دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان قزوین برگزار شد

جلسه ستاد مقابله با کرونا در قزوین

جلسه ستاد مقابله با کرونا جهت ایجاد هماهنگی و آمادگی برای آغاز احتمالی فعالیت باشگاهها و اماکن ورزشی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش ساعاتی پیش (دوشنبه 25 فروردین 99) با حضور عباس علائی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، افسانه حسن نایبی معاون ورزشی استان و دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه علائی مقدم با اشاره به آمار 76 هزار و 331 نفری (39 هزار و یک آقا و 37 هزار و 330 خانم) بیمه ورزشی استان قزوین در سال 98 گفت: علی رغم انتظارات با توجه به نحوه عضویت آنلاین بیمه ورزشی که از ابتدای سال 98 در استان به اجرا درآمد شاهد افزایش آمار بودیم ولی در اسفند ماه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی این آمار در نهایت نسبت به مدت مشابه سال گذشته (80 هزار و 534 نفر (41 هزار و 443 آقا و 39 هزار و 91 خانم)) حدود 4200 نفر کاهش یافت. وی در ادامه با توجه به احتمال بازگشایی باشگاهها و اماکن ورزشی از ابتدای اردیبهشت به ضرورت ایجاد تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در اماکن ورزشی اشاره کرد و افزود باید رشته­های ورزشی به 3 دسته بی­خطر، کم خطر و پرخطر تقسیم بندی شده و به ترتیب اولویت اجازه فعالیت با رعایت تمامی پروتکل­های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا ا به ایشان داده شود و بازرسان اداره کل و هیأت پزشکی به صورت مستمر و دقیق بر نحوه فعالیت ایشان نظارت داشته باشند. همچنین از تمامی معاونین و همکاران حاضر در جلسه خواست موضوع بیمه ورزشی به صورت جدی در باشگاهها و اماکن ورزشی پیگیری شود تا کاهش رخ داده در این آمار جبران شود و همه ورزشکاران تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی قرار گیرند.  

سپس دکتر مدبر ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط هیأت پزشکی در مقابله با این ویروس از جمله: دو برنامه زنده رادیویی و  تلویزیونی،  گزارش صورت گرفته در خبرگزاری برنا، درج مطالب علمی روانشناسی و تغذیه در سایت هیأت و صفحات مجازی، توزیع پوسترهای آموزشی و انتقال دستورالعمل­ها و مطالب آموزشی ستاد مقابله با کرونای فدراسیون پزشکی ورزشی در سایت و صفحات مجازی گفت: هیأت پزشکی ورزشی از طریق آموزش­های مجازی به مدیران و مسئولان باشگاههای ورزشی دستورالعمل­های لازم را ارائه خواهد کرد و شرکت کنندگان با شرکت در آزمون مربوطه موفق به دریافت گواهی خواهند شد. همچنین پوسترهای کاربردی برای باشگاهها در دست اقدام است که با بازگشایی اماکن ورزشی توزیع خواهد شد.

افسانه حسن نایبی نیز گفت تمامی باشگاهها و اماکن ورزشی ملزم به شرکت در دوره­های آموزشی ستاد مقابله با کرونا خواهند شد و اجازه فعالیت تنها به کسانی که این گواهی را دریافت کرده باشند داده خواهد شد.

در پایان مقرر گردید هیأت پزشکی ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نسبت به تهیه مواد ضدعفونی و غربالگری ورزشکاران جهت ورود به اماکن ورزشی مسئولان باشگاههای ورزشی را همراهی نمایند. همچنین جهت تقدیر از کادر درمانی و با توجه به نقش ورزش در  بالابردن سیستم ایمنی و  ایجاد روحیه و نشاط،  مقرر گردید در سه بیمارستان بوعلی، ولایت و رازی که پذیرای بیماران کرونایی هستند میز تنیس، فوتبال دستی و دارت جهت استفاده پرسنل تعبیه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.