سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان:

ذوب آهن و سپاهان همکاری خوبی با افسران سلامت دارند

افسران سلامت

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: افسران سلامت، نظارت بر تمام مراحل تمرینات و افرادی است که در چک لیست سلامت نظارتی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: افسران سلامت، نظارت بر تمام مراحل تمرینات و افرادی است که در چک لیست سلامت نظارتی قرار دارند.
مهدی محمدی در خصوص نحوه نظارت بازرسان و ناظران سلامت که با نام افسران سلامت در تمرینات تیم های فوتبال ذوب آهن و سپاهان حضور دارند، اظهار کرد: با صدور مجوز تمرینات تیم های لیگ برتر فوتبال از سوی وزارت بهداشت با همکاری وزارت ورزش و ستاد ملی کرونا در ورزش، بحث نظارت بر نحوه تمرینات و انجام پروتکل های آن ها در استان ها بر عهده هیات های پزشکی ورزشی قرار گرفت که برای انجام آن چهار نفر از بازرسان به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شدند تا به عنوان افسران سلامت در این طرح شرکت کنند.
وی افزود: در اولین گام، جلسه ای با سرپرستان و کمیته درمانی باشگاههای ذوب آهن و سپاهان داشتیم که در آن علاوه بر بررسی مراحل پروتکل نقطه نظرات آن ها نیز شنیده شد و نکات لازم به فدراسیون منتقل شد تا برای آن راهکاری در نظر گرفته شود.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه پروتکل های در نظر گرفته شده خوب و مناسب است و باید اجرا شود، ادامه داد: بحث اصلی این پروتکل ها در اولویت قرار گرفتن حفظ بحث سلامت کادر تیم ها و ورزشکاران است. در انجام پروتکل باشگاهها ابتدا باید ساعات تمرین خود را به هیات اعلام کرده و در ادامه با حضور افسران سلامت باید همکاری های لازم را نیز داشته باشند.
محمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اصفهان با هر دو تیم ذوب آهن و سپاهان همکاری و تعامل خوبی ایجاد شده و مشکلی در این خصوص نداشتیم و تا کنون در جلسات تمرینی که داشتند موردی گزارش نشده است. در چک لیست نظارتی از کادر فنی و اجرایی، بازیکنان تا راننده لحاظ شده است و موظف به نظارت هستیم؛ به عنوان مثال تدارکات تیم یکی از ارکان مهم تیم است که با تمام ارکان تیم در ارتباط است و اگر ناقل باشد، می تواند افراد زیادی از تیم را درگیر کند.
وی در خصوص تکرار تست ها گفت: تست PCR بین 5 تا 7 روز زمان دارد، ممکن است من به عنوان ورزشکار تست اولیه ای که داده ام منفی باشد؛ اما 5 یا 7 روز بعد تست مجددی که انجام می دهم مثبت باشد، بنابراین تیم ها به صورت مرتب تست PCR انجام می دهند و نتایج آن را برای ما ارسال می کنند و در کنار آن اگر موردی مثبت شود، مثل نفراتی که در سپاهان بودند (دو بازیکن و یک نفر از کادر) بحث قرنطینه و مشاوره هایی که باید برای آن ها داده شود به صورت جدی پیگیری و رعایت می شود و فرم های خود اظهاری در اختیار تمام اعضا داده شده و مشاوره های مورد نیاز و لازم داده می شود، در این مساله رابطه ما با باشگاهها تعامل است و تقابل نیست، تمام تلاش ما این است که تا تیم های اصفهانی در بحث شیوع ویروس کرونا کمترین آسیب را ببینند تا بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به پروتکل مربوط به مسابقات، اظهار کرد: در بحث مسابقات روند و سیستم به گونه ای دیگر است، در تمرینات سیستم جداسازی و گروه بندی را می توان رعایت کرد؛ اما در زمان مسابقه هیچ کدام از این موارد را نمی توان اجرا کرد.
وی توضیح داد:پروتکل مربوط به مسابقات کاملا جدا است و تیم ها در جریان آن هستند و حتی با رعایت کردن تمام موارد پروتکل صحنه ها و مواردی وجود دارد که اجتناب ناپذیر است و باید برای آن راهکارهایی داشت مثل بحث برخوردها و یا لمس کردن که البته با انجام تست قبل از مسابقه تا حدی می توان آرامش خاطر پیدا کرد.

محمدی در ارتباط با شروع تمرینات تیم فوتسال گیتی پسند، گفت: این تیم نیز بعد از انجام تست های لازم و منفی بودن آن، پس از آنکه نامه کمیته سازمان لیگ فوتسال برای شروع تمرینات به ما ارسال شد همانند تیم های ذوب آهن و سپاهان وظیفه دارند ساعات تمرین خود را برای حضور افسران سلامت اعلام کنند. با توجه به بسته بودن فضای تمرینات بحث سیستم تهویه و جداسازی افراد بیشتر باید در تمرینات فوتسال رعایت شود.

وی در خصوص بازرسی باشگاههای ورزشی سطح شهر، تاکید کرد: حدود 600 باشگاه ورزشی در سطح شهر اصفهان فعال هستند که به طور جدی بحث بازرسی آن ها با حضور بازرسان هیات انجام می شود، برخی بازرسی ها نیز بر اساس گزارشات مردمی است که خوشبختانه تا کنون موردی حتی در حد تذکر هم نداشتیم، اما تقاضای من از باشگاهداران و مسئولان اماکن ورزشی جدی گرفتن بحث گندزدایی و ضدعفونی باشگاهها است.
وی تاکید کرد: نحوه ضدعفونی و موادی که برای گندزدایی از آن استفاده می کنند از نکات مهمی است که باشگاهداران باید آن را رعایت کنند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.