دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

همکاری گسترده ای میان فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی ایران شکل می گیرد

دانشگاه ایران

در راستای توسعه همکاری های بین بخشی، جلسه هم اندیشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به منظور راه اندازی یک مرکز پزشکی ورزشی جامع در مجموعه ورزشی آزادی و خدمات رسانی به جامعه ورزشکار حرفه ای و همین طور ارائه خدمات سلامت به ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل دانشگاه علوم پزشکی دیدار کردند.
 در این دیدار دکتر خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به راه اندازی مرکزی قدرتمند برای ارتقای سلامت جامعه ورزش اشاره کرد و دستوروزیر ورزش و جلسات متعددی که با معاونت قهرمانی ورزش در این خصوص داشت را مد نظر قرار داد.
وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از دانشگاه های پیشرو در کشور است و اساتید آن دارای دیدگاه های برجسته ای هستند.
دکتر خلیلیان از کادر درمان به عنوان مجاهدان راه سلامت یاد کرد و افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران  دارد.
 همچنین دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیزعنوان کرد: همکاری دانشگاه با فدراسیون پزشکی ورزشی یک فرصت ملی در جهت افزایش مشارکت های علمی و استفاده از ظرفیت های متقابل است و در این راستا باید یک نگاه آکادمیک وجود داشته باشد.
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: به منظور هم افزایی پیشنهاد می شود این همکاری و مشارکت درحوزه های آموزش، پژوهش، خدمات و فناوری و در قالب یک تفاهمنامه تنظیم و اجرایی شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران آمادگی دارد بر اساس دانش فنی و مبتنی بر نیازهای جامعه در راه اندازی پروژه مرکز جامع پزشکی ورزشی، ارائه خدمات درمانی، ارائه آموزش توسط اساتید و دانشجویان، انجام طرح های پژوهشی و استفاده از امکانات لابراتوآرها و ظرفیت مرکز کوهورت سلامت با فدراسیون پزشکی ورزشی  مشارکت کند.
 دکتر کوهپایه زاده در زمینه کمک و همراهی در راه اندازی مرکز پزشکی ورزشی، آکادمی علمی پزشکی ورزشی و مرکز پژوهش های پزشکی ورزشی اعلام آمادگی کرد.  
 در این جلسه در خصوص راه اندازی مرکز اورژانس پزشکی ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی پیشنهادهایی ارائه شد و درباره خدمت رسانی به ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون پزشکی ورزشی در بیمارستان های دانشگاهی و خصوصی و آزمایشگاه ها و مراکز پاراکلینیک تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز نکاتی بیان شد.  
در پایان مقرر شد به منظور راه اندازی مرکز پزشکی ورزشی و با حضور نمایندگان دو طرف، پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک بررسی و در اسرع وقت تنظیم شود.
یادآور می شود، در این جلسه دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان، دکتر فرهاد مرادی شهپر رئیس کمیته آموزش و دکتر ابراهیم عباسی لز طرف فدراسیون پزشکی ورزشی و از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دکتر علی مظاهری نژاد معاون آموزشی و مدیر گروه پزشکی ورزشی، دکتر نادر توکلی معاون درمان، دکتر سیدعباس متولیان معاون پژوهش و دکتر هومن انگورانی رئیس بخش پزشکی ورزشی بیمارستان رسول اکرم حضور داشتند، در مورد همکاری دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.