چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

پیام وادا به ورزشکاران درباره شرایط کرونایی

LogoWadaPlay.jpg
  همه گیری SARS-CoV-2 (COVID-19) یک وضعیت اضطراری بهداشتی و اجتماعی ایجاد کرده که نیازمند اقدام مؤثر و فوری همه ما در سراسر جهان برای به حداقل رساندن احتمال انتقال و تأثیر آن است. اثرات آن بر جامعه به وضوح فراتر از مبارزه با دوپینگ و ورزش است و بیشتر کشورها اقداماتی را شامل بستن مرزها، قرنطینه/ خود قرنطینگی، لغو پروازها، محدودیت های جنبش اجتماعی و غیره انجام داده اند.
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و جامعه جهانی مبارزه با دوپینگ بهداشت عمومی، ایمنی و مسئولیت اجتماعی را اولویت خود می دانند و در کاهش عملکردهای روزانه خود با کاهش برخی فعالیت های کنترل دوپینگ، با هم متحد هستند. تأیید می کنیم این اقدامات ضروری ممکن است بر اعتماد به نفس ورزشکار تأثیر بگذارد  و مسابقاتی که به زودی پس از رفع این وضعیت انجام می شود تا حد مطلوب پاک نخواهد بود.
WADA همچنین اذعان می کند این وضعیت تا چه اندازه دشوار بوده و ممکن است برای شما به عنوان ورزشکار همچنان ادامه داشته باشد، زیرا تدابیری که در سرتاسر جهان انجام شده، باعث اختلال در برنامه های آموزشی و ایجاد عدم اطمینان نسبت به مسابقات آینده شما می شود.
WADA با مشورت کمیته ورزشکاران خود، به منظور پاسخگویی به برخی سؤالات خاص شما به عنوان ورزشکار در امر مبارزه با دوپینگ در این وضعیت با تحول سریع کنونی، پرسش و پاسخ زیر را ایجاد کرده است. این دومین نسخه از پرسش و پاسخ است که برای اولین بار توسط WADA در 23 مارس 2020 منتشر و به روز شد تا منعکس کننده تغییر شرایط آزمایش ها و این واقعیت باشد که تعداد فزاینده ای از سازمان های ضد دوپینگ (سازمان های مبارزه با دوپینگ) در حال از سرگیری آزمایش های عادی خود هستند. از آنجا که برخی کشورها به تدریج در حال رفع محدودیت هستند، پرسش و پاسخ زیر به روز می شود تا آخرین اطلاعات در مورد چگونگی پیشرفت برنامه آزمایش ها با ادغام سایر اقدامات احتیاطی بهداشتی برای محافظت از ورزش پاک و همچنین سلامت ورزشکاران و پرسنل مجموعه را به ورزشکاران ارائه کند.
WADA راهنمایی های گسترده ای را برای سازمان های مبارزه با دوپینگ ها ارائه داده، تا اطمینان حاصل کند آزمایش ها ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی منطقه ای با روشی مطمئن انجام می شود. ما شما را به راهنمای آژانس 20 مارس 2020 و راهنمایی سازمان های مبارزه با دوپینگ به روز شده برای از سرگیری آزمایش 6 می 2020 ارجاع می دهیم. اگر می خواهید در مورد اقدامات خاص فدراسیون بین المللی ورزش (IF) یا سازمان ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) خود که در مواجهه با این چالش بی سابقه قرار گرفته اند بدانید، لطفاً مستقیماً با آنها تماس بگیرید.
با پیشرفت وضعیت، حتما مطمئن باشید که WADA و جامعه ضد دوپینگ همچنان سلامت  شما و همه افراد درگیر در ورزش پاک را در برابر چالش ها در اولویت می دانند.
با احترام، سالم بمانید
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.