانسته و برای ایده ها و افکار جدید ارزش قائلیم و انتقادات را به دیده منت می پذیریم و در چارچوب وظایف و اختیارات به رفع مشکلات خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.