سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان:

تمهیدات لازم مقابله با بیماری کرونا در ورزش گلستان را انجام می دهیم

عملکرد مقابله با کرونا

بیش از ۲۰۰ مشاوره تلفنی رایگان استرس و اضطراب با بیماری کرونا توسط هیات پزشکی ورزشی گلستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گلستان، رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان گفت: با توجه به تصمیم ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس، تمهیدات لازم برای حفظ و سلامتی و پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی و حفظ نکات ایمنی و بهداشتی در ورزش صورت گرفته است.

دکتر علی اصغر آیت اللهی افزود: به منظور کمک به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا توسط هیات پزشکی ورزشی گلستان ،مشاوره تلفنی رایگان مدیریت استرس و اضطراب با بیماری کرونا، و تهیه کلیپ های آموزشی مرتبط در کمیته روانشناسی هیات انجام شده است.  

وی خاطر نشان کرد: در راستای تعطیلی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی ، بازرسان و تیم های نظارتی هیات پزشکی ورزشی گلستان، به صورت دقیق ، حوزه ورزش را رصد و بازدید می کنند و در صورت مشاهده تخلف ، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش گلستان با اشاره به اینکه هتل ورزش گرگان نخستین نقاهتگاه بهبود یافتگان کرونا است تصریح کرد:این هیات در راستای همکاری با ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان، طبخ و توزیع غذای گرم، مشاوره های درمانی و تست رایگان و تب سنجی جهت بیماران مستقر در نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام داده است. 

به گفته وی، بسته های غذایی و بهداشتی تهیه شده توسط اعضای هیات پزشکی ورزشی گلستان، در بین خانوار نیازمند توزیع شده است. 

آیت اللهی یادآور شد: گندزدایی و ضدعفونی اماکن ورزشی ، باشگاه های دولتی و خصوصی و غربالگری کارکنان ورزش و جوانان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط کمیته آموزش هیات صورت گرفته است.  

وی ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گزارش خبری تصویری و گفتگوی خبری در صداوسیمای گلستان پخش شده است و کلیپ های آموزشی مرتبط تدوین شده است همچنین پوسترهای آموزشی فدراسیون پزشکی ورزشی در اماکن ورزشی نصب و توزیع شده است. 

رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان در پایان گفت: برنامه های مقابله با کرونا در ورزش همچنان ادامه دارد و امیدواریم با تلاش و همکاری دستگاه ها زنجیره بیماری به زودی قطع شود و آرامش به کشور ما باز گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.