جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

کارشناسان سلامت در تمرینات فوتبال سپاهان و ذوب آهن حاضر می شوند

سپاهان ذوب اهن

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: کارشناسان(افسران) سلامت این هیات برای بررسی رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع احتمالی ویروس کرونا بر سر تمرینات تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان حاضر می‌شوند.

احمد باقری مقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: افسران سلامت این هیات بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ قبل و در زمان تمرینات تمامی موارد تاکیدی بهداشت و سلامت را تحت نظر خواهند داشت و بر اساس آن گزارش خواهند داد.
وی ادامه داد: تمامی آموزش‌های لازم به کارشناسان سلامت هیات اصفهان، از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی بصورت یکپارچه ارائه شده تا شاهد حفظ سلامتی اعضای تیم‌ها و در نهایت جلوگیری از شیوع ویروس در بین ورزشکاران باشیم.
به تاکید وی تمامی گزارش‌های افسران سلامت هیات، قابل پیگیری است و در صورت هرگونه تخلف حتی سبب توقف تمرینات تیم متخلف خواهد شد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به ضرورت تمرینات تیم‌ها حداکثر تا ۹۰ دقیقه، تصریح کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش در صورت عدم بروز مشکل خاص  از ۲۲ خردادماه قرار است مسابقات لیگ برتر فوتبال پیگیری شود.
باقری مقدم به فعالیت برخی از اماکن و رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای آن دسته از رشته‌های ورزشی که مجوز فعالیتشان صادر شده شامل ضدعفونی مداوم فضای باشگاه‌ها بویژه سرویس‌های بهداشتی با مواد استاندارد ضروری و لازم است.
به گفته وی استفاده از ماسک، دستکش و دیگر وسایل بصورت یکبار مصرف هم لازم و عدم توجه به آن تخلف خواهد بود.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان تاکید کرد: هرگونه رعایت نشدن موازین و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ورزشکار، از حیث قانونی و جرائم متوجه مدیر باشگاه است، بنابراین مسوولان باشگاه‌ها نظارت بر مجموعه را جزو اولویت خود قرار دهند.
بنابر اعلام مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال، تیم‌های لیگ برتری تمرینات خود را از فردا سوم خردادماه آغاز خواهند کرد.
همچنین بر اساس آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، هیچ محدودیتی در بازگشایی اماکن و سالن‌های ورزشی در کلیه رشته‌های ورزشی در مناطق سفید وجود ندارد.
شروع فعالیت باشگاه‌های بدنسازی به صورت انفرادی و دیگر رشته های ورزشی انفرادی و استخرهای روباز در مناطق زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.
در شهرهای قرمز، رشته‌های انفرادی با تماس متوسط مانند بدنسازی و پرورش اندام با تاییدیه فضای فیزیکی توسط مرکز بهداشت شهرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی یا دفاتر خدمات سلامت از اول خرداد ماه بلامانع اعلام شد.
استان اصفهان به عنوان قطب‌ ورزش کشور، داری بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی است.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۱۲۹ هزار نفر در کل کشور به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یکصد هزار نفر بهبود یافته و بیش از هفت هزار تَن فوت کرده‌اند.
ویروس کرونا ۲۰۱۹(COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.