سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش فارس تاکیدکرد:

فقط رشته های اعلام شده مجاز به فعالیت در شهرهای وضعیت سفید هستند

امیدواریم به زودی شاهد فعالیت تمام رشته های ورزشی در کل استان باشیم

دکتر باشتی استان فارس

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، تاکیدکرد: فعالیت ورزشی در شهرهای وضعیت سفید شامل همه رشته ها نمی شود و فقط آنهایی که مجاز اعلام شده می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، تاکیدکرد: فعالیت ورزشی در شهرهای وضعیت سفید شامل همه رشته ها نمی شود و فقط آنهایی که مجاز اعلام شده می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی فارس و پایگاه اطلاع رسانی ستاد کرونا در ورزش استان، دکتر کاوه باشتی در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه سلامت جامعه ورزش اولویت ستاد مقابله با کرونا در ورزش است، افزود: قبل از صدورمجوز برای آغاز فعالیت های ورزشی در شهرهای وضعیت سفید، تمام بررسی های لازم از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا در ورزش انجام شد و تعدادی از رشته ها مجوز فعالیت گرفتند.

باشتی با اشاره به صدور اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور در خصوص آغاز فعالیت های برخی رشته های ورزشی در شهرهای وضعیت سفید، اظهار داشت: تنها رشته های تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی،   بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها فقط در شهرهای سفید مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: غیر از رشته های ورزشی که اعلام شد، تعطیلی دیگر ورزش ها اعم از مسابقه و تمرین همچنان و فعلا تا پایان اردیبهشت به قوت خود باقی است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش فارس با بیان اینکه امیدواریم به زودی شاهد فعالیت تمام رشته های ورزشی در کل استان باشیم خاطرنشان کرد: هنوز هیچ تصمیمی دال بر بازگشایی استخرها گرفته نشده است و اگر چنین موضوعی در دستور کار قرار گیرد قطع به یقین پروتکل بهداشتی خاص خود را دارد که پس از آن باید مراکز ورزشی وارد سامانه وزارت بهداشت شده و مجوز بهداشتی را دریافت و پس از بازدید اولیه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها فعالیت خود را آغاز کنند.

لازم به ذکر است که در استان فارس شهرستان های آباده، ارسنجان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوار، کوهچنار، لامرد، ممسنی، مهر، نی ریز در وضعیت سفید می باشد و شهرهای دیگر از جمله کلانشهر شیراز در وضعیت سفید نیست و فعالیت تمام رشته های ورزشی در آن ممنوع است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.