جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

ترکیب طلایی تیم ناجی بشریت

عکس

امروز خبر اول دنیا کووید ۱۹ است و چشم امید کره خاکی به دانشمندان دوخته شده تا واکسن این بیماری را کشف کنند، اما انسان ها در یک تیم متحد می توانند با ۱۱ بازیکن، پاندمی کرونا را به زانو درآورند.
پیکار این روزهای انسان و کووید ۱۹ را می توان در قالب یک رقابت فوتبالی تعریف و ترسیم کرد رقابتی که یک سوی آن حریف بی رحمی به نام کرونا ویروس جدید است و سوی دیگر بشریت قرار دارد؛ حریف هرچقدر قدرتمند و کشنده اما با ۱۱ بازیکن می توان او را شکست داد و اصطلاحا زنجیره انتقال را قطع کرد.
در حالی که فوتبال به عنوان محبوب ترین ورزش و به نوعی پدیده تحت تاثیر کووید ۱۹ تعطیل است، نگاهی می اندازیم به ترکیب طلایی تیم بشریت در مقابل این حریف.


دروازه بان: پیروی از دستورالعمل های رسمی
 برخی بازیکنان تیم، دروازه بان را نادیده می گیرند و به دلخواه خود بازی می کنند، اما اگر مردم انتخاب کنند که پشت "دستورالعمل رسمی" بایستند، بشریت امتیاز بسیار بیشتری خواهد گرفت.

خط دفاع
مدافع میانی راست: شستشوی مرتب دستها
افزایش چشمگیر حضور این بازیکن در ماه‌های گذشته در سراسر جهان دیده شده‌ است. "دست‌های خود را مرتب بشویید" همیشه یک اصل پذیرفته‌ شده بوده، اما در ماه های گذشته، این موضوع واقعا مورد توجه قرار گرفته‌ و به یک دفاع منسجم برای تیم بشریت تبدیل شده است.

مدافع میانی چپ: اجتناب از ترس
 مهم‌ترین ویژگی این بازیکن، توانایی توزیع در شرایطی است که تیم مایل به گوش دادن به او باشند. کمی بیشتر به مدافع میانی چپ گوش دهید.

مدافع چپ: مسافرت غیر ضروری ممنوع
مربیان، مصمم هستند این نقش را در تیم دائمی کنند. با توجه به وجود خطرهای زیاد در انواع سفرها  در سراسر جهان، "اجتناب از سفر غیر ضروری" می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

مدافع راست: احترام به رعایت فاصله اجتماعی دو متر
این بازیکن معمولا با دیگران همراه نمی شود. با این که به تنهایی کار می کند، محال است به عقب برگردد و هرگونه تهدیدی در مورد پیشروی حریف را نیز از بین می برد.

خط میانی
دو هافبک میانی مرکزی: پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی یا آرنج هنگام سرفه یا عطسه
این دو بازیکن(آرنج و دستمال) کشش و صمیمیت عجیبی با هم دارند. اگر یکی در آن جایی که باید وجود نداشته باشد، دیگری به سرعت به عنوان جایگزین حضور پیدا می کند؛ مثل زوج موفق ژاوی و اینستا در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا.


هافبک جناح چپ: گردهمایی ممنوع
تعداد زیادی از اعضای تیم، نقش این هافبک نفوذی را نادیده می گیرند و وانمود می کنند چنین نقشی وجود ندارد. در حالی که شاید هیجان انگیزترین بازیکن در ۱۱ بازیکن شروع کننده نباشد، اما مزایایی برای تیم بشریت با خود به همراه دارد.  

هافبک جناح راست: عدم برقراری تماس با دستان یکدیگر
یکی دیگر از بازیکنان که شعار "بدون تماس با دست" را به کار می‌برد، آن را برای بشریت حائز اهمیت می داند و مربیان نیز نقش اصلی این هافبک را پذیرفته اند. این بازیکن در پست هافبک راست، سد دفاعی محکمی محسوب می شود و می تواند پیشروی توپ ۱۹ COVID- را مختل کند.

هافبک تهاجمی:
آموزش دانش آموزان و دانشجویان از راه دور
تمام اساتید دانشگاه که در جایگاه تماشاچیان طرفدار تیم بشریت نشسته اند، این بازیکن را تحسین می کنند. سلامت جان بازیکنان محصل، اولویت هر تیمی است.

خط حمله:
مهاجم: همبستگی و هم افزایی اجتماعی
این بازیکن کلیدی، نقش گردهم آورنده اعضای تیم در کنار یکدیگر را دارد. این بهترین مهاجم در دنیای فوتبال است.

Meet The Starting XI That Will Save Humanity From COVID-۱۹ DAVID MOOREMARCH ۱۶, ۲۰۲۰

ترجمه و تلخیص : آزاده صبح خیز، کارشناس پژوهشی مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ویرایش: محبوبه نورانی/ فدراسیون پزشکی ورزشی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.