یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

باقری مقدم:

باشگاه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند،پلمپ می شوند

باشگاه های ورزشی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: گروه بازرسی در هیات پزشکی ورزشی فعال شده است و هر باشگاهی که فعالیت‌های انفرادی در آن انجام می‌شود، باید تعهدنامه های بهداشتی را تکمیل کند.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با بازرسی‌های مورد نیاز از فعالیت‌های ورزشی انفرادی، اظهار کرد: ۳۰ رشته انفرادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور فعالیتشان شروع شد. پروتکل‌های بهداشتی لیستی دارد که برای هیات‌های پزشکی ورزشی ابلاغ شده است و بازرسان ما در محل تمرینات رشته‌های انفرادی حاضر می‌شوند و طبق لیست شرایط محل تمرین را بررسی خواهند کرد. همچنین فرم خود اظهاری و تعهدنامه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز وجود دارد که در دستور کار هیات است.
وی با اشاره به شروع فعالیت گروه بازرسی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، افزود: از این هفته گروه بازرسی ما در هیات پزشکی ورزشی فعال شده و هر باشگاهی که فعالیت‌های انفرادی در آن انجام می‌شود باید تعهدنامه‌های بهداشتی را تکمیل کنند. مراکزی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در مرحله اول نامه کتبی به فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان ارسال می‌شود و در مرحله دوم با بازرسی مجدد اگر پروتکل‌ها رعایت نشده باشد، آن مرکز پلمپ خواهد شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به آموزش دادن پروتکل‌های بهداشتی به رشته‌های گروهی و مراکز خصوصی، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در رشته‌های تیمی و باشگاه‌های خصوصی میزان سرایت کوید ۱۹ بیشتر است، به مراتب توجه بیشتری خواهیم داشت و با تشکیل گروهی سعی می‌کنیم آموزش مورد نیاز را به صورت کتبی، مجازی و حضوری در دستور کار داشته باشیم.
باقری مقدم ادامه داد: هیات هفته پرکاری را در پیش دارد و باید برای بازگشایی مراکز هماهنگی‌های لازم انجام شود و پیش بینی می‌کنیم اگر ستاد مرکزی مقابله با کرونا موافقت کنند، باشگاه‌های خصوصی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.
وی در رابطه با دیگر نقش‌های هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در فرآیند بازرسی از مراکز، افزود: از آنجایی که پوشش مسابقات و نظارت بر موارد بهداشتی برعهده هیئت پزشکی ورزشی است، سعی می‌کنیم پوشش پزشکی به صورت کامل‌تر و با توجه به ویروس کرونا انجام شود تا امدادگران ما با آمادگی کامل برای مراقبت از ورزشکاران حاضر شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.