چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

توسط هیات پزشکی ورزشی استان کردستان انجام شد :

نشست کنترل و مقابله با ویروس کرونا در اماکن ورزشی با حضور مدیر کل ورزش جوانان

کردستان

به منظور راه های پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اماکن ورزشی استان، نشست ستاد استانی به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان با هیات پزشکی ورزشی کردستان برگزار شد.

به گزارش دفتر کردستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، نشست کنترل و مقابله با ویروس کرونا با حضور حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان، دکتر عباس پناه نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کردستان و همچنین حراست و معاونین استانی اداره کل ورزش صبح امروز ۱۴ اسفند ماه در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

جولائی عنوان کرد؛ باتوجه به اینکه مدیران بخش خصوصی اماکن ورزشی سطح استان به دلیل اجاره ای بودن این اماکن بیشترین ضرر را متوجه خواهند شد، با این وجود به جهت حفظ سلامت ورزشکار و همشهریان بیشترین همکاری را با این دستگاه اجرایی به نسبت سایر استانها نموده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تاکید کرد؛ با اماکن ورزشی که بصورت غیر مجاز و زیر زمینی اقدام به فعالیت نموده به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم و شیوع این بیماری بشدت برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اجرای کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا در ورزش کشور از مجموعه هیات پزشکی ورزشی کردستان خواست تا در زمینه پیشگیری از شیوع این ویروس در اماکن ورزشی بخصوص ورزشکاران استان، بیشترین تعامل و همکاری را با این ستاد داشته باشند تا بتوانیم به زودی با مقابله با این ویروس در جامعه غلبه کنیم.

حسینی حراست اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت اماکن و مجموعه های ورزشی استان خبر داد و افزود؛ خوشبختانه قبل از اعلام شیوع این ویروس در استان با دستور مدیرکل ورزش و جوانان تمامی فعالیت اماکن و مجموعه های ورزشی سطح استان تعطیل نموده تا اقدام به ضدعفونی و گندزدایی تمامی اماکن ورزشی بخش خصوصی و دولتی نمایند. همچنین به ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و هیات های ورزشی کردستان ابلاغیه صادر شده، که تا اطلاع ثانوی و پس از پایداری شرایط بهبودی استان به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس از باز شدن این اماکن ممانعت بعمل آورند.

در پایان دکتر عباس پناه نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان کردستان از همکاری و تعامل اداره کل ورزش و جوانان و مدیران و مربیان باشگاه های سطح شهر سنندج و استان برای تعطیلی و تنظیف اماکن ورزشی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس تشکر کرد و افزود؛ با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بزودی تجهیزات بهداشتی و محلول های ضد عفونی کننده باتوجه به شرایط و کمبود در بازار اقدام خواهد شد که در محیط ادارات استان جهت استفاده پرسنل و ارباب رجوع نصب نمایند زیرا هرچه بیشتر نکات و دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود مسلماً از انتشار ویروس هم بیشتر جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار نمود؛ هیات پزشکی ورزشی کردستان در بحث آگاهی رسانی، چاپ پوستر و تراکت های آموزشی در سطح شهر و یا اماکن ورزشی با همکاری علوم پزشکی در هر زمینه که اداره کل ورزش و جوانان اعلام نیاز کند، همکاری خواهیم کرد.

مشاهده گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.