دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

ابتلا به کرونا بین ورزشکاران اصفهان گزارش نشده است

کرونا ویروس

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: تاکنون هیچگونه آزمایش مثبت کرونا و ابتلا به این بیماری بین ورزشکاران این استان گزارش نشده است.

 احمد باقری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از آنجا که باشگاه‌داران، مربیان، ورزشکاران و بطور کلی جامعه ورزشی استان همکاری خوبی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا داشتند مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا بین این قشر گزارش نشده است.
وی با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی اصفهان از اسفند ۹۸ تاکنون و ادامه آن در این روزها اضافه کرد: میزان تخلفات در این زمینه ناچیز و همکاری مالکان مجموعه‌های ورزشی و ورزشکاران بالا بود.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان درباره بازگشایی محیط‌های ورزشی اضافه کرد: زمان فعالیت دوباره باشگاه‌ها، سالن‌ها و استخرهای آزاد و دولتی  با دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد و نمی‌توان زمان قطعی برای بازگشایی این مجموعه‌ها اعلام کرد.
باقری مقدم بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: هرگونه تخلف و بازگشایی مکان ورزشی بدون هیچگونه چشم پوشی به اداره کل ورزش و جوانان اعلام خواهد شد که جریمه‌های سنگین و پلمب را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود، تصریح کرد: حتی پس از بازگشایی نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مداوم محیط و مراقبت‌های فردی الزامی است. 
بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان‌باختگان کرونا به پنج هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی ۹۸) از کشور چین آغاز شد و تاکنون کشورهای مختلف در جهان به این ویروس مبتلا شدند و  هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
شمار کل مبتلایان به این ویروس  در ایران به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۱۱۸ نفر رسید و تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۵۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.