سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

توصیه‌های ورزشی برای روزهای کرونایی در ماه رمضان

مرزش ماه رمضان

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در مورد ورزش در ماه رمضان توصیه‌هایی انجام داده است.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ورزشی در اصفهان، پیرامون شرایط فعالیت ورزشکاران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان به ورزشکاران توصیه می‌شود به تمریناتی که صرفا جهت حفظ آمادگی جسمانی آنان است، روی آورند.
دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: توصیه‌های که وجود دارد این است که ورزشکاران روزه‌دار به هیچ وجه تمرینات خود را لغو نکنند و با فشار کمتری به تمرینات سبک بپردازند؛ ورزشکاران در روز حداقل بین بیست تا سی دقیقه ورزش‌های هوازی را انجام دهند.
وی در خصوص تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان افزود: تغذیه و استراحت ورزشکاران در این ایام از اهمیت بالاتری نسبت به دیگر زمان‌ها برخوردار است، بین افطار تا سحر باید آب از دست رفته به بدن ورزشکاران بازگردد که بهترین راه برای این موضوع مصرف مکرر میوه و آبمیوه‌های طبیعی است، همچنین توصیه می‌شود که ورزشکاران از خوردن مواد دارای چربی و نمک بالا در وعده‌های سحری و افطاری خودداری کنند.
محمدی در خصوص بهترین زمان جهت ورزش کردن در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: دو الی سه ساعت پس از صرف وعده افطار بهترین زمان برای آغاز تمرین است، زیرا بدن انرژی خود را به دست آورده و همچنین ورزشکار نیز می‌تواند عطش خود را بر طرف کند.
دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان این‌که ورزش باعث بالابردن سطح ایمنی بدن می‌شود اضافه کرد: در این ایام که بیماری کرونا نیز شیوع پیدا کرده است توصیه می‌شود همشهریان ورزش را کنار نگذارند، چنانچه در منزل همشهریان امکانات از قبیل تردمیل و دوچرخه ثابت فراهم است توصیه می‌شود که منزل را ترک نکنند و در منزل به ورزش بپردازند.
وی ادامه داد: چنانچه تجهیزات در منزل فراهم نبود توصیه می‌شود که همشهریان به ورزش‌های همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی آورند؛ در شرایط موجود توصیه ما نیز به همشهریان شاغل این است که در صورت فراهم بودن شرایط با استفاده از دوچرخه و یا پیاده در شهر تردد کنند.
محمدی در خصوص این‌که با بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های اصفهان، استفاده از تجهیزات ورزشی موجود در این اماکن برای همشهریان توصیه می‌شود و یا خیر افزود: استفاده از تجهیزات موجود در پارک‌ها و بوستان‌ها به دلیل اینکه به‌صورت مداوم ضدعفونی نمی‌شوند و جنس اغلب آن‌ها فلز است که می‌تواند تا ساعت‌ها میزبان ویروس کرونا باشد و اغلب افراد میانسال از آن‌ها استفاده می‌کنند به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.
دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: در بدو بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌ها در خصوص این تجهیزات با شهرداری اصفهان مکاتباتی را انجام دادیم تا شرایط استفاده از این تجهیزات ورزشی پارک‌ها غیر قابل استفاده باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.