شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

تمرینات ورزشی و تقویت سیستم ایمنی بدن

عملکرد سیستم ایمنی بدن

انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد

انجام تمرینات ورزشی باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، بنابراین نباید علی رغم شیوع ویروس کرونا از ورزش غافل شد.

مطالعات و تحقیقات مختلف  ثابت کرده اند که انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و از این رو خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. با این وجود شواهد و مدارکی قوی وجود دارد که نشان می دهد ورزشکارانی که به طور منظم و طولانی تمرینات خیلی شدید انجام می دهند، بیشتر از حالت عادی دچارعفونتهای جزئی و خفیف، به ویژه عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی می شوند. این امر به ویژه در ورزشکاران استقامتی مانند دوچرخه سواران ، دوندگان و شناگران مشهود است ، اما این خطرممکن است درهر ورزشکاری با حجم تمرین بالا و یا ریکاوری نامناسب و کوتاه، دیده شود. این عفونت ها می توانند عملکرد تمرینات و یا رقابت را به خطر بیاندازند.

عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی، شایع ترین نوع عفونت در جمعیت ورزشی است. به طور کلی ، انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط ​​، با افزایش سطح ایمنی و مقاومت در برابر چنین عفونت هایی همراه است ، در حالی که حجم زیاد تمرین یا مدت طولانی و یا خیلی شدید ممکن است این خطر را افزایش دهد .

پس توصیه می شود که در دوران شیوع ویروس کرونا، افراد سالم و بدون بیماری زمینه، حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط را جهت بهبود سیستم ایمنی خود انجام داده و از انجام تمرینات با شدت بالا و طولانی ومدت اجتناب کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.