یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

احتمال تعطیلی باشگاه های ورزشی اصفهان در اردیبهشت وجود دارد

کرونا و باشگاه ها

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه تمامی باشگاه‌های ورزشی این استان تا آخر فروردین تعطیل خواهند بود، گفت: احتمال ادامه تعطیلی پس از این زمان و در اردیبهشت هم وجود دارد.

 احمد باقری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: زمان بازگشایی محیط‌های ورزشی سراسر کشور شامل باشگاه‌ها، سالن‌ها و استخرهای آزاد و دولتی بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد و از آنجایی که بر طبق آمار ستاد ملی مقابله وضعیت کرونا در اصفهان همچنان قرمز است و این استان جزو پنج استانی به شمار می‌رود که بطور جدی با بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین نمی‌توان زمان قطعی برای بازگشایی این مجموعه‌ها متصور شد.
وی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کروناست، ادامه داد: فعالیت در اماکن ورزشی در شرایط فعلی از جمله مشاغل پرخطر به حساب می‌آید، لذا با توجه به ضرورت حفظ سلامتی ورزشکاران، بازگشایی آنها دست کم تا ۳۰ فروردین میسر نیست.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان اضافه کرد: باشگاه‌داران و مربیان استان در این مدت بخوبی همکاری کردند و تخلفات در این زمینه انگشت شمار بود.
باقری مقدم با تشکر از سعه صدر جامعه ورزشی اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین مقوله در این زمان حفظ تندرستی خود و دیگران است، بنابراین باید با همکاری و مشارکت از ابتلای هرچه بیشتر هموطنان به این بیماری جلوگیری کرد.
وی با اشاره به ادامه نظارت بر تعطیلی مجموعه‌های ورزشی از سوی این هیات، ادامه داد: هرگونه تخلف و بازگشایی مکان ورزشی بدون هیچگونه چشم پوشی به اداره کل ورزش و جوانان اعلام می‌شود که جریمه‌های سنگین و پلمب را به همراه خواهد داشت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی ۹۸) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در جهان به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.
تاکنون بیش از۷۰ هزار ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.