شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

زئیس هیات پزشکی ورزشی استان اعلام کرد:

ساماندهی ۸۰ هزار ورزشکار در استان مرکزی

مرکزی

دکتر عزیزی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی، عملکرد سال گذشته این هیات را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان مرکزی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر ناصر عزیزی، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در تشریح عملکرد سال ۹۸ این هیات اظهار داشت : در سال ۹۸ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۷۹ هزار و ۲۲۴ نفر رسید که از این تعداد ۳۴۹۴۲ نفر زن و ۴۴۲۸۲ نفر مرد می باشد.

دکتر عزیزی  افزود : بر اساس هماهنگی انجام شده با اداره کل ورزش وجوانان در سال گذشته و برگزار جلسات متعدد ستاد نظارت، بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته است که در نتیجه به ۱۱۸ باشگاه متخلف اخطار کتبی داده شد.

رئیس هیات پزشکی استان درخصوص خدمات آموزشی سال۹۸گفت: همکاران ما در کمیته آموزش هیات استان در راستای برنامه آموزشی منظم و هدفمندشان در طی سال ۹۸، بیش از ۲۰ دوره آموزشی عمومی و تخصصی در سراسر استان برگزار و بالغ بر ۵۹۰ نفر از خدمات آموزشی این هیات استفاده کرده اند، همچنین برگزاری سه دوره آموزشی زیر نظر فدراسیون پزشکی با عناوین امدادگری ورزشی در جهت ارتقاء سطح علمی و عملی پزشکیاران، ماساژ ورزشی وآب درمانی از دیگر اقدامات کمیته آموزش هیات پزشکی استان در سال ۹۸ می باشد.

وی ادامه داد: کلینیک فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی، در فضایی مناسب همراه با پیشـرفـتـه ترین امکانات الکتروتراپی و مکانوتراپی علاوه بر خدمات فیزیوتراپی، خدمات ویژه از قبیل مشاوره حرکات درمانی، طب سوزنی، ارائه خدمات کینزیوتیپ و... به ورزشکاران ارائه می دهد، در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰۰ جلسه فیزیوتراپی به ۳۰۰ مصدوم ورزشی استان ارائه شده است که از این تعداد ۲۵۵۴ جلسه آن مختص به ورزشکاران آقا و مابقی بانوان می باشد.

دکتر عزیزی همچنین اهم فعالیت های صورت گرفته در کمیته پوشش پزشکی مسابقات را خرید تجهیزات مورد نیاز این کمیته و پوشش بیش از ۴۰۰۰ ساعت مسابقه مختلف ورزشی(کشوری و استانی) عنوان کرد و افزود: از مهمترین مسابقاتی که توسط پزشکیاران این هیات پوشش داده شده است میتوان به مسابقات تنیس قهرمانی کشور، جام خوشه چین کشوری، مسابقات تنیس مناطق آزاد و لیگ های برتر والیبال و هندبال اشاره کرد.

ریاست هیات پزشکی استان صدور گواهی سلامت برای بیش از ۲۰۰ ورزشکار المپیاد استعداد های برتر استان، انجام ۱۰۰ مورد مشاوره روانشناسی ورزشی و ۷۵مورد مشاوره حرکات اصلاحی را از اهم فعالیتهای کارشناسان کلینیک سلامت هیات پزشکی ورزشی استان در طی سال۹۸ برشمرد.

دکتر عزیزی تجهیز واحد فیزیوتراپی هیات را به لیزر پرتوان، اولتراسوند و شاک ویو  و خرید دستگاه بادی کامپوزیشن را از سایر اقدامات انجام گرفته در هیات پزشکی ورشی در سال ۹۸ بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.