پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

تشکیل پرونده سلامت برای ۴۰۰ استعداد ورزشی اصفهان

دکتر باقری مقدم

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: برای ۴٠٠ نفر از استعدادهای ورزشی استان پرونده سلامت تشکیل شد، این پرونده‌ها مبنایی برای فعالیت‌ها، روند تمرینی و نظارت بر سلامت ورزشکاران در سال‌های آینده خواهند بود.

احمد باقری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان درخصوص عملکرد هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در سال ٩٨ اظهار داشت: هیأت پزشکی ورزشی استان همانند سال گذشته در حوزه‌های پیشگیری و درمان آسیب‌ها، پوشش مسابقات ورزشی و نظارت بر باشگاه‌ها و مراکز ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته است.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: آمار عضویت سالانه در کمیته خدمات درمانی با وجود شرایط اخیر و شیوع کرونا که موجب تعطیلی همه مراکز و باشگاه‌های ورزشی شد، همانند سال گذشته بوده و کاهشی نداشته است.
وی افزود: امسال در تشکیل پرونده سلامت برای المپیادها نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و برای ۴٠٠ نفر از استعدادهای ورزشی استان پرونده سلامت تشکیل شد، این پرونده‌ها مبنایی برای فعالیت‌ها، روند تمرینی و نظارت بر سلامت ورزشکاران در سال‌های آینده خواهند بود.
باقری‌مقدم با بیان این‌که بیش از ٨٠ درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هیأت پزشکی ورزشی برای سال ٩٨ عملی شد، اظهار کرد: در سال ٩٨ با انجام بیش از هزار بازدید از مراکز ورزشی استان و راه‌اندازی کلینیک پزشکی ورزشی، در بخش آموزش و نظارت گام‌های مؤثری برداشتیم و به‌طور کلی می‌توان گفت که به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافتیم.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در مورد فعالیت‌های این هیأت در شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور عنوان کرد: در بخش‌های آموزش به باشگاه‌ها، اطلاع‌رسانی و تهیه مواد اولیه برای ضدعفونی و پیشگیری در حال فعالیت هستیم، همچنین برای فعالیت در ماه‌های آینده نیز آمادگی کامل داریم تا باشگاه‌های ورزشی هرچه زودتر فعالیت خود را از سر گیرند.
وی بیان داشت: سال‌های گذشته همواره بی‌اعتمادی‌ و انتقاداتی از سوی حوزه‌های مختلف ورزشی به هیأت پزشکی ورزشی وجود داشت که با تلاش‌های صورت‌ گرفته در دو سال اخیر اطمینان و اعتماد آن‌ها به هیأت پزشکی ورزشی بازگشته است.
باقری‌مقدم تصریح کرد: شفافیت در عملکرد، پرورش‌ نیروی انسانی، آموزش همگانی و پوشش مناسب مسابقات ورزشی توسط امدادگران و پزشکان، از نقاط مثبت عملکرد هیأت پزشکی ورزشی اصفهان در سال ٩٨ محسوب می‌شود.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص طرح «نسخه سبز» اظهار کرد: قرار بود که با همکاری اداره ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی با اجرای طرح «نسخه سبز»، محل‌های مناسب و علمی را برای ارائه خدمات به بیمارانی که به ورزش‌های درمانی نیاز دارند، فراهم کنیم ولی این طرح به دلیل بین‌سازمانی بودن هنوز به نتیجه نرسیده‌است؛ امیدواریم این طرح آزمایشی سال آینده در اصفهان اجرایی شود تا الگویی برای کل کشور باشد.
وی با بیان این‌که پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و کمک به سلامت ورزشکاران در دو بخش همگانی و حرفه‌ای از مهم‌ترین اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی است، بیان داشت: امید است سال آینده با گسترش ورزش همگانی و توجه بیشتر مردم به ورزش نقش مؤثرتری را در ترویج ورزش و حرکت که نتیجه آن سلامت جامعه است، ایفا کنیم.
باقری‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود در این خانه‌نشینی‌های اجباری که نتیجه شیوع بیماری کرونا در کشور است، از ورزش در خانه غافل نشوند و با تحرک سلامت جسم و روح خود را تضمین کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.