یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

رئیس کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران:

برگزاری کلاس های مجازی ورزش در خانه ادامه دارد

ساناز کبیری

دکتر ساناز کبیری، متخصص پزشکی ورزشی , رئیس کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران، در خصوص کلاس های آنلاین ورزش در خانه در دوران قرنطینه گفت: ادامه برگزاری کلاس های مجازی در دستور کار و برنامه هیات پزشکی ورزشی استان تهران قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، کمیته آموزش هیات استان تهران به منظور دانش افزایی و به روزرسانی اطلاعات جامعه ورزش، برای مربیان و ورزشکاران، دوره های آموزشی مجازی برگزار کرد.

 دکتر ساناز کبیری، هدف از برگزاری کلاس های آموزش مجازی را این گونه شرح داد: تا کنون دو دوره کلاس های آموزشی ورزش در خانه در دوران قرنطینه با عناوین  ایروبیک و پیلاتس برگزار شده است. ملاحظات پزشکی ورزشی در این تمرینات بیشتر مدنظر است و سرفصل دروس، توصیه ها و ملاحظات پزشکی ورزشی در دوران کروناست.

 دکتر کبیری افزود: در دوره کلاس های اروبیک و پیلاتس برگزار شده، از رفرنس ACSM  استفاده شد و آسیب های شایع و ملاحظات پزشکی ورزشی در کلاس ها مورد بررسی قرار گرفت. مباحث توسط متخصصان پزشکی ورزشی تدریس شد و یک نمونه از تمرینات توسط مربیان صاحب‌نام همان رشته ورزشی _ پیلاتس و ایروبیک_ در دوره مجازی اجرا شد.

  وی در پاسخ به این سوال که استقبال از کلاس ها به چه صورت بوده است، گفت: این طرح که با صدور گواهی دوره همراه است، با استقبال خوبی ازطرف مربیان و ورزشکاران مواجه شد و حدود 300 شرکت کننده ثبت نام کرند؛ اما با محدودیت‌های  فضای مجازی، به اجبار ظرفیت دوره کم شد. ورزشکاران و مربیان استان ها که نمی توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند بیشترین متقاضیان کلاس ها هستند و سعی می کنند از این فرصت بهره کافی را ببرند

 دکتر کبیری با اشاره به برنامه های آینده این کمیته ادامه داد: ادامه برگزاری کلاس های مجازی به طور قطع  در دستور کار و برنامه هیات پزشکی ورزشی استان تهران قراردارد که مباحثی در خصوص مسائل پزشکی ورزشی و آسیب های رشته‌های مختلف ورزشی نیز در آنها مطرح خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه نورانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.