جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

ریشه اپیدمی کرونا در ایتالیا و اسپانیا کشف شد؛

دیدار آتالانتا- والنسیا بمب بیولوژیک اروپا

آتالانتا
برخی منابع خبری ایتالیا از یکی از دیدارهای دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان عامل اصلی شیوع وحشتناک کرونا ویروس در این کشور و همچنین اسپانیا نام برده اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دیدار تیم های آتالانتا ایتالیا و والنسیا اسپانیا در شرایطی در ورزشگاه سن سیرو میلان با برتری ۴ بر یک تیم ایتالیایی خاتمه یافت که    حالا و پس از یک ماه ابعاد خطرناک ازدحام تماشاگران ایتالیایی برای این کشور بر ملا شده است.
این مسابقه، بزرگترین مسابقه تاریخ آتالانتا بود و یک سوم جمعیت برگامو جهت تماشای مسابقه به میلان و ورزشگاه سن سیرو سفر کردند. همزمان  تقریباً 2500 نفر از هواداران باشگاه اسپانیایی والنسیا نیز جهت تماشای مسابقه به این شهر سفر کردند و در مجموع، 45792 نفر به شکل ثبت شده در ورزشگاه حضور داشتند. 
این بازی یک "بمب بیولوژیک"  بود. این مطلب را شهردار برگامو- جیورجیو گوری- عنوان کرده است. 
این مسابقه با توجه به ظرفیت پایین 21000 نفری استادیوم برگامو، برای اینکه بتواند 40000 تماشاچی طرفدار این دو تیم را پوشش دهد، در ورزشگاه سن سیروی میلان برگزار شد.  
کمتر از یک هفته بعد از مسابقه، تست 7000 نفر در برگامو مثبت شد و بیش از  1000 نفر جان خود را از دست دادند و برگامو بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس را در سراسر ایتالیا ثبت کرد.  
 تقریباً همزمان در والنسیا، یک خبرنگار که برای مسابقه سفر کرده بود، دومین مورد شناخته شده کرونا ویروس شناخته شد و بعد از مدت کوتاهی افرادی که با وی تماس داشتند و همچنین هواداران والنسیایی حاضر در مسابقات آلوده شدند و 2600 مورد فرد آلوده شناسایی شد.  
آتالانتا اولین موردش را در دروازه بان تیم -مارکو اسپورتیلو- گزارش کرد و والنسیا گزارش کرد که علیرغم تمهیدات بهداشتی قابل توجه توسط باشگاه، یک سوم تیم آلوده شدند.  
یک ماه بعد، کارشناسان  از مسابقه 19 فوریه به عنوان یکی از مهم ترین علل تبدیل شدن برگامو به یکی از هسته های اصلی کووید-19 نام می برند و اینکه چرا 35 درصد تیم والنسیا آلوده شدند.  
لوکا لورینی، رئیس بخش آی سی یو (مراقبت های ویژه) بیمارستان پاپ جان -13 می گوید: من مطئنم حدود 40000 فرد حاضر در ورزشگاه که در فاصله چند سانتی متر از یکدیگر ایستاده بودند، 4 بار یکدیگر را در آغوش گرفته و بوسیده اند زیرا آتالانتا در این مسابقه 4 گل در مقابل یک گل والنسیا به ثبت رساند.
 کاپیتان آتالانتا پاپو گومز می گوید که انجام این مسابقه "وحشتناک" بوده است.  
ایتالیا بیشترین شیوع و اسپانیا پس از آن دومین کشور اروپایی از نظر شیوع ویروس کروناست. و آمار مرگ و میر ایتالیا حتی از چین هم بالاتر رفته است.
 نشریات  talksport و sports lllustrated به این موضوع پرداخته اند.
 همچنین  سازمان بهداشت جهانی به شدت نسبت به برگزاری آن دیدار اعتراض کرد. والتر ریکاردی، نماینده این سازمان در ایتالیا اظهار کرد: این بازی به عنوان یک عامل موثر در تسریع شیوع ویروس بود و لحظه کلیدی برای شهر برگامو و والنسیا بود. تصادفی نیست که این منطقه اکنون به این شدت آسیب دیده است و آمار بالایی در ابتلا به کووید ۱۹ دارد. 
پارخو، بازیکن والنسیا به آس گفت: این بازی در شرایط برابر برگزار نشد. ۳۵ درصد بازیکنان والنسیا به این خاطر به کووید ۱۹ مبتلا شدند. اکنون شهر والنسیا بیش از ۳۰۰۰ مبتلا دارد. ۳۵ روز این بازی می‌گذرد و همچنان درباره‌اش صحبت می‌شود چون به گفته اغلب مسئولان سلامت نباید آن دیدار برگزار می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.