سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی:

تشکیلات پزشکی ورزشی نعمتی بزرگ و یاری رسان نظام سلامت است

جلسه ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساختار پزشکی ورزشی و هیات های تابعه آن به عنوان یک نعمت برای مجموعه ورزش و سلامت کشور یاد کرد و. این تشکیلات را در سطح کشور کم نظیر توصیف کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کیانوش جهانپور در نشست ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش که به ریاست دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و با حضور معاونان این وزارتخانه و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، گفت: انصافا در ساختار وزارت ورزش و جوانان نعمت ارزشمندی به نام فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های استانی آن وجود دارد و این مهم وقتی به خوبی درک می شود که کشور دچار حوادث غیر مترقبه می شود چرا که در چنین شرایطی شاید اگر خود ما در نظام سلامت همه موارد را (اشاره به برنامه های ستاد مقابله با کرونا در ورزش) که به نوعی کار ویژه است، می خواستیم به طور  عام پوشش بدهیم قطعا امکانپذیر نبود.
وی افزود: در مقوله ورزش بحث پروتکل ها و نکات ظریفی که  باید مورد توجه قرار گیرد در نتیجه هم به لحاظ زمان و هم به لحاظ وسعت و ظریف نفوذ قطعا ما نمی توانستیم اقدام کنیم و اگر در ساختار وزارت ورزش و جوانان پزشکی ورزشی وجود نداشت و رویکرد سلامت محور وجود نداشت قطعا ما با مشکل مواجه می شدیم، فقط یک تا دو وزارت خانه دیگر چنین ساختاری دارند.


در نیمه فروردین درباره زمان پیگیری مسابقات و لیگ ها می توان اظهار نظر کرد


ذکتر جهانپور افزود: وزارت ورزش و جوانان پیشگام یاری رسان نظام سلامت در مبارزه با شیوع ابتلا به ویروس است که جای امتنان دارد و از این فرصت استفاده می کنم و پیام تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان را حضور جنابعالی(وزیر ورزش و جوانان) ابلاغ می کنم.  
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان  اظهار داشت : پیش از اینکه  مواردی از سوی وزارت بهداشت به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود، تصمیمات موثر و پیشگیرانه  درخصوص مسابقات، اردوهاو دوره های آموزشی  گرفته شده بود و پس از آن هم به تبعیت از تصمیمات ستاد ملی، توصیه ها در دستور کار قرار گرفت.
دکتر جهانپور همچنین درباره شروع لیگ برتر فوتبال و سایر لیگ های ورزشی کشور گفت : حالت خوشبینانه وضعیت ایین بیماری در سطح کشور این است که پنانچه مردم همراهی کنند از هفته های اول اردیبهشت شیب این بیماری نزولی خواهد بود در نتیجه در نیمه فروردین می توان در خصوص زمان پیگیری مسابقات و لیگ های ورزشی برای اوایل اردیبهشت اظهار نظر کرد. به عبارتی باید دید نمودار شیوع بیماری در هفته ها وروزهای آتی چگونه خواهد بود؟ قاعدتا اگر مشارکت خوب مردمی را داشته باشیم و موضوع خودمراقبتی، دیگر مراقبتی، توجه به محدودیت قابل توجه مراودات و سفرهای شهری و بین شهری محقق شود.
سخنگوی وزارت بهداشت ودرمان  درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص ستاد مبارزه با شیوع کرونا اظهار داشت :با حمایت وزارت ورزش و جوانان، بیش از ۹۰ درصد استراحتگاهها که در اختیار ستاد کرونا در استانها قرار دارد اماکن ورزشی آماده شده توسط این وزارتخانه هستندتا بیمارانی که نیاز به خدمات ویژه تخصصی  ندارند دراین اماکن نگهداری بشوند.

جهانپور درباره احتمال تعویق المپیک توکیو بیان کرد : وضعیت کنترل ویروس کرونا در امریکا و اروپا تاثیر مهمی در امکان برگزاری المپیک دارد البته در امریکا به خاطر ضعف جدی در ساختار شبکه بهداشت و سلامت در روزهای آینده در موضوع ویروس کرونا مشکلات بیشتری خواهد داشت.
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در خصوص اقدامات وزارت در بهره گیری از چهره ها ونخبگان ورزشی، اظهار داشت : این اقدام زمینه ساز مشارکت عمومی در اجرای دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با شیوع  ویروس کرونا شد که جای قدردانی دارد که امیدواریم این امر ادامه تداوم یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.