شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

در دیدار دکتر خلیلیان و دکتر شانه ساز مقرر شد؛

ساماندهی تجویز و توزیع مکمل های ورزشی

جلسه سازمان غذا و دارو

هم اندیشی لازم در خصوص اجرا و بسط تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان در دیدار مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان غذا و دارو به عمل آمد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، پیرو امضای این تفاهم نامه، دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه چند تن از مدیران این فدراسیون با دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، دکتر خلیلیان گزارشی از عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در زمینه های مختلف از جمله مقابله با کرونا در ورزش ارائه کرد و گفت: قطعا فدراسیون پزشکی ورزشی در موضوع سلامت ورزشکاران به ویژه مقابله با کرونا، با هماهنگی و همفکری کامل وزارت بهداشت گام بر می دارد و از طرفی با توجه به جمعیت بیش از 3 میلیون و 600 هزار ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش این فدراسیون، ضروری است که این هماهنگی ها در دیگر موضوعات حوزه سلامت ورزشکاران توسعه یابد.
دکتر خلیلیان همچنین با اشاره به تفاهم نامه بین دو وزارتخانه در گذشته، بسط و اجرای این تفاهم نامه را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد این مهم در آینده نزدیک عملیاتی شود.
بر اساس این گزارش، دکتر شانه ساز نیز با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی در جهت ارتقای سطح سلامت ورزشکاران و عموم مردم، از توسعه همکاری های دو جانبه استقبال کرد.
وی همچنین عملکرد ستاد مقابله با کرونا در ورزش را ستودنی دانست و با اشاره به تلاش بخش های مختلف کشور برای مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد با همراهی همه مردم زنجیره انتقال کرونا در کشورمان قطع شود.
موضوع سلامت ورزشکاران در زمینه مکمل های ورزشی و داروهای غیر مجاز(دوپینگ)، تعریف ساختار اجرایی برای ارتقای دانش داروسازان کشورمان در زمینه داروهای غیر مجاز (دوپینگ) و ساماندهی تجویز و توزیع مکمل های ورزشی در سطح کشور از جمله مواردی بود که در این نشست دو طرف بر آن تاکید ویژه کردند.
یادآور می شود در این دیدار دکتر لاله حاکمی، دکتر فرهاد مرادی شهپر، دکتر رضا سعیدی و دکتر مهرشاد پورسعید نیز از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.