دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن ورزشی/ تقدیر از تلاش های شبانه روزی هیات پزشکی ورزشی استان فارس در مقابله با کرونا در ورزش

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز با بیان این که باشگاه ها و اماکن ورزشی که رشته های آنان مجاز اعلام شده با دریافت کد رهگیری وزارت بهداشت و رعایت فاصله اجتماعی فعالیت خود را آغاز نمایند، تاکید کرد: فعالیت باشگاه های ورزشی به صورت ویژه رصد می شود.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، غلامعلی طفیونی با اشاره به آغاز فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی در سطح کشور از شنبه ۲۷ اردیبهشت گفت: باشگاهدارانی که کد رهگیری وزارت بهداشت را دریافت نکرده اند، باید با مراجعه به سایت salamat.gov.irکد رهگیری دریافت و فعالیت خود را برابر مقررات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در ورزش و وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله اجتماعی آغاز کنند.

وی با تشکر از باشگاهداران به عنوان اولین کسانی که برای جلوگیری از شیوع کوید ۱۹ فعالیت خود را به صورت خود جوش تعطیل کردند، گفت: در این مدت ضرر مالی زیادی نیز به باشگاهداران و همچنین مربیان وارد شد.

دبیر شورای ورزش شهرستان شیراز افزود: با هماهنگی انجام شده هیات پزشکی ورزشی فارس (ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان) و روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز بخشنامه های صادره و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا در ورزش در قالب فایل های pdfتهیه و در سایت ها، جراید محلی و فضای مجازی اطلاع رسانی شد و ارسال این فایل ها به منزله ابلاغ بخشنامه رسمی و اداری است. رعایت دستورالعمل های ابلاغی توسط مدیران، مربیان،  ورزشکاران و مراجعین اماکن ورزشی الزامی خواهدبود.

کنترل محسوس و نامحسوس بر فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز تاکید کرد: مدیران و مربیان اماکن ورزشی موظف به رعایت دستورالعمل های ابلاغی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی استان خواهند بود. کارشناسان و بازرسین اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با همکاری روسای هیات های ورزشی شهرستان شیراز به صورت محسوس و غیر محسوس بر عملکرد و فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی دولتی و بخش خصوصی نظارت خواهند کرد و درصورت مشاهده هرگونه تخلف که سلامت شهروندان ومراجعین را به خطر بیندازند از طریق مراجع قضائی برخورد خواهدشد.

طفیونی افزود: فعالیت باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی ندارند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای تمام شهرها و روستاهای شهرستان شیراز مجاز است.

قدردانی از تلاش های شبانه روزی هیات پزشکی ورزشی استان فارس

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با تشکر از دکتر باشتی رئیس و دکتر جهانی دبیر هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا هیات پزشکی ورزشی فارس به صورت شبانه روزی نسبت به آگاه سازی به باشگاهداران و ورزشکاران و همچنین خدمت رسانی به آنان فعال بوده و هم اینک نیز این هیات پیگیر بازگشایی اصولی باشگاه هاست.

رشته های تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته‌های ورزشی هستند که فعالیت آنها مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است دستورالعمل صادره در سایت معاونت بهداشت، مرکزسلامت محیط کار در دسترس عموم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.