یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

گروه‌های بازرسی اماکن ورزشی در اصفهان افزایش می‌یابد

باشگاه ورزشی

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: گروه‌های گشت و بازرسی از اماکن ورزشی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با کرونا در استان افزایش می‌یابد.

احمد باقری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی به شرط رعایت کامل پروتکل‌های پیشگیرانه و موازین بهداشتی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ آغاز شده است، لذا تیم‌های گشت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی نیز برای توقف هرگونه فعالیت باشگاه متخلف وارد عمل و در مقایسه با قبل بیشتر شده‌اند.
وی اظهارداشت: مدیران مجموعه‌های ورزشی که مجوز فعالیت دوباره آنها صادر شده باید با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی، فرم‌هایی با محتوای تعهد بهداشتی و خوداظهاری و مواردی از این دست را کامل کنند و برخی از آنها را به هیات پزشکی ورزشی اصفهان تحویل دهند تا روند شروع بکارشان قانونی باشد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه در این پروتکل‌ها ضدعفونی مداوم فضای باشگاه‌ها بویژه سرویس‌های بهداشتی با مواد استاندارد ضروری و لازم است، ادامه داد: استفاده از ماسک، دستکش و دیگر وسایل بصورت یکبار مصرف هم در این ارتباط با اهمیت و لازم خواهد بود.
باقری مقدم خاطرنشان کرد: هرگونه رعایت نشدن موازین و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ورزشکار، از حیث قانونی و جرائم متوجه مدیر باشگاه خواهد بود، بنابراین مسوولان باشگاه‌ها نظارت بر مجموعه را جزو اولویت خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه از سرگیری برخی رشته‌ها بدلیل کاهش مشکلات معیشتی مربیان و باشگاه‌داران محقق شد، گفت: رعایت نکردن پروتکل‌ها احکام سرسختانه حتی پلمب  برای باشگاه به همراه دارد و در نهایت در صورتی که فعالیت رشته‌های انفرادی سبب افزایش ابتلا به بیماری شود، تعطیلی مجدد تمامی رشته‌ها را به دنبال خواهد داشت بنابراین همکاری و تعامل برای حفظ سلامت مردم ضروری است.
 ستاد مقابله با کرونا در ورزش ۲۵ اردیبهشت در اطلاعیه شماره ۱۳ خود از  آغاز فعالیت ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی در سراسر کشور خبر داد.
در اطلاعیه منتشر شده توسط ستاد مقابله با کرونا در ورزش آمده است: پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.
 تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته‌های ورزشی هستند که فعالیت آنها مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
استان اصفهان به عنوان قطب‌ ورزش کشور، داری بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی است. 
تاکنون بیش از ۱۱۸ تن در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن جان باخته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.