پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

نیمه اردیبهشت برای بازگشایی باشگاه ها تصمیم گیری می شود

خبر کرونا

ایسنا/اصفهان رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با تأکید بر اطلاعیۀ شماره ۱۰ ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ورزش گفت: بر اساس این اطلاعیه تمام مسابقات ورزشی تا پایان و فعالیت همه اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تا نیمۀ اردیبهشت ماه تعطیل است.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظها کرد: این تصمیم‌گیری‌ها به صورت ستادی انجام می‌شود و در خصوص تصمیمات جدید به ویژه در ارتباط با بازگشایی باشگاه‌ها باید منتظر بمانیم که آیا اجازه فعالیت بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه داده خواهد شد یا خیر.
وی افزود: البته با توجه به اینکه باشگاه‌های ورزشی در لیست ستاد مرکزی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بخش مشاغل پرخطر قرار دارند و این مشاغل آخرین گروهی هستند که اجازه بازگشایی به آن‌ها داده می‌شود، احتمال بازگشایی در اردیبهشت ماه را کم می‌دانم اما باز هم باید منتظر تصمیمات جدید در این زمینه باشیم.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص نحوه نظارت بر باشگاه‌های ورزشی و تخلف آن‌ها در این روزها، افزود: این مسئله توسط بازرسان هیأت به صورت تصادفی و یا براساس گزارشاتی که داریم در سطح شهر انجام می‌شود. البته تعداد آن‌ها زیاد نبود و کمتر از ۲۰ باشگاه متخلف داشتیم که گزارش آن‌ها به اداره ورزش و جوانان و فدراسیون ارسال شده و تذکرات لازم نیز به مدیران این باشگاه‌ها داده شده است. خوشبختانه باشگاه‌های ورزشی استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.
باقری مقدم ادامه داد: البته چند روز است که باشگاه‌ها برای بازگشایی اماکن خود تلاش‌هایی داشتند و این مخالف اطلاعیه ستاد است. ما نیز تا تصمیم‌گیری جدید به طور جدی با باشگاه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد و در این رابطه حتی پیشنهاد بازگشایی با نفرات کم هم رد شده است.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص ابتلای ورزشکاران اصفهانی به ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه آماری در مورد ابتلای ورزشکاران اصفهانی نداشتیم و اگر موردی هم بوده به ما گزارش نشده است.
وی دربارۀ نظارت بر فعالیت مربیان خصوصی همراه ورزشکاران آن‌ها در پارک‌ها، توضیح داد: این مسئله در حوزۀ نظارت هیأت پزشکی ورزشی نیست و دستورالعملی برای نظارت بر فعالیت‌های ورزشی متفرقه در پارک‌ها و فضای سبز نداریم. اماکن تعریف شدۀ ورزشی مثل ایستگاه‌های ورزشی قابل نظارت است که البته بیشترین نظارت مربوط به اماکن مربوط به شهرداری است، اما به صورت عام‌تر اگر گزارشی به هیأت پزشکی ورزشی داده شود، پیگیری خواهیم کرد.
باقری مقدم همچنین در ارتباط با فعالیت باشگاه‌ها و مربیان در فضای مجازی گفت: این گونه فعالیت‌ها از دید ستاد مبارزه با کرونا منعی ندارد چون مشکلی هم از نظر آلودگی و بهداشتی ندارد، اما از نظر آیین‌نامه مشاغل، چون به عنوان شغل درآمدزا کار می‌کنند نیازمند نظارت و کنترل هستند؛ چرا که ممکن است در این میان افرادی باشند که صلاحیت ندارند و چون هنوز قوانینی برای قراردادهای تمرینی آنلاین تعریف نشده است، امکان نظارت کامل بر آن‌ها نیست. سیستم پلیس فتا با همکاری سیستم نظارتی ورزش و جوانان و پزشکی ورزشی می‌تواند با افرادی که غیر قانونی و یا برای کلاهبرداری در این فضا کار می‌کنند برخورد قانونی داشته باشند.
وی فعالیت هیأت‌های ورزشی را تخلف ندانست و تصریح کرد: هیأت‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد، در صورتی که تجمع پرسنلی نداشته باشند، با به حداقل رساندن نیروها و با تائید هیأت رئیسه خود، ضمن رعایت موازین بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و دستورالعملی مبنی بر تخلف فعالیت آن‌ها نداریم. از این رو هیأت پزشکی ورزشی با کاهش نیروهای خود، در حوزه‌های نظارتی، مالی و بیمه ورزشی که نیازمند پیگیری‌ بوده در حال انجام فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.