چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

کلینیک چند تخصصی در دستور کار فدراسیون پزشکی ورزشی

مهرزاد خلیلیان


با توجه به نیاز جامعه ورزش به داشتن یک کلینیک پزشکی ورزشی با استانداردهای بالا به منظور رسیدگی به مشکلات طبی ورزشکاران و قهرمانان کشور و بنا به دستور وزیر محترم ورزش و جوانان، راه اندازی کلینیک چند تخصصی پزشکی ورزشی در دستور کار این فدراسیون قرار گرفته است. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،تاکنون گزینه های مختلفی توسط کارگروه های تخصصی فدراسیون مورد ارزیابی قرار گرفته اند و بهترین گزینه، احداث یک مرکز در قلب ورزش قهرمانی کشور – مجموعه ورزشی آزادی- ارزیابی شده است. 
این مرکز می تواند خدمات ارزشمندی در مورد معاینات پیش از شرکت، استعدادیابی، پیشگیری از صدمات، افزایش توان بدنی، ارتقای عملکرد روانی، بهبود وضعیت تغذیه، مشاوره مکمل های تغذیه ای ورزشی، بهبود وضعیت بهداشت ورزشکاران و اردوهای ورزشی، درمان های غیرجراحی صدمات ورزشی و توان بخشی آنها، پوشش پزشکی مسابقات، اردوها و خوابگاه های ورزشکاران ارائه دهد. همچنین می تواند در راستای حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه از طریق تجویز نسخه ورزشی برای بیماران و افراد با نیازهای خاص کمک کننده باشد.
در تاریخ 30 فروردین 99 جلسه ای از طریق ویدئو کنفرانس بین سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی دکتر مهرزاد خلیلیان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران آقای دکتر کوهپایه زاده برگزار شد.
 در این جلسه که دکتر لاله حاکمی و دکتر فرهاد مرادی شهپر نیز حضور داشتند، علاوه بر بحث و تبادل نظر در مورد امکان تاسیس کلینیک پزشکی ورزشی با استانداردهای کشوری و بین المللی، در مورد اقئامات مورد نیاز برای کنترل همه گیری کرونا در سطح جامعه ورزشی، بحث و گفت و گو شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.