سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

رئیس اداره بهداشت اماکن عمومی وزارت بهداشت:

داشتن تهویه استاندارد مهم ترین نکته در پروتکل بهداشتی باشگاه هاست

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش

نماینده وزارت بهداشت در بیست و یکمن جلسه ستاد مقالبه با کرونا در ورزش تاکید کرد: داشتن سیستم تهویه در باشگاه ها باید خیلی جدی گرفته شود و فقدان آن در سالن ها، بخصوص سالن های بدنسازی خطر بسیار بزرگی است.  
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این جلسه که به ریاست دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست این فدراسیون برگزار شد، مهندس سید رضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه نقطه نظرات مهمی پرداخت.  
غلامی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در دوران پاندمی ویروس کرونا  گفت: از ابتدای پیدایش کووید ۱۹ همه درگیر آن شده اند و زندگی ها را مختل کرده است؛ اما اکنون دیگر وقت آن است بررسی کنیم چطور می توان با این ویروس زندگی کرد و شیوه  زندگی را تغییر داد. چطور می توان سازگاری کسب کرد تا کمترین صدمه به زندگی مان وارد شود. باید بهترین روش پیشگیری و کنترل را داشته باشیم. بهداشت، پایه سلامت است  و رعایت نکات بهداشتی می تواند در بخش درمان کمک شایانی بکند. نسبت ابتلا را کمتر می کند و به قطع زنجیره این بیماری کمک بسیاری خواهد کرد. از زمان ملزم شدن به این پروتکل های بهداشتی، شرایط بسیار کنترل شده تر پیش می رود.
نماینده وزارت بهداشت در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش آمار در استان خوزستان اشاره کرد: بحث محیطی در استان های گرم مثل خوزستان، باید بیشتر مد نظر مردم واقع شود. گرمای هوا منجر به این می شود که افراد در اتاق بسته بمانند و کولر روشن کنند. خود کولر مسبب بیماری نیست اما تغییر ایجاد می کند. اگر فرد علامت داری در اتاق باشد، انتقال سریع تر اتفاق می افتد.  ویروس در اتاقی با تهویه نامناسب زنده می ماند.
وی در این باره افزود: برای پیشگیری، باید در و پنجره مقابل هم باز باشد تا تغییر هوا از بیرون به داخل را داشته باشیم. یکی از عوامل موثر رفع بیماری های واگیر دار به ویژه تنفسی، داشتن تهویه مناسب در فضای بسته است.  
مهندس غلامی یادآور شد: در مورد باشگاه ها باید سختگیری بیشتری شود و داشتن سیستم تهویه در باشگاه ها باید خیلی جدی تر پیگیری شود. سیستم تهویه استاندارد مهم ترین نکته در پروتکل بهداشتی باشگاه هاست و نداشتن آن در سالن ها بخصوص سالن های بدنسازی خطر بسیار بزرگی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.