شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

جهانپور:لیگ برتر فوتبال از هفته آخر خرداد برگزار می شود/ بازگشایی سالن‌های ورزشی در مناطق سفید

دکتر جهانپور

 🔸سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق روال فعلی از هفته پایانی خرداد با رعایت پروتکل و بدون حضور تماشاگر امکان برگزاری لیگ برتر فوتبال وجود دارد.
🔸کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موج دوم در ایران آغاز نشده است، اظهار کرد: ما همچنان در موج اول هستیم و در هفته‌ای اخیر در نمودار نزولی قرار داریم، با توجه به اینکه اعداد خام است تحلیل‌هایی وجود دارد. شاید امروز ۸۵ درصد موارد خفیف و حتی بدون علائم را هم شناسایی کنیم بنابراین خیز بیماری را شاهد نیستیم.
🔸سخنگوی وزارت بهداشت درباره اینکه در دنیا برای فعالیت‌های ورزشی سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد هنوز جمع‌بندی لازم صورت نگرفته است، بیان کرد: ویروس کرونا جدید و تجربه بشر هم محدود است،  به همین دلیل نسخه واحدی در دنیا برای بازگشایی ها وجود ندارد، باید توجه داشت ما جزو نخستین کشورهایی هستیم که پروتکل بهداشتی را برای بازگشایی تهیه و ابلاغ کرده‌ایم.
🔸جهانپور بیان کرد: استنباط ما این است که می‌توان این روند را ادامه داد، اما هر گاه احساس شود خطراتی متوجه ورزشکاران یا مسئولان برگزاری مسابقات است یک قدم بازگشت به عقب خواهیم داشت. پروتکل‌های بهداشتی موجود است اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد برای بازگشایی سالن‌ها در مناطق سفید و در همه رشته‌ها مشکلی نخواهیم داشت.
🔸او درباره برگزاری لیگ برتر فوتبال، بیان کرد: برای شروع لیگ برتر از اول خرداد مجوز برگزاری بدون حضور تماشاگر داده شده، اما این نکته را باید در نظر گرفت که دسته بندی‌های مختلفی برای رشته‌های ورزشی وجود دارد. در رشته‌های بدنسازی اگر شرایط مورد تایید باشد با رعایت پروتکل منعی برای بازگشایی وجود ندارد. از طرفی همه کارکنان باید قبل از بازگشایی تست PCR بدهند.
🔸سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: براساس ارزیابی در مناطق مختلف، در مناطق سفید محدودیتی نخواهیم داشت. شروع فعالیت در رشته‌های پربرخورد در شهرهای قرمز امکان‌پذیر نیست. اگر وضعیت ارزیابی تا پایان خرداد مشکلی نداشته باشد شروع مسابقات بدون مشکل است.
وی با اشاره به همکاری وزارت ورزش عنوان کرد: همکاری خوبی با وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی داشته‌ایم و دغدغه ما سلامت است.
🔸جهانپور درباره اینکه با این شرایط مشکلی برای برگزاری لیگ فوتبال نیست، گفت: طبق روال فعلی از هفته پایانی خرداد با رعایت پروتکل و بدون حضور تماشاگر امکان برگزاری لیگ برتر فوتبال وجود دارد، اما هر جا  و آنجا توقف خواهیم کرد و کشورهای توسعه یافته هم همین روند را داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.