شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

۳۰ دقیقه ورزش در خانه به تقویت ایمنی بدن می انجامد

ورزش در خانه ۱

اصفهان- ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان با تاکید بر ماندن در خانه با هدف جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: انجام حرکات ورزشی به مدت حدود ۳۰ دقیقه در منزل تاثیر چشمگیری بر افزایش قدرت دفاعی بدن و مقابله با بیماری دارد.

مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که اماکن ورزشی و باشگاه‌ها از هفته گذشته تعطیل شد و این روند تا آخر سال نیز ادامه دارد، باید ورزش در منزل را به عنوان راهکاری برای ورزشکاران حرفه ای و عموم مردم در نظر گرفت.

وی ادامه داد: ورزش‌های هوازی به معنای انجام حرکاتی که افزایش ضربان قلب و تنفس را برای مدت نسبت طولانی به همراه دارد برای بهبود قوای جسمانی برای همه شهروندان توصیه می‌شود و اجرای آن در خانه‌ها براحتی میسر است.

محمدی اضافه کرد: استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت و دیگر تجهیزات مانند وزنه و طناب بسیار سودمند و اثربخش و همچنین انجام حرکات ورزشی با بهره‌گیری از موسیقی‌های ورزشی راهکاری مناسب در این زمینه است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس پویش فدراسیون پزشکی ورزشی که رییس ستاد مقابله با کرونا در جامعه ورزشی هم هست با عنوان «در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» در کل کشور راه اندازی شده و به تبع آن در استان‌ها هیات های پزشکی ورزشی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

وی اظهارداشت: در قالب این پویش، ماندن در خانه از یک سو و انجام حرکات ورزشی از سوی دیگر توصیه شده که مقابله با کووید-۱۹ سلامتی جسمی و بالا بردن قدرت دفاعی بدن در مواجهه با بیماری ها را به همراه دارد.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه در این خطه وجود دارد.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌ و تاکنون ۱۱ نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

بیشتر افراد جان باخته بر اثر بیماری کرونا در استان بالای ۶۰ سال سن دارند اما یکی از آنها فردی حدود ۱۷ ساله و دارای بیماری زمینه دیابت نوع یک بود.  تا شانزدهم اسفند از ۷۳۲ نمونه مشکوک گرفته شده، جواب آزمایش ۱۸۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۵۴۹ مورد منفی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.