سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

دکتر باقری مقدم:

بازیکنان و مربیان فوتبال باید گواهینامه سلامت دریافت کنند

باشگاه های ورزشی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی، همه بازیکنان فعال در لیگ از جمله بازیکنان خارجی باید معاینات و آزمایش های خاصی را پشت سر بگذارند و گواهینامه سلامت دریافت کنند.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی، دکتر احمد باقری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در واکنش به اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای آغاز تمرینات تیم‌های فوتبال گفت: پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد کرونا برای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، مختص شروع تمرینات است و احتمالا برای برگزاری مسابقات پروتکل‌های جدیدی اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: دستورالعمل‌های ویژه برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ به صورت خاص برای رشته‌های انفرادی اعلام شده و ۳۰ رشته انفرادی می‌توانند فعالیت‌های تمرینی خود را آغاز کنند. علاوه بر آن ستاد مقابله با کرونا برای آغاز تمرینات تیم‌های فوتبال، پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای را اعلام کرده و شروع تمرینات تیم‌ها بلامانع است. فعالیت باشگاه‌ها و رشته‌های انفرادی در استان اصفهان نیز مشروط به تکمیل تعهدنامه‌های بهداشتی و تهیه اطلاعات جامع ورزشکاران است. همچنین باشگاه‌ها موظف هستند توصیه‌های بهداشتی را برای مدیران و ورزشکاران به صورت بنر نصب کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان با اشاره به آموزش پروتکل‌های بهداشتی به باشگاه‌ها و ورزشکاران گفت: تمام توصیه‌های موجود در پروتکل‌های بهداشتی، از جمله بخش‌های ضدعفونی، تهویه، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ورود افراد بیمار توسط هیات پزشکی ورزشی آماده و به صورت لوح فشرده به باشگاه‌ها تحویل داده خواهد شد تا باشگاه‌ها این موارد را کنترل کنند. از طرف دیگر هیچ باشگاهی بدون برخورداری از شرایط اولیه، حق شروع فعالیت را نخواهد داشت و بازرسان هیات پزشکی ورزشی با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان از تمام باشگاه‌ها بازدید می‌کنند.
وی با تاکید بر این که تیم‌های فوتبال نیز باید برای شروع تمریناتشان مجوزهای لازم را اخذ کنند، گفت: این مجوزها باید از ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در وزارت بهداشت و ستاد کرونا در ورزش مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی کسب شده و این ۲ ستاد باید با فعالیت‌های تمرینی باشگاه‌ها و برگزاری رقابت‌ها موافقت کنند و بدون رعایت پیش‌شرط‌های ابلاغ شده، امکان بازگشایی مسابقات وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.