چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان خبر داد :

فعالیت استخرهای شنا در استان فعلاً ممنوع است

کردستان

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان خبر داد باتوجه به اینکه وضعیت استان بویژه سنندج از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا قرمز است، فعلاً استخرهای شنا بسته‌اند و اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش دفتر کردستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، میلاد سیار دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان عنوان کرد با توجه به اینکه وضعیت استان بویژه سنندج از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا قرمز است، فعلاً استخرهای شنا بسته‌اند و اجازه فعالیت ندارند.

سیار اظهار داشت : تا زمانی که کردستان وارد وضعیت سفید نشود، استخرها بازگشایی نخواهد شد و در صورت تخلف، این اماکن به مدت ۲ ماه پلمب می‌شود.

وی به وجود ۲۳ استخر شنا در شهرهای مختلف کردستان اشاره کرد و افزود : از آنجایی که استخر مکان تجمع افراد بوده و رطوبت آب نیز موجب رشد ویروس کرونا می‌شود، طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان همه این اماکن ورزشی اعم از خصوصی و دولتی باید تا عادی شدن شرایط بسته باشند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان با اشاره به اینکه فروردین امسال تمام باشگاه‌های ورزشی استان بسته شد، اضافه کرد: یک هفته پیش براساس اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم گرفته شد ورزش‌های کم برخورد مانند والیبال، دوومیدانی، بسکتبال، بدنسازی، آمادگی جسمانی و رشته‌های رزمی مثل جودو، کشتی و جودو فعالیت خود را زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی ورزشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

سیار با بیان اینکه ۱۳۸ باشگاه ورزشی در استان فعالیت خود را از سر گرفتند، یادآور شد: ۱۲ خرداد نامه جدیدی از وزارت ورزش و جوانان دریافت شد و با توجه به قرمز شدن وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا، فعالیت ورزش‌های رزمی از جمله موی‌تای، کونگ فو، جودو، کشتی، تکواندو و کاراته بار دیگر به حالت تعلیق درآمد.

وی تعداد باشگاه‌های دارای مجوز فعالیت در استان را در حال حاضر ۶۸ مورد اعلام کرد و گفت: اکنون فقط رشته‌های بدون برخورد (مانند دوومیدانی، کوهنوردی، پینگ پنگ و بدمینتون) و باشگاه‌های بدنسازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعهدنامه مشغول به فعالیت هستند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان تاکید کرد : بازرسی‌ها از باشگاه‌های ورزشی از روز شنبه شروع شده و در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است، ضمن اینکه در هر باشگاه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ۱۲ نفر می‌توانند فعالیت کنند و ورزشکاران نیز باید ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی شخصی همراه داشته باشند.

سیار با اشاره به اینکه فاصله تجهیزات در باشگاه‌های بدنسازی باید یک و نیم متر باشد، افزود :  فعالیت مکان ماساژ و بوفه در باشگاه‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، آن مکان به مدت یک تا ۲ ماه پلمب می‌شود.

از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۳۷۵ ورزشکار بیمه شده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

در حال حاضر ٣٤٧ هیات ورزشی شهرستانی و ٤٧ هیات استانی در کردستان فعالیت دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۵۷۵۶۲ نفر و تعداد کل قربانیان به ۷۹۴۲ نفر افزایش یافت.

استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.