یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

نظرسنجی از ورزشکاران درباره تمرین ورزشی در زمان قرنطینه ناشی از بیماری COVID-۱۹

کرونا و روزه

مرکز تحقیقیات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یک  پژوهش مشترک بین المللی علمی با ۶۰ کشور(به شکل پرسشنامه) از ورزشکاران درباره شرایط تمرین ورزشی در زمان قرنطینه کرونا نظر سسنجی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این مرکز در تشریح پژوهش خود اعلام کرد: در تمام دنیا، پاندمی کروناویروس زندگی روزانه ی مردم را تغییرداده است. تقویم ورزشی رویدادهای جهانی، مسابقات حرفه ای و فعالیت های تفریحی، همگی در هاله ای از ابهام قرار گرفته اند. ورزشکاران برای دسترسی به امکانات تمرینی و یا حتی برای ترک منازل خود (جهت دویدن، دوچرخه سواری...) - اگر این دسترسی به طور کامل از بین نرفته باشد- به شدت محدود شده اند. با همکاری ۱۰۴ پزشک و پژوهشگر ورزشی از تمامی دنیا، پرسشنامه ای به ۳۴ زبان دنیا تهیه و در ۹۵ کشور بین تمامی ورزشکاران در دنیا به اشتراک گذاشته شده است. این پرسشنامه به بررسی چگونگی تاثیرات قرنطینه (یا قانون ممنوعیت رفت و آمد) روی تمرینات ورزشی ورزشکاران و نحوه ی پاسخ دهی ورزشکاران به این پاندمی می پردازد و مخاطب آن ورزشکاران حرفه ای یا نیمه حرفه ای (ورزشکاران آماتور و حرفه ای از هر دو جنس، شامل ورزشکاران پارا المپیکی و دارای معلولیت) از هرکشوری که در دوران پاندمی ناشی از بیماری کرونا ویروس سال ۲۰۱۹ تحت قرنطینه یا ممنوعیت رفت و آمد هستند یا قرار گرفته اند، می باشد.

نتایج حاصل از این تحقیق برای اهداف پژوهشی و به جهت آگاهی و تهیه دستورالعمل برای ورزشکاران، مربیان، محققین ورزشی و سیاستگذاران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مطالعه به ما نشان خواهد داد که در جهان طی دوران ممنوعیت رفت و آمد، چه اتفاقی برای ورزشکاران و تمرینات ورزشی آنها افتاده است. مشارکت شما منجر به بهبود تمرینات ورزشی ورزشکاران در حال حاضر و در آینده خواهد شد.

تمامی پاسخ های شما ورزشکاران بصورت ناشناس تجزیه و تحلیل میشود (از شما خواسته نمی شود که نام خود را بیان کنید و این اطلاعات کاملا بدون نام ثبت می شوند). درپایان مطالعه تمامی اطلاعات طبق قوانین بین المللی معدوم خواهند شد.

از این رو از کلیه ی ورزشکاران ایرانی دعوت میشود با مراجعه به لینک زیر و تکمیل پرسشنامه مذکور به زبان فارسی، جهت اتخاذ تصمیم های صحیح تر در حوزه ی ورزش و برای ورزشکاران، تجربیات خود از دوران قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد و لغو کلیه ی رویدادها، مسابقات و تمرینات ورزشی را از این طریق ثبت کرده و در تصمیمات و سیاست گذاری های حال و آینده در حوزه ی ورزش موثر واقع شوند.

https://docs.google.com/forms/d/e/۱FAIpQLSei-Kj۶QXuzHfayU۰F۸۸۲I۱۲cs۱۱۵IfKRMdJKd۰۳f۰gU۷n۴rw/viewform

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.