پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

پروتکل بهداشتی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا

پروتکل بهداشتی وزنه برداری

کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برای حفظ سلامتی وزنه برداران در حین تمرین، نکاتی را اعلام کرده است و با رعایت آنها احتمال ابتلا به ویروس کرونا در باشگاه ها و سالن‌های تمرین به حداقل می رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از سایت خبرمهم،  با شیوع ویروس کرونا وزنه‌برداری را می توان جزو رشته‌هایی قرار داد که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در آن زیاد است. هر چند در وزنه برداری مبارزه تن به تن وجود ندارد اما وزنه برداران در باشگاه ها  و سالن های تمرینی از هالتر و صفحه های مشترک استفاده می‌کنند و حتی پودری که به دست می زنند نیز مشترک است. از این رو کنفدراسیون وزنه برداری آسیا  برای بازگشت ایمن وزنه برداران به تمرین نکاتی را اعلام کرده است. در ایران نیز ستاد مقابله با کرونا در ورزش  فعالیت تعدادی از رشته ها را مجاز اعلام کرده است که وزنه برداری هم جزو این رشته ها قرار دارد از این رو وزنه‌برداران با رعایت این نکات می توانند احتمال ابتلا خود به ویروس کرونا را در سالن های تمرین به حداقل برسانند.

طبق اعلام کنفدراسیون آسیا، مهمترین نکاتی که وزنه‌برداران با بازگشت به تمرینات باید در نظر بگیرند به شرح زیر است:

*از تمرین وزنه برداران در گروه هایی با تعداد نفرات زیاد جلوگیری شود  و بین ساعات تمرین وزنه برداران فاصله زمانی زیادی ایجاد شود  تا سطوح و تجهیزات تمیز  و ضدعفونی شود.
*تا جای ممکن از فضاهای باز برای تمرین وزنه برداران استفاده شود در مکان های بسته هم در ها باز شوند و هوای تازه در فضای تمرینی جریان داشته باشد.
*تمام سطوح و تجهیزات تمرین از جمله  هالتر، صفحه، نیمکت و صندلی ها با مواد ضدعوفی کننده  قبل از شروع تمرین و پس از آن تمیز شوند.
*هر وزنه بردار بطری آب، کمر بند، حوله و بند مخصوص به خود داشته باشد و تشویق کنید که وزنه بردار در حین تمرین از دستکش استفاده کند.
*وزنه بردار به صورت مداوم دست های خود را بشوید و از ماده ضد عفونی کننده استفاده کند.
*وزنه بردار قبل از ورود به سالن تمرین، کفش های خود عوض کند و بعد از تمرین هم بلافاصله لباس هایی که با آنها تمرین کرده را بشوید  و دوش بگیرد.
مربی باید سلامتی، ایمنی و بهداشت ورزشکار  را در اولویت قرار دهد. با توجه به اینکه برای مدتی تمرینات تعطیل بوده است بنابراین مربی باید از نیاز های اولیه ورزشکاران حمایت و به آنها کمک کند تا دوباره به یک برنامه منظم برگردند. مخصوصا برای ساعات خواب، وعده های غذایی و رفت و آمد وزنه‌برداران برنامه منظمی چیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.