دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

گزارش کامل بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک؛

دکتر صالحی امیری: فدراسیون پزشکی ورزشی در زمینه مقابله با کرونا درخشید

بازدید دکتر صالحی امیری از فدراسیون پزشکی ورزشی

افتتاح پزشکی مجازی، افتتاح دوره آموزش آنلاین افسران کنترل سلامت، قرعه کشی مسابقه آنلاین ضد کرونا، جلسه شورای مدیران و بررسی بخش های مختلف فدراسیون از جمله برنامه های دکتر صالحی امیری و هیات همراه در بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک روز یکشنبه به همراه دکتر کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته المپیک، خانم طاهریان نایب رئیس، دکتر  نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو و پیمان فخری، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون پزشکی ورزشی حضور یافتند.  

در این بازدید دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحاتی را درخصوص فعالیت‌های فدراسیون و همچنین شرایط ورزش در روزهای کرونای ارائه کرد.

افتتاح سامانه پزشکی مجازی

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی، سامانه پزشکی مجازی این فدراسیون را افتتاح کرد.

در این مراسم دکتر  مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون، دکتر مهرشاد پورسعید و دکتر سهیل مهدی پور، رئیس و عضو کمیته درمان فدراسیون، به بیان برنامه ها و اهداف فدراسیون از راه اندازی این سامانه و همچنین جزییات بهره برداری از آن توسط ورزشکاران پرداختند.

دوره آموزشی پیشرفته افسران کنترل سلامت

دوره آموزشی پیشرفته افسران کنترل سلامت همزمان به صورت آنلاین و حضوری در شرایطی برگزار شد که مسئولان کمیته ملی المپیک و در راس آنها دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته از این دوره آموزشی بازدید کردند.

از جمله برنامه های بازدید دکتر صالحی امیری و هیات همراه از فدراسیون پزشکی ورزشی، بازدید از این دوره آموزشی بود و طی آن ابتدا دکتر مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحاتی در خصوص سازماندهی و آموزش افسران کنترل سلامت بیان کرد.

در این بخش از بازدید دکتر فرهاد مرادی شهپر، رئیس کمیته آموزش فدراسیون با اشاره به برگزاری دو دوره آموزشی برای افسران سلامت این دوره را دوره پیشرفته اعلام کرد که با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک رسما آغاز به کار کرد.

دکتر صالحی امیری نیز اظهار داشت:مجموعه جامعه ورزش کمترین تعداد کرونا را داشت و با کمترین چالش مواجه بود و این موضوع به دلیل همکاری‌های انجام شده و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت بود بی تردید فدراسیون پزشکی ورزشی در این مقطع خوش درخشید.

وی افزود: کارنامه فدراسیون پزشکی قابل قبول و عالی است و خوشبختانه در ورزش قهرمانی با کمترین مشکل مواجه شدیم. اگر قهرمان یا مربی و ورزشکاری درگیر شود، شرایط برای بازگشت به وضعیت ایده‌آل مشکل است. ما با تمام ظرفیت با مجوز ستاد مبارزه با کرونا فعالیت ورزشی را آغاز می‌کنیم.

بازدید از کلینیک فیزیوتراپی

در جریان این بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک در کلینیک فیزیوتراپی حضور یافتند و طی آن دکتر فرشاد غزالیان، رئیس کمیته توانبخشی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته به تشریح امکانات مختلف موجود در این کلینیک و کاربردهای آنها پرداخت.

برگزاری نشست شورای مدیران

در حاشیه این بازدید جلسه شورای مدیران فدراسیون برگزار شد و طی آن دکتر صالحی امیری، به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود در زمینه فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی و  اهمیت ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران المپیکی کشورمان پرداخت.

همچنین دکتر مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون که در جریان بازدید از بخش های مختلف توضیحات مبسوطی در زمینه فعالیت های فدراسیون ارائه کرد در این نشست طی سخنانی ضمن خوشامد به مسئولان کمیته ملی المپیک، ابراز امیدواری کرد فدراسیون پزشکی ورزشی بتواند انتظارات جامعه ورزش خصوص ورزشکاران المپیکی را به خوبی برآورده کند.

ارائه گزارش کمیته های تخصصی

-دکتر محمد اسد مسجدی، سرپرست دبیری فدراسیون نکاتی را در خصوص جایگاه فدراسیون پزشکی ورزشی و برنامه های این فدراسیون برای ارتقاء جایگاه بین المللی بیان کرد.

-دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون به تبیین برنامه فدراسیون در بعد سلامت همگانی پرداخت.

-دکتر فرهاد مرادی شهپر دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش و رئیس کمیته آموزش فدراسیون گزارشی از فعالیت های انجام شده این ستاد در بخش های مختلف ارائه کرد.

-دکتر مهرشاد پورسعید، رئیس کمیته درمان فدراسیون گزارشی از برنامه پایش ورزشکاران المپیکی و همچنین عملکرد افسران کنترل سلامت را بیان کرد.

-دکتر فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گزارش مبسوط عملکرد این ستاد در سال گذشته و همچنین برنامه های متنوع سال جاری را تبیین کرد.

-دکتر رضا سعیدی، رئیس کمیته خدمات درمانی به ارائه گزارش عملکرد این کمیته در زمینه ساماندهی ورزشکاران و همچنین ارائه خدمات به آنها پرداخت.

-امید توفیقی، رئیس کمیته روابط عمومی ضمن ارائه گزارشی از تعداد شرکت کنندگان در مسابقه آنلاین ضد کرونا در ورزش با همراهی حضار به قرعه کشی این مسابقه پرداختد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.