سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹

/فیلم خبری/

توضیحات دکترلشگری درباره زمان پیگیری لیگ برتر فوتبال

انیر عباس لشگری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی، دکتر امیرعباس لشگری در گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر در خصوص زمان از سر گیری مسابقات و فعالیت های ورزشی گفت:
 مسوولیت و وظیفه فدراسیون پزشکی ورزشی،  ایجاد سلامت در جامعه است و خط مقدم ما، حفظ سلامت ورزشکاران خواهد بود. این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد و ما طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و ستادملی مبارزه با کرونا پیش می رویم. 
وی ادامه داد: طبق دستورات وزیر ورزش و جوانان و از زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار کرد، تصمیماتی گرفته شد و سلامت ورزشکاران سرلوحه کارها قرار گرفت. در این زمان که کووید ۱۹ سراسر دنیا را درگیر کرده و سرایت و شیوع آن در بالاترین حد گرفته است، با توجه به تمهیدات به موقع ستاد بحران در کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی، حداقل آسیب به ورزشکاران ما رسیده و خدا را شاکریم که کمترین ابتلا را در ورزشکاران داشتیم و به جز دو سه نفر، هیچ ورزشکاری به کرونا مبتلا نشده است.
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اقدامات انجام گرفته در لیگ برتر و فوتبال گفت: اواخر بهمن ماه که ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد، هفته بیست و یکم لیگ برتر را بدون تماشاگر برگزار کردیم که به تائید وزارت بهداشت هم رسید. به محض اعلام وزارت بهداشت مبنی بر افزایش شیوع و سرعت بیماری، در دومین قدم  تمرینات و مسابقات را کنسل کردیم. در حقیقت روند پلکانی تعطیلی مسابقات را طی کردیم و قطعا از سرگیری مسابقات نیز پلکانی خواهد بود. به این صورت که ابتدا تمرینات شروع می شود، بعد مسابقات بدون بازیکن و ...
اما قطع به یقین آغاز تمرینات و زمان شروع مسابقات، بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد. 
وی افزود: نمی‌توانیم تاریخی را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کنیم چون تیم‌ها به آمادگی نیاز دارند. قطعا آنها باید دست کم 2 تا 3 هفته تمرینات آماده سازی را انجام دهند و سپس در مسابقات لیگ شرکت کنند و هنوز هیچ اطلاعیه ای از وزارت بهداشت نرسیده که اعلام کنیم. ولی بهترین تصمیم را برای ورزشکاران خواهیم گرفت تا به سلامتی دوباره قدم به میادین ورزشی بگذارند.
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین عنوان کرد: فقط در صورتی که شرایط بهتر از پیش شود مسابقات را از سر خواهیم گرفت و طبق داده‌های وزارت بهداشت و درمان و  ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم‌گیری خواهیم کرد و هنوز به صورت قطعی نمی‌توانیم کنسلی مسابقات را اعلام کنیم. اگر تعداد مبتلایان رو به کاهش باشند، مجددا تمرینات تیم‌ها از سر گرفته می‌شود البته با رعایت مسائل ایمنی؛ به این صورت که ابتدا باید اماکن کاملا ضدعفونی شوند، پس از این که محیط ایمن شد، غربالگری انجام شود و  پس از آن تمرینات آغاز می شود. سپس مسابقات بی تماشاگر و وقتی نقطه کاملا امن ایجاد شد، مسابقات را با حضور تماشاگر برگزار می کنیم.
لشکری در ادامه خاطرنشان کرد: ورزشکاران و اهالی ورزش با مراجعه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی می توانند از آزمون آنلاین مقابله با کرونا و همچنین اطلاعیه‌ها استفاده کنند.
وی ادامه داد:  تا امروز  تنها بخش اداری فدراسیون‌ها باید در محل فعالیت خود حاضر شوند آن هم با حداقل نیرو و در صورت امکان دورکاری انجام شود. این اطلاعیه شماره ۹ درباره تمرینات و فعالیت تیم‌های ورزشی بحثی ندارد و طی جلسه ای که ۲۰ فروردین برگزار می شود، راجع به بازگشایی اماکن و از سرگیری تمرینات تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.