چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

دکتر غلامپور:

وضعیت سفید در شهرها نشانه از سر گیری تمام فعالیت های ورزشی نیست

غلامپور

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: غیر از رشته های ورزشی که توسط ستاد مبازه با کرونا در ورزش اعلام شده تعطیلی دیگر ورزشها اعم از مسابقه وتمرین همچنان تا پایان اردیبهشت به قوت خود باقی است.

دکتر اسحاق غلامپور در گفت وگو با پایگاه خبری هیات پزشکی ورزشی استان اظهار داشت:با هماهنگی انجام شده اداره کل ورزش وجوانان با استانداری و شورای سلامت استان و همکاری و مساعدت شهر داری یاسوج و آتش نشانی کار ضد عفونی و گند زدایی مجموعه های ورزشی یاسوج انجام شد.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مدیرکل ورزش وجوانان  و معاونین ستادی ،روسا و نایب رئیسان هیات های ورزشی و مدیران باشگاه های خصوصی ، بر تعطیلی اماکن ورزشی ،استخر ها ،سالن های ورزشی و باشگاهها بر اساس مصوبات و تصمیمات شورای سلامت استان تاکید و خواستار رعایت مفاد قانونی این مصوبات تا رفع این بیماری شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان  در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران ، نوجوانان و جوانان برای ما در اولویت است گفت : باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطورکلی مکانهای ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد واینکه در شهرستانی وضعیت سفید است منظور این نمی باشد که فعالیتهای ورزشی گروهی از سر گرفته شود.
غلامپور در ادامه  با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی ورزشکاران و مربیان خاطرنشان کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر غلامپور در ادامه بیان کرد:طبق اطلاعیه از ستادمبارزه با کرونا در ورزش آمده است:
در 132شهر کشورمان که از نقطه نظر شیوع کرونا سفید است وبا اجازه فرمانداری آن شهرها فعالیت در رشته های انفرادی و غیر گروهی مجاز می باشد.در این اطلاعیه تصریح شده است:رشته های تنیس -دارت -طناب زنی- تیر اندازی -دوچرخه سواری -یوگا-اسکی -موتور سواری-کوهنوردی -اتومبیلرانی-فریز بی-ماهیگیری-گلف-آمادگی جسمانی تیراندازی با کمان مجاز هستند وباید پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت بهداشت ثبت نام کنند.

دکتر غلامپور از گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن ورزشی در شهر یاسوج و شهرستانها از آغاز بیماری تاکنون خبر و از مدیران باشگاه ها و اماکن خواست در خصوص ضد عفونی و گند زدایی اماکن در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدام کنند.

.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.