چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴

چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش در آذربایجان غربی

چهارمین جلسه ستاد کرونا

چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، در محل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد.


 به گزارش دفتر آذربایجان غربی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی، چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش آذربایجان غربی با حضور کیومرث پور ایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان، دکتر جعفر کیاست فر رئیس هیات پزشکی ورزشی استان، معاونین  اداره کل و دیگر اعضای ستاد در دفتر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد.
در این جلسه مفاد دستورالعمل های پسا کرونا مبتنی بر احصاء کد رهگیری، توزیع فرم های غربالگری و تعهد آور، ساماندهی نظارت بر روند بازگشایی باشگاه‌ها با محوریت تأمین سلامت ورزشکاران  مدنظر قرار گرفت و مقرر شد آموزش مدیران، موسسان و مربیان باشگاه های مورد اشاره در خصوص کووید ۱۹ که توسط هیات پزشکی استان و فدراسیون پزشکی ورزشی در حال پیگیری وانجام است، سرفصل فعالیت ها باشد.
در این جلسه، دکتر کیاست فر رئیس ستاد، با ابراز خرسندی از همکاری های صورت گرفته از جمله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مرحله به مرحله پروتکل های بهداشتی و پیشگیری،برگزاری جلسات فشرده با نواب رئیس و روسا و دبیران تمام هیات‌های ورزشی استان و شهرستان ارومیه توسط نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی در محل دفتر هیات را نقطه عطفی در ارتباط صحیح و تنگاتنگ با سایر هیات‌های ورزشی دانست.
در دیگر مصوبات جلسه که مرحله دوم بازگشایی اماکن ورزشی را در بر خواهد گرفت، موضوع نظارت بر اماکن ورزشی شهرستان های استان در اولویت توجه ستاد نظارت بر سلامت اماکن قرار گرفت و مدیرکل ورزش و جوانان در این خصوص با تاکید بر برخورد جدی و بدون مماشات با باشگاه های بدون مجوز که تعداد قابل توجهی را نیز در بر می‌گیرد، خواستار برخورد عادلانه و جدی ستاد و مسئولان  شد. 
در ادامه این جلسه، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از تلاش‌های شبانه‌روزی هیات پزشکی ورزشی استان در سنگر مقابله و پیشگیری از کرونا در حوزه ورزش تقدیر و تشکر کرد و عزم جدی هیات را در این راه ستود. وی همچنین اقدامات پیشگیرانه ستاد را در خصوص تامین و توزیع اقلام بهداشتی از جمله دستکش، محلول های ضدعفونی، ماسک و بروشور های آگاهی بخش در سراسر استان را مطلوب دانست. 
دکتر جعفرکیاست فر  همچنین با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان در خصوص همکاری و مطالبه گری هیات پزشکی از تمام شهرستان های استان از طریق ویدئو کنفرانس و مکاتبات متعدد آموزشی و آگاهی بخش با شهرستان های مذکور، آمادگی آنان را در مواجهه با ویروس و تبعات آن را مطلوب عنوان کرد. 
 مدیر کل ورزش و جوانان استان، استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را در این برهه با اهمیت توصیف کرد و خواستار پیگیری و اطلاع رسانی دقیق  روابط عمومی آن اداره کل در خصوص روند پیشرفت فعالیت های ستاد و هیات پزشکی ورزشی استان شد.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.